Prekvapivé výsledky A/B testingu #2

Prekvapivé výsledky A/B testingu #2

A/B testing je ako mať 2 rôzne reklamy v Google Adwords v tej istej reklamnej skupine. Google Adwords bude testovať, na ktorú reklamu vám ľudia častejšie klikajú a tú potom budú uprednostňovať.

Takto isto môžete testovať aj webovú stránku, pričom URL adresa sa nezmení. Jeden polovici návštevníkov zobrazíte stránku verzia A a druhá polovica uvidí verziu B. Počas testovania budete sledovať nejaký cieľ (napríklad mieru prekliku na tlačidlo) a na základe výsledkov sa rozhodnete, ktorá verzia je lepšia a tú potom spustíte všetkým návštevníkom stránky.

 

Prečo robiť A/B testing

 

Takmer všetky prvky na vašich webových stránkach, ktoré ovplyvňujú správanie návštevníkov, môže byť A/B testované.

A/B vám umožňuje vyťažiť viac z vášho trafficu. Návratnosť investícií A/B testovania môže byť masívna, pretože aj malé zmeny na vstupnej stránke môžu viesť k významnému zvýšeniu konverzií.

a-b-testing-01

 

Poďme sa ale rovno pozrieť, aké malé zmeny stačili na to, aby sa zvýšil konverzný pomer.

 

Prečítajte si tiež náš predošlý článok Prekvapivé výsledky A/B testingu #1

 

Test 1: Zodpovedá obrázok vášmu produktu?

 

Verzia A mala o 24% vyšší pomer vyplnenia formuláru. Stačilo odstrániť obrázok.

Obrázky môžu byť veľmi efektívne pri podávaní informácií a vytváraní lepšieho dojmu. V tomto prípade však obrázok spravil dve veci:

  • pozícia formuláru bola kvôli obrázku nižšie
  • fotka nepôsobila profesionálne – buďte preto opatrní pri výbere obrázkov na váš web.

Zdroj: https://www.whichtestwon.com/case-study/hubspots-lead-generation-landing-page-test/

 

Test 2: Aký máte nadpis?

 

Zmena nadpisu vo verzií B priniesla o 38% viac registrácií

Vo verzií A je dvojriadkový veľký dlhý nadpis. Vo verzií B ho skrátili a pridali vysvetľujúcu vetu pod nadpisom, kde bold-om zvýrazníli dôležité slová.

Zdroj: https://www.whichtestwon.com/test/landing-page-test-%E2%80%93-which-banner-increased-completed-form-submissions-testing-award-gold-winner/

 

Test 3: Na texte tlačidiel záleží

 

Niekedy stačí málo, aby ste dosiahli veľa.

Zmena nadpisu a textu tlačidla zvýšila konverzný pomer o 139% vo verzií B

S touto jednoduchou zmenou textu znížili „strach“ nových užívateľov a dramaticky im vzrástol počet nových užívateľov, ktorí si pozreli nejakú ukážku produktu.

Zdroj: https://gocardless.com/blog/one-word-abtest/

 

Test 4: Vertikálne alebo horizontálne?

 

Máte na stránke formulár, ktorý má viac polí? Rozmýšľali ste niekedy nad tým, či je lepšie ho vypĺňať vertikálne alebo horizontálne?

Vertikálna verzia formuláru (verzia B) mala o 52% vyšší konverzný pomer

Ak máte dlhý formulár (dlhší ako 3 polia) použite vertikálnu verziu. Vertikálne usporiadané formulára je ľahšie čitateľné a javí sa ako menej komplikované a kratšie.

Zdroj: http://www.carmelon-digital.com/articles/ab-test-case-study-arenaturist/

 

Test 5: 1000 slov > 1 video

 

Namiesto dlhých viet, spravte radšej video.

Zmena textu na video zvýšila mieru prekliku o 43% a peňažné dary o 114%

Zdroj: http://bombbomb.com/blog/video-email-work-case-study/

 

Chcete ďalšie prekvapujúce výsledky A/B testov?

Pozrite si tieto stránky:

Prekvapivé výsledky A/B testingu #2

5 z 4



Katka Novotná
Katka Novotná

Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?