Predstavujeme inzerenta United Fashion Group

Predstavujeme inzerenta United Fashion Group

Pokračujeme s ďalším dielom našej novej série článkov. Dnes vám predstavíme ďalšieho z inzerentov našej siete Dognet, ktorý prevádzkuje eshopy Topankovo.sk, Botovo.cz, Cipofalva.hu, Saxana.sk a Secretavenue.cz.

V našom rozhovore sme sa rozprávali s Head of Marketing Department – Marcelom Milom zo spoločnosti  United Fashion Group, s. r. o., pod ktorú tieto e-shopy spadajú.

Dnes sa Vám pokúsime priblížiť predovšetkým e-shop Topankovo.sk, aby ste mali lepší prehľad o tom, čo ponúka rovnomenná kampaň. 🙂

Rada by som predstavila Marcela Mila, ktorý zastrešuje pozíciu Head of Marketing Department. Marcel, skús mi opísať, ako si sa dostal do firmy. V skratke popíš stručnú históriu a možno nám prezraď aj niečo o firme. Ako začínala, ako sa vyvíjal e-shop?

Do Topánkova som sa dostal možno trošku netradične. Vedel som, že majitelia firmy hľadajú človeka na túto pozíciu, a tak sme sa stretli a prebrali možnosť, že by som tým človekom mohol byť práve ja. 🙂 Nastúpil som v priebehu minulého roka – teda v roku 2018, kedy sa zároveň uskutočnila celková zmena tímu. 

 

 

Nastúpil som práve v roku, kedy TOPANKOVO oslavovalo svoje už desiate narodeniny. Topankovo začínalo ešte na Vajnorskej, až neskôr sme zmenili priestory. UFG-čko odštartoval projekt Saxana, až o rok neskôr pribudlo TOPANKOVO. Ukázalo sa, že má väčší trhový potenciál a tak následne po dvoch rokoch sme expandovali aj do Čiech, kde fungujeme ako BOTOVO a ďalšie dva roky trvalo, kým sme vstúpili aj na maďarský trh – s projektom CIPOFALVA. Doposiaľ “poslednou muzikou” bolo spustenie projektu Secret Avenue, čo je česká entita Saxany.

 

 

Hovoril si, že z Vajnorskej ste sa presťahovali sem na Sliačsku a teraz sídlite tu. Ide len o showroom alebo priestor slúži zároveň aj ako centrála Topánkova?

Áno, na Sliačskej sa aktuálne nachádza celý náš office a čo je skvelé, v budove máme aj sklad. Ten je napojený na náš showroom, čo je nesmierne praktické, najmä ak zákazník potrebuje po odskúšaní napríklad vymeniť pár topánok za väčšie číslo.

 

Takže to sú jediné priestory, ktoré máte na Slovensku?

Áno. S tým, že česká a maďarská entita zatiaľ nemá vlastný showroom. Avšak aj to je vec, ktorú by sme do budúcna chceli riešiť.

To som sa aj chcela spýtať. Showroomy zatiaľ v zahraničí nie sú, ale pravdepodobne v blízkej dobe budete nejaké otvárať.

V blízkej dobe je skutočne veľmi relatívny pojem. Osobne si myslím, že najskôr budúci rok o tom začneme reálne uvažovať.

 

 

A sklady v zahraničí?

Bratislava má ideálnu polohu v tom, že je blízko k západu, čo je výhodné, keď k nám prúdi tovar z prístavu. Taktiež má blízko do Českej republiky a prirodzene aj kúsok do Maďarska. Dopravcovia to majú tak, že chodia priamo na tie lokálne entity k nám, čiže nemusia ísť ešte cez nejakého iného sprostredkovateľa.

 

 

Nehovoriac o tom, že tak veľký skladový priestor, s akým disponujeme, je našou bezkonkurenčnou výhodou. 

Máte výbornú polohu, že?

Presne tak. Okrem iného, keďže sme prakticky na skok aj od električkovej trate, to k nám naši zákazníci majú naozaj blízko. Tento sklad nám zatiaľ dokonale stačí.

  

 

Dobre, postupne by som sa dostala k samotnému e-shopu.  Topánkovo nie je len taký typický predaj obuvi – je niečím špecifický, skús nám to priblížiť.

My sme dosť špecifický svojim zameraním. Aktuálne sa orientujeme už len na dámsky tovar, ak nepočítam pár kusov pánskych modelov, ktoré sú vo väčšine prípadov aj tak vo výpredaji. Profilujeme sa ako fast fashion predajca.

 

 

To, čo nás odlišuje je, že veľa našich produktov máme na slovenskom trhu naozaj iba my a v Maďarsku takisto. V Česku je to trošku iné, ale stále sme v tomto výnimoční a to obzvlášť našou ponukou v rámci spektra fast fashion. Od vyslovene fashion záležitostí po základné kúsky na každodenné nosenie. 

 

 

Všimla som si, že tam máte okrem topánok, tak ako hovoríš, aj oblečenie, nejakú dámsku módu, módne doplnky. Topánky sú asi gro ale aké percento toho,  na čo sa zameriavate tvorí táto dámska móda?

Jasné, základom sú u nás určite topánky. Avšak tak isto ako vieme prinášať typ módy, ktorý nie je bežný, nie je možné ho mať cez niekoho iného,vieme prinášať pre našich zákazníkov viac. Preto sme našli príležitosť v tom, že aj konkrétne pri dámskom oblečení je veľa produktov, ktoré vidíme na výstavách v Ázii, v Paríži, v Taliansku a tak ďalej. Je veľa kvalitnej módy, ktorá sa ku nám vôbec nedostáva. Navyše je za celkom rozumnú cenu a v rozumnej kvalite.

 

 

Takto by sme to chceli udržať aj naďalej. Náš tovar je veľmi módny a zároveň je za prijateľnú cenu, ktorú si môže dovoliť zaplatiť tak študentka, ako aj zarábajúca žena. Samozrejme, máme aj určité značky obuvi a oblečenia, ktoré sú drahšie, ale to ide ruka v ruke s kvalitou. Vždy sa snažíme zachovať pomer cena a kvalita čo najlepší.

 

 

Máte nejaké konkrétne zdroje, sú to nejaké konkrétne značky, ktoré objednávate, máte viacero značiek alebo ako?

Značkovú obuv v zmysle nadnárodných korporácii nepredávame. Skôr sa snažíme našim zákazníkom priniesť niečo, čo inde nenájdu. Niečo, čo keď si človek obuje, bude trendy a zároveň jedinečný.

 

 

Dokonca sme jeden čas mali (a plánujeme to aj do budúcna) vlastné kolekcie. Je to samozrejme naviazané aj na iné veci a procesne to je náročnejšie.

 

 

Máte objednávky, hlavne asi online, sú prípady, že sem ľudia chodia aj priamo?

99,9 % objednávok je urobených online. Môže sa stať, že zákazník je na showroome a niečo mu padne do oka, pretože je to vystavené, tak to si môže kúpiť. Ale na začiatku býva práve tá online objednávka. Pravdepodobne to je stotina percenta ľudí, ktorí len tak prídu do showroomu s tým, že nemajú nič objednané. Samozrejme vieme obslúžiť aj takýchto zákazníkov.

 

 

Robia zákazníci tak, že si tovar objednajú a vyzdvihnú si ho v showroome?

Áno, slúži na vyzdvihnutie a vyskúšanie tovaru.

Vieš mi povedať aké sú vaše najlepšie typy produktov alebo čo je vaše TOP 5 napríklad pri oblečení?

Je to veľmi sezónne. Ak sa stane u nás nejaký produkt trhákom, ako tomu bolo v lete s neónovými sandálmi na podpätku, tak ich doskladňujeme aj dodatočne. Čakali sme, že po nich bude veľký dopyt, a aj sa tak stalo a vypredali sa doslova okamžite. Potom sme sa to snažili doskladňovať ako sa len dalo. Takže skutočne to závisí na sezóne, cez leto sú to sandále, lodičky. Cez zimu sú to klasika – čižmy. Tento rok sú veľmi silné tenisky. Povedzme, že ženy, ktoré nosili elegantné veci, sa dnes “odvážia” aj v rámci formálneho štýlu si obuť tenisky – a je to úplne akceptovateľné. 

 

 

Z oblečenia vieš vybrať nejaké najpredávanejšie kúsky?

Z oblečenia sú to šaty, stále. Elegantné šaty, tie sme mali veľmi pekné. Tam sme samozrejme limitovaní predobjednaním a ďalšími faktormi. Ak sa môžem zastaviť pri Saxane, tak je to špecifické tým, že my máme široké spektrum spodného prádla. No povedal by som, že to nie sú len basic kúsky, ale ženy si u nás kupujú spodnú bielizeň na slávnostné príležitosti. V tomto segmente sme veľmi silný.Taktiež pomer ceny, kvality a, prirodzene, vzhľadu máme veľmi dobrý.

Plavky máte aj v rámci Saxany, alebo tam máte iba spodné prádlo?

Plavky máme aj na Topánkove aj na Saxane.

Odlišuje sa nejako ten plavkový tovar?

Nie, je to plus – mínus to isté a tak isto aj profil toho predaja v rámci projektov je rovnaký, tiež by som vypichol jedinečnosť. Dnes sa síce ťažko hovorí, že ich máme ako jediní, pretože ktokoľvek zo Slovenska si môže objednať tovar pokojne aj z Ameriky. Ale napríklad jednu konkrétnu americkú značku robíme jediní na Slovensku a to bol náš predajný hit.

 

 

V podstate, čo sa plaviek týka, nám sa sezóna trocha prelieva zo spodného prádla, keď skončí Valentín pomaly nastupuje sezóna plaviek. Špecifické je, že mávame druhú sezónu plaviek cez zimu, pre zákazníkov, ktorí idú na dovolenku do exotiky. Tiež sme jeden z mála predajcov, ktorí držia skladom aj cez zimu letnú obuv. Čiže tento typ zákazníkov si vie u nás nakúpiť.

 

 

Čo by si odporučil publisherom, na čo sa zamerať?

Ono si treba uvedomiť, že topánky a celkovo oblečenie sú vizuálny produkt. Preto je extrémne dôležité zamerať sa na obrázok, ten predáva.  Keď sa pozrú na náš web, u nás neuvidia klasickú produktovú fotku topánok na bielom pozadí. Máme interne fotografov, máme vlastný ateliér, fotíme topánky na modelkách, fotíme ich v rôznych situáciách – voláme to instagramový štýl fotenia. Je to vždy odfotené tak, ako by sa chcela žena odfotiť na svoj Instagram. Zákazníčky si vedia viac predstaviť, ako to vyzerá v realite. To je jedna vec na odporučenie. Druhá vec je, že naše produkty sú veľmi dostupné. Môže si ich dovoliť takmer každý, preto zákazník nemusí toľko zvažovať a prioritizovať. Častokrát zákazník naše topánky nepotrebuje, ale proste chce. Dokazuje to fakt, že máme zákazníčky, ktoré si kúpia ten istý model aj v 3-4 farbách.

 

 

Odlišujete nejako riešenie e-shopu pre český trh?

Toto je vec, ktorej sa aktuálne venujeme. Doteraz to bolo v podstate „copy-paste”. Chápeme, že zákazník v Maďarsku premýšľa inak ako zákazník v Česku – sú pre neho zaujímavé iné produkty. Slováci a Maďari majú veľmi radi pestré veci, ktorými sa vedia odlíšiť. Českí zákazníci sú skôr striedmejší. Tam prevládajú v top produktoch tmavé farby. Zvlášť čierna farba je veľmi populárna. Takže áno, komunikáciu upravujeme, no sme na začiatku tejto cesty. Určite má zmysel aj pri Maďarsku aj Česku pozerať sa na trhy inak.

 

 

Zaujímavé, napadajú ti ešte nejaké ďalšie odlišnosti pri predaji v rámci týchto krajín?

V Maďarsku a na Slovensku vieme predať aj veľmi extravagantné veci. V Česku to je veľmi sporadické, tam sa nám to stáva skôr v prípadoch, keď si žena ide fotiť napríklad book, ale na bežné nosenie si to neoblečie. Kdežto na Slovensku alebo v Maďarsku si žena častokrát aj do spoločnosti oblečie niečo extravagantné.

Je niečo, čo by ste chceli do e-shopu zaradiť, čo tam nie je alebo možno to nie je ešte tak rozvinuté, niečo čo by si ste chceli podporovať v rámci predaja?

Máme vytvorenú spoluprácu s viacerými influencerkami, veľa z nich vytvorí „outfit podľa..“. Vyskladajú outfit od hlavy po päty z našich produktov. Častokrát sa takto dostávame aj do magazínov, kde sú vyfotené modelky a pri topánkach je uvedené topánky z Topánkovo.

 

 

Topánkovo už niekoľko mesiacov spolupracuje s Dognetom, vieš to nejako zhodnotiť, čo táto spolupráca zatiaľ priniesla?

Affiliate sa v našom marketingovom mixe objavil pred rokom a jeho zaradenie sa ukázalo ako dobrá voľba. Tento marketingový kanál nám postupne prináša viac a viac objednávok. Čo je ale dôležité, veľmi dobre slúži na akvizíciu nových zákazníkov. Preto odporúčam Dognet e-shopom každej veľkosti.

 

 

My dávame do kampane vždy nejakých TOP 10 produktov, ktoré sa najviac predávajú, lenže vy stále meníte produkty. 

Chápem, no u nás je tak rýchly pohyb produktov, že sa vlastne ani nedá vypichnúť TOP 10.  

Stáva sa, že predáte nejaké topánky a potom už nemáte tie isté?

V fast fashion je to bežné. Avšak aj tu sú typy topánok, ako napríklad Converse, ktoré budeme mať “snáď” navždy. 🙂

Vedel by si prezradiť aspoň TOP10 nosných produktov, ktoré zaujmú zákazníkov?

Stabilne silná kategória sú lodičky. V zimnej sezóne čižmy a v lete sandále

 

 

Chcel by si niečo odkázať publisherom?

Ceníme si ich prácu, prináša nám to biznis a sme si toho vedomí. Najviac, o čo máme záujem zo strany publisherov, za čím sa skrýva zároveň najviac práce, je hodnotný content, ktorý oni vedia pripraviť a ten si ceníme. Sme otvorení rozprávať sa s publishermi napriamo aj cez vás. Máme záujem urobiť nejakú špeciálnu kampaň, ktorá bude mať aj inú výšku provízie, ak bude obsah špecifický.

Ďakujem Ti Marcel za Tvoj čas. Bol to veľmi príjemný rozhovor. Verím že sa bude páčiť aj našim publisherom. Nech sa Ti darí.

 

Petronela Pivarčiová
Petronela Pivarčiová

Group Business Manager

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?