Prekvapivé výsledky A/B testingu #2

Prekvapivé výsledky A/B testingu #2
A/B testing je ako mať 2 rôzne reklamy v Google Adwords v tej istej reklamnej skupine. Google Adwords bude testovať, na ktorú reklamu vám ľudia častejšie klikajú a tú potom budú uprednostňovať.
Takto isto môžete testovať aj webovú stránku, pričom URL adresa sa nezmení. Jeden polovici návštevníkov zobrazíte stránku verzia A a druhá polovica uvidí verziu B. Počas testovania budete sledovať nejaký cieľ (napríklad mieru prekliku na tlačidlo) a na základe výsledkov sa rozhodnete, ktorá verzia je lepšia a tú potom spustíte všetkým návštevníkom stránky.
Zdroj: https://www.whichtestwon.com/case-study/hubspots-lead-generation-landing-page-test/
Zdroj: https://www.whichtestwon.com/test/landing-page-test-%E2%80%93-which-banner-increased-completed-form-submissions-testing-award-gold-winner/
Zdroj: https://gocardless.com/blog/one-word-abtest/
Zdroj: http://www.carmelon-digital.com/articles/ab-test-case-study-arenaturist/
Zdroj: http://bombbomb.com/blog/video-email-work-case-study/
Prečo robiť A/B testing
Takmer všetky prvky na vašich webových stránkach, ktoré ovplyvňujú správanie návštevníkov, môže byť A/B testované. A/B vám umožňuje vyťažiť viac z vášho trafficu. Návratnosť investícií A/B testovania môže byť masívna, pretože aj malé zmeny na vstupnej stránke môžu viesť k významnému zvýšeniu konverzií.
Poďme sa ale rovno pozrieť, aké malé zmeny stačili na to, aby sa zvýšil konverzný pomer.Test landing page mi zvýšil konverzný pomer o 100 %. Ak to takto ostane, web zarobí o 500 € mesačne viac. #testujte pic.twitter.com/VrqIDwu2oM
— Chodelka Peter, MSc (@chodlik) April 15, 2016
Prečítajte si tiež náš predošlý článok Prekvapivé výsledky A/B testingu #1
Test 1: Zodpovedá obrázok vášmu produktu?
Verzia A mala o 24% vyšší pomer vyplnenia formuláru. Stačilo odstrániť obrázok.Obrázky môžu byť veľmi efektívne pri podávaní informácií a vytváraní lepšieho dojmu. V tomto prípade však obrázok spravil dve veci:
- pozícia formuláru bola kvôli obrázku nižšie
- fotka nepôsobila profesionálne – buďte preto opatrní pri výbere obrázkov na váš web.
- A verzió
- B verzió
Test 2: Aký máte nadpis?
Zmena nadpisu vo verzií B priniesla o 38% viac registráciíVo verzií A je dvojriadkový veľký dlhý nadpis. Vo verzií B ho skrátili a pridali vysvetľujúcu vetu pod nadpisom, kde bold-om zvýrazníli dôležité slová.
- A verzió
- B verzió
Test 3: Na texte tlačidiel záleží
Niekedy stačí málo, aby ste dosiahli veľa.Zmena nadpisu a textu tlačidla zvýšila konverzný pomer o 139% vo verzií BS touto jednoduchou zmenou textu znížili „strach“ nových užívateľov a dramaticky im vzrástol počet nových užívateľov, ktorí si pozreli nejakú ukážku produktu.
- Verzia A
- Verzia B
Test 4: Vertikálne alebo horizontálne?
Máte na stránke formulár, ktorý má viac polí? Rozmýšľali ste niekedy nad tým, či je lepšie ho vypĺňať vertikálne alebo horizontálne?Vertikálna verzia formuláru (verzia B) mala o 52% vyšší konverzný pomerAk máte dlhý formulár (dlhší ako 3 polia) použite vertikálnu verziu. Vertikálne usporiadané formulára je ľahšie čitateľné a javí sa ako menej komplikované a kratšie.
- A verzió
- B verzió
Test 5: 1000 slov > 1 video
Namiesto dlhých viet, spravte radšej video.Zmena textu na video zvýšila mieru prekliku o 43% a peňažné dary o 114%
- A verzió
- B verzió