Spôsoby využitia affiliate marketingu na globálnom a lokálnom trhu

Spôsoby využitia affiliate marketingu na globálnom a lokálnom trhu

Chceli by ste zarábať online? Bez správnych informácií to môže byť ťažké. Pokračujte v čítaní a dozviete sa viac informácií o affiliate marketingu na globálnom aj lokálnom trhu. 

Tržby v priemere 17 miliónov dolárov

Celosvetovo populárnym a najznámejším e-commerce predajcom na svete, je jednoznačne Amazon. Jeho inventár obsahuje takmer 12 miliónov produktov naprieč všetkými segmentami – od elektroniky až po kozmetiku. V zozname produktov nájdete prakticky čokolvek, čo vás napadne. Každú hodinu Amazon generuje na tržbách v priemere 17 miliónov dolárov, čo v roku 2020 znamenalo zisk čistého príjmu 386,06 miliárdy dolárov.

V skutočnosti, takmer 45% z trhového podielu Amazonu majú zásluhu affiliate publisheri. S viac ako 900 000 členmi je Amazon Affiliate program jedným z najväčších affiliate programov. 

Predtým, než sa ponoríme do hlavnej diskusie, poďme sa pozrieť na jeho prednosti a nedostatky.

Výhody Amazon Affiliate programu:

  • Jednoduché a bezplatné zapojenie do programu – všetko, čo je potrebné spraviť je prihlásiť sa. 
  • Dôveryhodná značka. Zákazníci budú vedieť, kam budú presmerovaný a nebudú váhať kliknúť na odkaz.
  • Nekonečný sortiment produktov – k propagácií je k dispozícií 12 miliónov produktov, takže núdzu o výber produktu rozhodne mať nebudete.
  • Môžete si vybrať vyplatenie priamym vkladom, šekom alebo darčekovou kartou Amazon.
  • Prístup na globálny trh.

Prečo sa nespoliehať na Amazon:

  • Príjem závislý od kategórie – provízia za niektoré kategórie produktov môže byť dosť nízka. Ak vlastníte blog o zdraví alebo kozmetike, na svoje konto si môžete pripísať iba 1% za predaj produktov z osobnej starostlivosti.
  • Krátka doba trvania cookie – iba 24 hodín. Môže to ovplyvniť výšku konverzného pomeru.
  • Produkty nie je možné propagovať prostredníctvom emailu.
  • Vysoká konkurencia – toto odvetvie je príliš veľké a konkurencia je šialená, preto musíte hľadať úzke cestičky, ktoré ešte zostali, ako čo najlepšie profitovať.
  • Zmluva o prevádzke Amazon Associates programu môže byť náročná na pochopenie. Často je aktualizovaná, preto je potrebné ju sledovať. 

Čo je to Amazon Affiliate program? 

Amazon Affiliate program, nazývaný ako Amazon Associates, je jedným z najväčších affiliate programov. 

Ako v každom inom affiliate programe, funkcionalita je založená na podobnom princípe. Teda affiliate marketing je spôsob propagácie produktov spoločnosti za províziu. Inými slovami, propagujete produkty alebo služby z Amazonu a získate percento z predaja, ak zákazník uskutoční nákup. Vďaka tomuto spôsobu, nemusíte vytvárať vlastné produkty ani služby. 

 

 

Zapojenie do affiliate programu je najvhodnejšie pre ľudí, ktorí majú vybudované svoje publikum. Prostredníctvom affiliate marketingu, Amazon pomáha svojim publisherom monetizovať svoje webové stránky, blogy či sociálne médiá.

Proces registrácie do programu je jednoduchý a bezplatný. Pred prihlásením sa do programu je potrebné mať vytvorenú funkčnú webovú stránku s obsahom a získaným publikom. Po odoslaní registrácie, vy ako publisher získate publisherské ID. Schválenie publishera zvyčajne trvá 1-3 dni. Po prihlásení sa do Amazon Affiliate programu je publisherov účet schválený na 180 dní. Počas tejto doby je potrebné, aby uskutočnil aspoň 1 objednávku, inak bude jeho účet zrušený. To je dôvod, prečo je potrebné mať stratégiu k dosiahnutiu predaja. Do programu je aj po zrušení účtu možné sa opätovne registrovať. 

Amazon rozšíril programu Amazon Associates špeciálne pre influencerov. Pokiaľ ste vlastník profilu na sociálnych sieťach, vyhovujúcejší bude pre vás Amazon Influence Program.

Ako funguje Amazon Affiliate Program? 

Publisheri Amazon Associates zarábajú provízie propagovaním produktov podľa vlastného výberu na svojich webových stránkach pomocou odkazu na produkty, ktoré návštevníkov privedie na amazon.com. 

Publisher získa províziu iba v prípade, ak sa zákazník preklikne na produkt cez publisherov odkaz. Výška provízie je vypočítaná na základe ľubovoľných položiek, ktoré si zákazník zakúpi počas nasledujúcich 24 hodín. Rovnako dlho trvá aj cookie, ktoré sa odstráni v prípade, keď zákazník odošle objednávku alebo opätovne navštívi amazon.com prostredníctvom odkazu iného publishera. 

Keď sa zákazník nepreklikne cez affiliate odkaz publishera, ale navštívi amazon.com cez prehliadač, publisher nezíska žiadnu províziu. Ak sa zákazník opäť vráti na amazon.com prostredníctvom affil odkazu publishera, vytvorí sa nová cookie. 

Môže nastať prípad, kedy zákazník navštívi amazon.com prostredníctvom odkazu publishera, pridá produkty do nákupného košíka a opustí web amazon.com bez dokončenia objednávky. Publisher získa províziu, pokiaľ zákazník vložil položku do nákupného košíka počas 24 hodín od prekliku cez publisherov odkaz a odošle objednávku pred vypršaním platnosti nákupného košika, čo býva zvyčajne po 90 dňoch. 

Provízia je publisherovi pripísaná na účet až po tom, ako si zákazník produkty zakúpi a nevráti ich. 

Koľko zarábajú publisheri Affiliate Amazon programu? 

Táto otázka je pre vás asi najviac zaujímavá. Ako publisher v Affiliate Amazon programe môžete mať zárobky od 100$ až po 6-ciferné čísla. 

Podľa Glassdor.com, priemerná výška zárobku affiliate publishera v Amazone v US je 35 000$ ročne. Výška zárobku je variabilná. To je celkom pekné číslo, avšak na výške zárobku má nepochybne vplyv viacero faktorov:

  • Aká je návštevnosť, ktorú môže webová stránka očakávať?
  • Koľko návštevníkov sa preklikne cez affil odkaz?
  • Koľko návštevníkov aj reálne niečo kúpi?
  • Aká je výška objednávky zákazníka?
  • A v neposlednom rade, aká je provízia za predaný produkt? 

Sledujte výšku provízie propagovaných produktov

V Amazone je provízia fixne stanovená a rozdelená na základe jednotlivých kategórií produktov. Výška provízií v tabuľke sa môže z času na čas meniť, preto je potrebné ju sledovať, aby ste mali stále aktuálne informácie.

 

Zdroj:affiliate-program.amazon.com, akt. február 2022

 

Sledujte výšku provízie propagovaných produktov. Je to jedna z kľúčových parametrov na výške zárobku. Takže aj keď sa produkty zo zdravia a osobnej starostlivosti umiestňujú v zozname žiadaných produktov na popredných priečkach, je potrebné dobre zvážiť ich propagáciu, nakoľko majú jednu z najnižších provízií. 

Vyplácanie priamym vkladom, šekom alebo darčekovou poukážkou

V Amazon Affiliate programe je publisher vyplácaný približne 60 dní po skončení mesiaca, v ktorom získal provízie z predajov. Takže provízie získané v januári mu budú vyplatené o 2 mesiace neskôr, v marci. 

Amazon poskytuje 3 spôsoby vyplácania provízií, a to priamym vkladom na bankový účet, Amazon darčekovou poukážkou alebo šekom. Minimálna hodnota na vyplatenie cez priamym vkladom alebo darčekovou kartou je 10$. Ak sa publisher rozhodne pre vyplatenie šekom, musí dosiahnuť hodnotu 100$.

Pravidlá & požiadavky

Bez ohľadu na to, či ste v Amazon Affiliate programe nováčikom alebo ste jeho členom už niekoľko rokov, je nutné dodržiavať pravidlá a požiadavky Amazonu. Očakáva od vás, že budete sami proaktívne kontrolovať pravidlá programu a dodržiavať ich. Ak zistí, že nedodržujete podmienky, môžu kedykoľvek zrušiť váš účet.

Predtým, než začnete s propagáciou, mali by ste si prečítať ich pokyny, aby ste znížili možnosť získania zákazu činnosti za nevedomé porušenie pravidiel. Niektoré z uvedených pravidiel:

  • Na webe musí byť jasne a zreteľne uvedené, že promované produkty sú zahrnuté v Amazon Affiliate programe. 
  • Propagujte produkty autenticky – neklamte a neuvádzajte nepravdivé tvrdenie.
  • Posielanie návštevnosti z emailovej adresy je zakázané – produkty sa nemôžu zahŕňať do newslettra.
  • Pri zobrazovaní cien produktov, musí byť zobrazený dátum a čas poslednej aktualizácie. V opačnom prípade je zakázané uvádzať konkrétne ceny produktov, pretože sa ceny na Amazone môžu neustále meniť.
  • Neskracujte affil linky.

Prístup na globálny trh

Zarábanie na produktoch na Amazone a mať tak prístup ku globálnemu trhu znie lákavo. Amazon Associates na amazon.com je spoločnosť so sídlom v USA. Ale toto nie jediný affiliate program od Amazonu. V skutočnosti má Amazon affiliate programov v ďalších 11 krajinách vrátane Nemecka, Velkej Británie, Kanady, Talianska, Francúzska, Japonska, Číny, Španielska, Indie, Mexika a Brazílie. Aby ste reálne vedeli zarábať na globálnom trhu, je potrebné si na všetkých trhoch vytvoriť účet, tzn. že americký affiliate účet nie je automaticky platný na medzinárodnom trhu. V preklade, ak propagujete hudobné nástroje na amazon.com a hudobník zo Španielska sa preklikne cez váš odkaz a kúpi gitaru na amazon.es, nezískate províziu z predaja.

Čo robiť v tomto prípade? Je potrebné si vytvoriť účet nielen na americkej stránke, ale aj na ostatných 11 medzinárodných stránkach Amazonu. Hoci, nie je potrebné vytvárať 12 affiliate odkazov na produkty, je to pre vás práca navyše. Existujú nástroje, ktoré Vám umožnia používať iba 1 affiliate link, a na základe lokalizácie návštevníka ho presmerujú na konkrétnu stránku.

Na globálnom trhu je Amazon jednoznačne najväčším hráčom. Práve jej veľkosť a mohutnosť  môže zapríčiniť prípadný nežiadaný neúspech v dôsledku obrovskej konkurencii. Kvantum informácií, ktoré si sami budete musieť vyhľadať a samostatne proaktívne sledovať zmeny v podmienkach je zapríčinené neosobným prístupom. A keď pociťujete starostlivosť a podporu zo strany affiliate siete, uľahčí vám to nesmierne život. Prečo teda nevyužiť služby lokálnych affiliate sietí?

Affiliate marketing sa dá robiť aj inak, než len na Amazone 

Hoci je Amazon najväčším globálným predajcom, e-commerce v Európe pre neho môže byť len kvapkou v mori, najmä v strednej a východnej Európe. Bezpochyby, aj na týchto trhoch vládnu veľké a silné značky. Dominantné značky na lokálnom trhu zastrešuje Affiliate sieť Dognet.

Affiliate sieť Dognet je lokálna sieť, ktorá pokrýva tísice publisherov a stovky zapojených e-shopov (kampaní). Sme sieť, ktorá 100 % rozumie trhom, na ktorých pôsobí. Najdlhšie pôsobíme na Slovensku a v Čechách. Postupne sa sieť rozrastala aj na ďalšie susedné krajiny, ako Maďarsko a Poľsko a aktuálne pôsobíme aj na balkánskych krajinách ako Rumunsko, Chorvatsko, Slovinsko, Bulharsko či Srbsko. 

Cez 10 miliónov vyplatených provízií

K začiatku roku 2022 sme od roku 2013 doposiaľ inzerentom sprostredkovali viac ako 3 300 000 konverzií s obratom 211 miliónov €. Publisherom sme doteraz vyplatili provízie vo výške cez 10 miliónov €. 

Sieť staviame na službe, komunikácií, profesionalite a pridanej hodnote. To je to, čo publisher aj inzerent od siete skutočne potrebuje.

 

Tím Dognetu

 

Registráciou do Affiliate siete Dognet získate prístup do administrácie, v ktorej sa môžete pustiť do vytvárania affil linkov. Budete si môcť vybrať z ponuky akúkoľvek kampaň  zo všetkých ponúkaných trhov. 

Kvalita pod jednou strechou. V Dognete nájdete známe značky, kvalitných publisherov, technologické riešenie, starostlivosť a ochotný support. Záleží nám na vašom úspechu.

Prečo propagovať kampane cez Dognet?

Affiliate sieť Dognet zastrešuje viac ako 900 veľkých kampaní z rôznych segmentov – od nábytku a bývania až po športové kampane. Provízie sú vopred dohodnuté individuálne s každým inzerentom. Na rozdiel od Amazonu, váš zárobok nie je závislý od propagovanej kategórie produktov. Ak z vášho prieskumu zistíte, že sú aktuálne žiadané a vyhľadávané masážne oleje, môžete si vybrať z niekoľkých kampaní ponúkajúcich tento produkt. Každá kampaň má rozdielnu províziu, a je na vás, ktorý si vyberiete.

Dĺžka trvania cookie je štandardne 30 dní. Ak zákazník úspešne dokončí objednávku na akýkoľvek produkt v kampaní, na ktorý bude presmerovaný cez váš odkaz, provízia sa vám zapíše počas dĺžky vytvorenej cookie. Pokiaľ sa zákazník preklikne cez váš odkaz do kampane, nenakúpi a po týždni navštívi  kampaň priamo cez prehliadač, spraví objednávku, vaša cookie je stále vytvorená a provízia sa vám pripíše.

Záleží nám na individuálnom prístupe a starostlivosti o našich klientov. Máme skvelý support, ktorý Vám rád poradí a všetko ochotne vysvetlí.

 

Značky, ktoré nám veria.

 

Pracujeme proaktívne. Procesy v sieti kontrolujeme nielen ručne, ale aj automatizovane. Dávame si záležať na kvalite. Neustále vymýšlame nové zlepšenia a inovacie. Aj pre to sa na nás spolieha stovky inzerentov a tisíce publisherov.

Samozrejme, máme pravidlá a podmienky, ktoré treba v sieti dodržiavať. Všetky aktuality a zmeny komunikujeme na klientov. 

Všetko, čo robíme, robíme pre vás 💙

V Dognete je začiatok oveľa jednoduchší ako v Amazone. Po registrácií Vám poskytneme všetky potrebné materiály k naštudovaniu. Nemusíte nič hľadať navyše. Ukážeme Vám, kde a čo nájdete. Najlepšie sa naučíte tak, že si sami začnete vytvárať obsah na vašom webe. Je už na vás, koľko času a energie do toho dáte. 

Edukujeme trh. Z knižnej dielne Dognetu si môžete zaobstarať knižky, ktoré Vám pomôžu pri tvorbe kvalitného obsahu a rozšíria vám obzory v tomto odbore.

Každý mesiac prinášame mesačné novinky pre publisherov aj inzerentov, v ktorých sa dozviete zaujímavé štatistiky a informácie zo siete. 

Lokálny trh má menšie konkurenčné prostredie než globálny trh. Preto je o niečo jednoduchšie sa stať úspešným publisherom. A preto sme tu, aby sme Vám s tým pomohli.

Provízie vyplácame nielen živnostníkom, ale aj fyzickým osobám v hodnote nad 100 €.

 

Chcem sa zaregistrovať a začať zarábať cez Dognet

 

Tipy a rady, ako promovať kampane

Pre urýchlenie procesu registrácie je dobré mať už vytvorenú webovú stránku s návštevnosťou. Je to aj jedným z faktorom, kedy skôr uvidíte ovocie vašej snahy. 

Avšak ak ste s tvorbou na začiatku, môžete sa registrovať aj v tomto prípade. Budete sa musieť obrniť o niečo väčšou dávkou trpezlivosti, pretože bude potrebné vynaložiť energiu na získanie publika, ktorý bude zaujímať váš obsah a propagované produkty. Každý publisher niekedy začínal a musel si prejsť týmto procesom. 🙂 

Zamerajte sa na témy, ktoré vás zaujímajú. Bude sa vám obsah vytvárať jednoduchšie. 

Teda základom je si nastaviť stratégiu a vybrať správnu tému. Od toho sa odvíja výber promovanej kampane. V Dognete máte výber široký záber kampaní a ich produktov, na ktoré sa môžete zamerať. 

Pár tipov, ako môžete nasadzovať affiliate linky 

Recenzné články, odporúčanie, tipy a triky a porovnanie produktov

Tieto tipy článkov sú najvyhľadávanejšie, keď je zákazník v nákupnom procese a rozhoduje sa pre produkt. Vy ho musíte uistiť vo výbere a poskytnúť mu všetky potrebné a chýbajúce informácie. Následne ho preklikom presmerovať do kampane, kde dokončí svoj nákup.

Okrem affiliate odkazov, pridajte do textu aj obrázky, ktoré zaujmú zákazníka. Affiliate odkaz môžete zaobaliť do CTA tlačidla (call to action) s textom Prejsť do obchodu.

Katalógy produktov

Pomocou produktového XML feedu, ktorý si nasadíte na svoj web si viete vytvoriť katalóg produktov. 

Bannery

Prázdny priestor na vašom webe viete zaplniť vhodným bannerom. Nezahlcujte web zbytočne veľkým množstvom bannerov, pretože tým zákazník stratí pozornosť na dôležité informácie a môže sa stať, že opustí váš web po pár sekundách. Jedným z faktorom, čím sa znižuje dôveryhodnosť webu v očiach Google. Banner berte skôr ako taký doplnok v affiliate.

Sociálne siete

Nemáte vytvorenú webovú stránku, ale zaujíma vás affiliate marketing? Kampane môžete propagovať cez affiliate odkazy kampaní aj na sociálnych sieťach – Facebook, Instagram, Youtube, Tiktok, Twitter a ďalšie.

Akcie a zľavové kupóny

Vo svojom obsahu môžete spomenúť, že má kampaň aktuálne zľavu na daný sortiment produktov s uvedením kódu kupónu a dĺžky platnosti kupónu. V administrácií máme k dispozícií  voľne dostupné kupóny, ktoré môžu propagovať aj obsahoví publisheri. Ak máte vytvorený agregátor kupónov, budete mať k dispozícií aj kupóny, ktoré sú určené pre kupónové weby.

Ukážka projektu na záver

Poďme si ukázať na jednom projekte, ktorý propaguje produkty z amazon.com, ako vytvára články a aké kampane by sa dali do takéhoto článku vybrať z Dognetu.

Projekt bestcovery.com je príkladom recenzného webu, ktorý vám pomôže objaviť najlepšie produkty v rôznych kategóriách. 

Osobne sa mi veľmi pozdáva, že uvádzajú v hornej časti webu informáciu, že produkty využívajú z affiliate programu. Je to jednou z podmienok propagovania produktov na Amazone. Na slovenskom a českom trhu nie je zaužívané používať toto vyhlásenie, čo je celkom škoda, pretože to zvyšuje transparentnosť a dôveryhodnosť webu. Toto vyhlásenie sa zobrazuje na každej podstránke. Otvorila som náhodne recenziu pre kávovary. 

 

Bestcovery.com

Predtým, ako sa pustíte do recenzie je dobré si spraviť prieskum. Najlepšie, ak by ste mali možnosť recenzované produkty vyskúšať, ale ak takú možnosť nemáte, naštudujte si čo najviac informácií o recenzovaných produktoch. Následne sa vám zúži výber, ako je to aj v prípade tohto článku, v ktorom publisher predstavuje a recenzuje zúžený výber top kávovarov. 

Každý z kávovarov označil atribútom, ktorý ho najviac vystihuje, prehľadne ich zoradil vedľa seba a pridal tam obrázok kávovaru. Celý článok obsahuje recenziu všetkých zariadení, ktoré vidíte na obrázku. Pod obrázok umiestnil odkaz “See full review”, ktorý vaše umiestnenie hodí na recenziu kávovaru na danej stránke. Pod týmto tlačidlom je odkaz, ktorý vás presmeruje na konkrétny produkt do amazon.com.

Toto je pekný príklad, ako sa to dá robiť aj u nás, na lokálnom trhu. Pri tvorbe webu sa môžete inšpirovať aj zahraničnými webmi, ktoré sa zameriavajú na podobnú tému ako vy.

Dognet ponúka niekoľko kampaní ponúkajúce kávovary na viacerých trhoch, z ktorých môžete čerpať. Na slovenskom trhu tam patria kampane ako Electronic-star.sk, AndreaShop.sk, Planeo.sk a ďalšie. Celý zoznam kampaní nájdete na našom webe. 

 

Ak ste sa dočítali až sem a stále zvážujete s výberom vhodného affiliate programu alebo máte akékoľvek dotazy, kľudne ma kontaktujte na almasiova@dognet.cz alebo hello@dognet.com a radi vám poradíme. 🙂 

 

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?