Rozhovor s inzerentom o online Svete kúpeľní

Rozhovor s inzerentom o online Svete kúpeľní

Vyspovedali sme pána Ladislava Žáka, konateľa spoločnosti Koupelny Most, prevádzkovateľa e-shopov Svet-koupelny.cz a Svet-kupelne.sk a dlhoročného inzerenta Dognetu. Prezradil nám najmä o čo majú zákazníci e-shopu záujem, aké sú TOP výrobky a Kategórie a čo odporúča partnerom.

 

Ďakujeme, Ladislav, že ste si našli čas na tento rozhovor. Začnime s Vami – ako ste sa dostali k podnikaniu v tomto odbore?

Celé podnikanie od začiatku riadim a posúvam ďalej. Dnes viac-menej vymýšľam nové nápady a riadim smer firmy. Celé moje podnikanie začalo v marci 1997 v mojich 21 rokoch, keď som sa ako obkladač začal živiť pod vlastným menom a postupne som sa dostal až k online predajcovi kúpeľňového vybavenia. Takže celé moje podnikanie sa točí hlavne okolo kúpeľní.

Ako dlho už celkovo firma funguje, koľko máte ľudí?

Ako som už spomenul, fungujeme od roku 1997 a cez realizáciu kúpeľní a prevádzku značkového kuchynského štúdia Sykora / kuchyne najvyššej kvality, sme sa postupne začali sústrediť na online predaj kúpeľňového vybavenia. V súčasnej dobe zamestnávame 10 ľudí. Naše zázemie má 2500 m2 a rýchlo sa blížime k obratu 100 miliónov ročne.

Aká je Vaša filozofia, ciele?

Náš cieľ je jasný: udržať vysokú kvalitu komunikácie a byť pre zákazníka perfektný partner pre nákup. E-shop máme od roku 2011 a od tej doby sme zaujali pevné postavenie. Dokonca by som povedal, že každý, kto hľadá dodávateľa kúpeľňového vybavenia, tak na naše stránky zavíta. Konkurencia je samozrejme veľká, ale snažíme sa byť lepší než ostatní.

V affiliate spolupracujeme v ČR aj na Slovensku – pozorujete u Vás medzi oboma trhmi nejaké rozdiely? Zvažujete expanziu aj do ďalších krajín?

Celkovo nevnímam zásadný rozdiel medzi CZ a SK. Na ďalšie trhy sa zatiaľ nechystáme, keďže cca 60% tovaru expedujeme na paletách a doprava do ďalších štátov je zložitá, s tým je obmedzená aj naša kapacita. Po kríze v roku 2008 už nechceme nadmerne rásť a zopakovať chyby, ktoré nadmerne rýchly rast prináša.

Ako vnímate kalendárny rok z pohľadu sezónnosti, existujú u Vás vyslovene silné či slabšie mesiace?

U nás sa veľmi na sezóny nehrá, výkyvy medzi mesiacmi nie sú nejako zásadné. Najlepší máme dlhodobo 1Q v roku, kedy po Vianociach sú zákazníci ochotní viac riešiť svoje bývanie a s tým spojený nákup napríklad kúpeľne.

Ako by ste popísal Vašich typických zákazníkov, čo u Vás oceňujú, preferujú, očakávajú?

Zákazníci u nás oceňujú dobrú kvalitu poradenstva a znalosť nášho odboru. Predsa len je poznať tých cca 20 rokov, ktoré máme za sebou v realizáciách kúpeľní. Zároveň oceňujú komunikáciu, dobre zabalenú zásielku, rýchle odoslanie, a v prípade reklamácie aj rýchlo vybavenú reklamáciu.

Aký dlhý je na vašich e-shopoch nákupný proces, aká je frekvencia opakovaných nákupov, vracajú sa zákazníci?

Zákazníci strávia pri výbere väčšinou pár hodín, ale nákupy sa často neopakujú a skôr máme jednorazových zákazníkov. Predsa len kúpeľňa sa zase tak často nestavia. Občas sa stane, že zákazník nakupuje vybavenie do kúpeľne na viackrát, takže potom sa zákazník vráti.

Ako minulý rok zmenil nákupné správanie Vašich zákazníkov, typy TOP produktov, či a ako ste naopak Vy zmenili prístup k zákazníkom?

Jar bola veľmi náročná. Všetci začali kupovať dávkovače mydiel a zásobníky na papierové vreckovky.

Tiež s ohľadom na zatvorenie marketov zákazníci potrebovali drobnosti k rôznym opravám a bol nával malých objednávok. V súčasnej dobe sa to ustálilo a máme lepší priemer a priemerná cena objednávky sa vrátila na hodnotu nad 5 tis /Kč. Nebolo teda nutné meniť stratégiu, len sme zlepšili skladový systém a zvýšili sme kapacitu expedícií.

Čo chystáte pre rok 2021 z pohľadu ponuky produktov a služieb zákazníkom v e-shopoch?

Ako som už spomenul, rast zásadne nechystáme. Skôr sa chceme zamerať na kvalitu našej práce. Momentálne pracujeme aj na novej, modernej podobe e-shopu, ktorú by sme mali nasadiť niekedy začiatkom nového roka, zatiaľ to vyzerá na marec. Takže sa zákazníci majú na čo tešiť. E-shop bude prehľadnejší a prívetivejší, napríklad pri kalkulácii ceny za dopravu.

Produkty stále rozširujeme a v súčasnej dobe máme cca 95 tisíc produktov. Z toho cca 15 tisíc produktov skladom. Zásadné je pre nás navyšovať rozsah tovaru skladom a skracovať termíny dodania, ktoré hrajú veľkú rolu v rozhodovaní zákazníka, kde nakúpi.

Novo sme zaradili do ponuky výrobcu REA, ktorá je veľmi výhodná z pohľadu zákazníkov – moderný dizajn, nízka cena, dobré spracovanie, veľký výber. Už teraz sa jej predaj veľmi sľubne rozbieha.

Aké typy produktov očakávate, že budú patriť k najžiadanejším v roku 2021?

V kúpeľniach sa často produkty nemenia. Skôr sa hľadá možnosť, ako zákazníkom zjednodušiť výber a minimalizovať chyby pri výbere komponentov. Veľmi podareným projektom je ponúkanie kompletných WC setov, kde má zákazník už poskladané produkty a nemusí riešiť, či komponenty k sebe pasujú.

Zároveň teraz tak trošku vsádzame na produkty výrobcu REA, ako už som písal vyššie. Teraz je veľmi žiadaná čierna farba. Veľmi zaujímavá je čierna akrylátová vaňa s voľne stojacou batériou alebo napríklad čierne sprchové sety.

Zoznam aktuálnych TOP produktov podľa trendov nájdete na konci článku.

 

Prezradíte nejaké výkonnostné čísla Vašich e-shopov?

Nemáme problém sa o čísla rozdeliť, pretože si myslím, že je to pre affilate partnerov lákavé. Napríklad návštevnosť sa pohybuje okolo 5000 zákazníkov denne, kedy priemerný počet objednávok na deň je 55, ročný počet objednávok je potom okolo 20 tisíc. Konverzný pomer máme okolo 1%. Priemerná hodnota objednávky sa pohybuje okolo 5.000 Kč bez DPH.

Ak by affiliate partner chcel nejaký Váš vybraný produkt recenzovať, bolo by možné dohodnúť sa napríklad predať mu produkt za lepšiu cenu?

Áno, s tým žiadny problém nemáme, naopak môžeme poskytnúť detailné informácie o produkte a funkčnosti, použitých materiáloch, poradiť a pod. Budeme radi za recenzovanie a zároveň by sme to mohli využiť aj na Facebooku alebo Instagrame.

Kampane fungujú už 2 roky. Ako vnímate prínos affiliate pre Vaše e-shopy?

Je to súčasť komplexných kampaní, určite to má svoje nezastupiteľné miesto. Dovoľte mi aspoň takto poďakovať všetkým publisherom, ktorí sú s nami. Ich prácu oceňujeme.

Na čo by sa pri Vašej propagácii všeobecne mali affiliate partneri zamerať?

Pokiaľ ide o propagáciu našich e-shopov, potom na kvalitu našej práce a veľký rozsah možností ponúkaného tovaru. Myslím, že je na Heureke vidieť, ako dobre robíme svoju prácu a zákazníci nás za to oceňujú. Pokiaľ ide o konkrétne výrobky a kategórie, tie nájdu publisheri jednak na konci článku, aktuálne vždy v popise kampane na stránkach Dognet alebo im ich môže zaslať Dognet e-mailom.

Máte na záver nejaký špeciálny odkaz pre existujúcich alebo potenciálnych nových publisherov?

Poďte s nami do toho. Náš rozsah tovaru je ohromný, ponúkame sortiment, ktorý stále potrebuje mnoho zákazníkov a máme zaujímavú hodnotu priemernej objednávky. Je to teda výzva aj pre Publisherov.

Ďakujem veľmi za Váš čas a veľmi zaujímavý rozhovor. Držím palce nech sa Vám aj naďalej darí a verím, že Dognet k tomu aj naďalej bude môcť prispieť. 🙂

 

TOP produkty a kategórie pre affiliate partnerov:

Závesné toaletných súpravy, toaletné kombi

Kompletné toaletné súpravy patria medzi naše najpredávanejšie produkty. V súčasnosti máme v ponuke takmer 2 000 variantov, ktoré stále pridávame.

Medzi najpredávanejšie patrí keramická súprava Ares, buď s nádržou LINK od spoločnosti Cersanit,  alebo s nádržou Geberit.  

Na druhej strane zákazník, ktorý nemôže mať závesnú súpravu, nájde pohodlnú toaletu kombi Kaskadaza nízku cenu vrátanesedadla. Medzi veľmi populárne a predávané výrobky sú určite zakázané a zvýšené WC Etiuda.

Umývadlové skrinky, najmä tie, ktoré zahŕňajú umývadlá

Umývadlové skrinky vrátane umývadla sú ďalšou veľmi populárnou a predávanej kategórie, najmä kvôli výhodnej cene.

Medzi top produkty patrí moduo séria , LARA s umývadlom COMO. Ekonomické a veľmi nákladovo efektívne sú simplexné ECO skrinky od Aqualine.

Vane  a sprchy

Z dlhodobého hľadiska patrí medzi najpredávacov, pretože jednoducho vaňa alebo sprcha, ktorú má každý doma. Osobitný záujem je aj o rohové alebo  voľne stojace kúpele,ktoré sa stávajú veľmi populárnymi.

V našej ponuke nájdete vane rovno, najobľúbenejšie je kúpeľ LANA , alebo asymetrické, kde najobľúbenejšie sú kúpeľ JOANNA a kúpeľ Sicília .

Nie každý sa však zmestí do vane v kúpeľni a riešením je sprchovací kút. Medzi predané patrí sada sprchových kútov s vaňou. Začal sa predaj voľne stojacich obrazoviek, takzvaných voľne stojacich obrazoviek. WALK IN rohy s veľkým výberom mnohých variantov.

V sprche si zákazníci radšej vyberajú sprchové súpravy,ktoré sú za lepšiu cenu a súkoordinované.  Napríklad súprava omietky ginko alebo sprchový stĺp s batériou Claudio.

Umývadlové fakúlky a kúpeľové fakúty patria dlhodobo medzi najpredávanejšie kategórie. Máme skvelý výber naozaj pre každého.

 

 

Roman Dobiáš
Roman Dobiáš

Mám na starosti aktivity Dognet v České republice.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?