Predstavujeme Inzerenta Marimex

Predstavujeme Inzerenta Marimex

 

V nasledujúcom článku opäť vyspovedáme jedného nášho inzerenta. Budeme sa pýtať Martina Sebíňa, ktorý je Koordinátorom Online Marketingu za eshop MARIMEX. Verím, že publisheri načerpajú nové informácie a inšpirácie na používanie kampane Marimex.sk v sieti Dognet. 

Dobrý deň Martin. Ďakujeme, že ste prijali túto možnosť porozprávať sa o eshope Marimex. Čo máte vo firme na starosti, čo je vašou náplňou práce vo firme a koľko v nej pôsobíte?

Dobrý deň, volám sa Martin Sebíň a v spoločnosti Marimex pracujem necelé dva roky. Moja pracovná náplň je koordinovanie online činností eshopu a spoločne s kolegami z marketingového oddelenia budovať kvalitný internetový obchod a povedomie o spoločnosti Marimex ako lídra na trhu v bazénovom segmente. 

 

 

Ako vznikol a začal fungovať Marimex? 

Spoločnosť Marimex bola založená pred vyše 27 rokmi v Českej republike troma kamarátmi, ktorí chceli priniesť na trh niečo výnimočné a nové. Inšpirácie zbierali po celom svete až našli segment, ktorý chýbal nie len v Českej republike, ale aj na Slovensku. Nadzemné bazény boli dierou na trhu, ktorú vyplnili.

Po čase Marimex rozširoval svoj sortiment. Pribudli Trampolíny, Infrasauny, Vírivky, Detské hracie zostavy a Nafukovací nábytok až k dnešnej podobe sortimentu. 

 

 

Čo sa týka zahraničia, eshop Marimex je v Čechách a na Slovensku, alebo aj v iných krajinách? 

Marimex pôsobí v oboch krajinách na trhu najmä ako veľkoobchodný partner. Naše výrobky nájdete v rôznych známych reťazcoch ako u nás, tak aj v Českej republike. Veľkú radosť nám robí nemecký trh, kde sme úspešní v segmente trampolín v reťazci Hornbach. 

V oboch krajinách máme kamenné predajne, ktoré sú úspešné najmä preto, že náš sortiment si môže zákazník pozrieť v areáli alebo showroome, prípadne vyskúšať a taktiež im náš odborný a zaškolený personál vie vždy poradiť. 

V obidvoch krajinách prevádzkujeme naše eshopy, kde nájdete všetky naše výrobky od bazénov, trampolín, infrasáun, hračiek pre deti až po náhradné diely na všetky naše výrobky. Byť v online prostredí je nutnosťou už niekoľko rokov, najmä preto, že sa viete napojiť na rôzne kanály a oslovovať zákazníkov, svoju cieľovú skupinu. Taktiež si v online prostredí budujete to najdôležitejšie, a to je brand. Dnes už môžeme hrdo povedať, že 90% ľuďom pri vyslovení značky Marimex sa spojí obraz bazéna alebo trampolíny.  

 

 

Aby spoločnosť bola úspešná, musí prechádzať neustálymi inováciami a prispôsobovať sa trhu. Marimex si v posledných rokoch prešiel rôznymi progresmi ako centralizácia skladov, redizajn webovej stránky alebo zvýšenie počtu zamestnancov na zákazníckom centre pre spokojnosť zákazníkov. 

 

Koľko je celkovo ľudí v Marimexe?

Myslím, že okolo 100-110 ľudí.

 

Do budúcna plánujete nejaké rozšírenie? Alebo plánujete len zostať a upevňovať si pozíciu v Čechách a Slovensku?

Byť lídrom na trhu v Českej a Slovenskej republike je pre nás prioritné, ale je taktiež prirodzené, že každá spoločnosť chce rásť a napredovať. Marimex nie je výnimkou.

V momentálnej situácii sa robia analýzy, finančné plány a vyhodnocujú sa možnosti, ktoré sú pre spoločnosť najvýhodnejšie a najperspektívnejšie. 

Plán je rozšíriť veľkoobchodnú spoluprácu a pokryť online prostredie nie len v krajinách, kde už pôsobíme.

 

 

Na začiatku ste povedali, že čím sa MARIMEX líši od iných obchodov. Vy sa úzkoprofilujete len na bazény. Je však ešte niečo, čo by ste chceli spomenúť, čím je MARIMEX iný oproti ostatným predajcom bazénov v tomto segmente?

Našou najväčšou prednosťou je odbornosť, široká ponuka či dostupnosť náhradných dielov. Každý zamestnanec v predajni alebo na zákazníckej linke prechádza množstvom školení o tovare, nakoľko každá kategória je unikátna. Správne poradiť, napr. v oblasti bazénovej chémie, nie je jediná pomoc, ktorú zákazníci od nás vyžadujú alebo potrebujú. Či už je to príslušenstvo k bazénom alebo kúpa trampolíny, prípadne vhodnej infrasauny, u nás dostane zákazník všetky informácie, ktoré potrebuje. Komunikovať s naším odborným personálom môže zákazník osobne v predajni, telefonicky alebo e-mailom so zákazníckym oddelením. 

 

 

Teda keď to zhrniem, ponúkate to najlepšie vybavenie vrátane kvalitného poradenstva a pomoci zákazníkovi. Hodnotíte samých seba ako topku na česko-slovenskom trhu v tomto segmente? 

Tak ako som spomínal vyššie, 90% ľuďom sa pri vyslovení značky Marimex spojí bazén alebo trampolína, myslím, že to hovorí samo za seba. Taktiež aj množstvo predaného sortimentu nám potvrdzuje, že sme lídrom na česko-slovenskom trhu. 

 

Poďme na ten obchod. 🙂 Aký je pomer offline a online? Chápem, že riešite primárne B2B.  Ale máte aj svoje predajne, kde môže prísť človek mimo B2B spolupráce. 

V Českej republike máme 300 partnerov, na Slovensku 150, ktorí predávajú náš tovar, či už v kamenných predajniach alebo na svojich eshopoch. 

Spolupracujeme s reťazcami ako Hornbach, Kika, OBI, NAY Elektrodom, Merkury Market a s mnohými ďalšími. Je teda jasné, že našu najväčšiu časť obratu tvorí veľkoobchodná spolupráca a zvyšok tvoria predajne a eshop. Byť v online prostredí je ale pre náš segment dôležité. Obe naše kamenné predajne sa nachádzajú v hlavných mestách oboch republík. Čo ale vieme je, že zákazníci k nám prichádzajú aj zo vzdialenejších miest republík, preto je pre nás dôležité neustále zlepšovať a inovovať možnosti oboch predajní, či už v odbornosti personálu, výberu tovaru alebo možnosti osobného odberu eshopových objednávok.  

 

 

Teda online je výrazne menšie percento, ale ako veľmi významný je pre vás? Nie je to asi niečo zanedbateľné ako kanál, ktorý prináša zákazníkov. Snažíte sa to stále rozvíjať?

Aj keď je percento nižšie, prikladáme mu veľký význam. Čísla, ktoré nám ukazujú, ako to každým rokom rastie je dôvodom, prečo je nutné stále tento kanál rozvíjať. 

 

Aké zmeny pociťujete v predaji, čo sa týka aj toho uplynulého obdobia – koronakrízy? Preklenulo sa vám to viac do toho onlinu? Robili ste si nejaké analýzy? Na čo ste prišli za tie posledné mesiace, čo sa zmenilo? A či sa vôbec niečo zmenilo.

Napriek tomu, že situácia okolo koronakrízy nebola a ešte stále nie je jednoduchá, spoločnosť nezaznamenala výrazný dopad na predaj nášho sortimentu. Vzhľadom na to, že ľudia budú obmedzení v cestovaní do zahraničia, zvolili možnosť spraviť si dovolenku na záhrade kúpou nášho bazéna, prípadne skrátiť chvíle deťom počas uzatvorenia škôl skákaním na trampolíne. Výraznejší dopad to ale malo samozrejme na obe predajne, ktoré museli byť určitý čas zavreté. Znížený predaj v predajniach sa ale odzrkadlil na zvýšenom počte objednávok v našich eshopoch.   

 

Tak to je dobré, čiže ste boli na tej strane ihriska ako lekárne či doplnky výživy.

Vďaka nášmu sortimentu sme stáli a stojíme na správnej strane ihriska. 

 

Čo sa týka obchodu, predávate asi len vlastnú značku, nemáte tam ešte iné brandy? 

V našej ponuke nájdete výrobky od rôznych výrobcov, ktorých máme overených a za ich kvalitou si stojíme, preto ich môžeme označovať a predávať pod značkou Marimex.   

 

 

Aké sú najpredávanejšie kategórie a produkty? Chápem, že trampolíny, bazény, príslušenstvo. Je tam ešte niečo?

Spoločnosť Marimex je sezónna spoločnosť. To znamená, že najpredávanejšie v letnej sezóne sú bazény, vírivky, trampolíny alebo detské ihriská, príp. detské vodné hračky, zatiaľ čo v zimnej sezóne sú to infrasauny, hračky pre deti alebo vianočné ozdoby. 

 

Poďme to trošku rozobrať, aby partneri presne vedeli, na čo sa môžu zamerať. Aké konkrétne bazény, trampolíny a infrasauny sú hitom? 

Našou dominantou sú bazény z kategórie Florida, kde si nájde každý ten svoj, či už rozmer alebo dizajn. Tento rok máme v ponuke dizajny ako sú ratan, tehla alebo novinka tohto roku kameň. 

Tento rok je zatiaľ najpredávanejší Bazén Florida 3,05 x 0,76m v modrom prevedení. 

V rámci trampolín je jednoznačne na prvom mieste Trampolína Marimex s priemerom 3,05m, predaj tejto trampolíny v tomto roku robí zatiaľ 44% z celkovo predaných trampolín Marimex.  

Medzi najpredávanejšie infrasauny patrí Infrasauna Marimex Trendy 2001 L, ktorá je určená pre dve osoby a je ideálnou voľbou v pomere ceny a kvality. 

 

Dobre, super. Kedy by sa mali publisheri zamerať na promo sezónnych produktov? Počas korony ľudia nakupovali bazény dopredu. Kedy by sa mali partneri pripraviť na predávanie infrasáun?  

Začiatok letnej sezóny by sa dal datovať na prelome mesiacov marec a apríl. Tento rok je špecifický kvôli vzniknutej situácií ohľadom korona vírusu a sezóna sa začala už začiatkom marca. Vzhľadom na fakt, že po každej sezóne prichádza výpredaj, kde je obrat naozaj vysoký, promo týchto sezónnych produktov má aj koncom leta zmysel. 

Infrasaunová sezóna sa začína na prelome septembra a októbra, kedy už zaznamenávame zvýšený dopyt. 

 

 

A ako pociťujete Vianoce? Na Vianoce sa nakupuje všetko, alebo stále to ide v tej sezónnosti? Je tam nejaký rozdiel? 

Vianoce je obdobie, kedy chce každý potešiť svojich blízkych niečím výnimočným, preto v tomto období je najväčší predaj infrasáun, potom trampolín a najmenej bazénov. Predsa len, darček chcete využívať hneď a nie čakať na neho pol roka. V tomto období sa spoločnosť venuje najmä dôkladnej príprave na ďalšiu sezónu. 

 

Plánujete niektorý sortiment rozširovať do budúcna? 

Každý rok prichádzame s radou noviniek, či už v kategórií bazénov, trampolín alebo príslušenstva. Pri bazénoch dbáme na dizajn a kvalitu materiálu, z ktorých sa vyrábajú. Pri trampolínach neustále inovujeme materiál, z ktorých sú vyrábané, aby bol kvalitnejší a bezpečnejší, ale taktiež máme novinky ako napr. bezpružinovú trampolínu, ktorá je novinkou tohto roka. 

 

 

Čiže neustále niečo vyvíjate a skúšate nové veci.

Áno, snažíme sa byť vždy o krok pred konkurenciou. 

 

Je niečo, čo by ste partnerom odporučili, na čo by sa mali možno viac zamerať z toho, čo ste zatiaľ videli.

V kategórii nafukovacích víriviek vidíme prudký nárast predajov a predpokladáme tomuto segmentu aj do najbližších rokov dobrý predajný potenciál. Z tohto dôvodu určite odporúčam našim partnerom zamerať sa aj na tento perspektívny segment. 

 

 

Keď mnoho zákazníkov nakupuje vaše produkty práve cez veľké reťazce, cez kamenné predajne Hornbach, OBI, atď.. má zákazník nejakú výhodu, keď nakúpi priamo cez vás? Je tam nejaky rozdiel, či sa nesnažíte týmto predajniam konkurovať.

Výhoda nákupu v spoločnosti Marimex je v možnosti odborného poradenstva, technických rád a v konečnom dôsledku verný zákazník je vždy odmenený. 

Svojich veľkoobchodných partnerov neberieme ako konkurenciu. 

 

Sú ešte nejaké produkty, ktoré majú podľa vás nenaplnený potenciál, alebo by možno mohli, či mali ísť, lepšie? Sú v porfóliu také, ktoré ešte stále nedosiahli svoj peak, ktorý ste odhadovali? 

Do tejto kategórie by som určite zaradil nafukovacie vírivky a detské drevené ihriská. Za posledné roky evidujeme zvýšený dopyt po tomto segmente, a preto týmto dvom kategóriám predpovedáme sľubnú budúcnosť.  

 

 

Ako vnímate spoluprácu s affiliate sieťou Dognet doposiaľ? 

Spolupráca s Vami je od začiatku bezproblémová, či už komunikácia, systém overovania objednávok alebo možnosť analýz z Vášho systému. 

Od začiatku roka 2019, ako sme začali s Vami spolupracovať, evidujeme zaujímavý nárast tržieb. Podmienky, ako napríklad provízia, ktoré sa na začiatku dohodli, dodržiavate a preto za spoločnosť Marimex môžem túto spoluprácu ohodnotiť ako perspektívnu. 

 

To sa veľmi tešíme. Ešte niečo očakávate, čo by ste chceli od affiliate kampane? Alebo keď to pôjde takto ďalej, tak je to super. 😉 

Myslím si, že práve tento rozhovor môže pomôcť publisherom spoznať našu spoločnosť a zvýšiť ich počet. 

 

Mám ešte otázku k recenziám produktov. Často od publisherov dostávame dopyty na možnosť recenzie. Je u vás nejaká možnosť, že publisher príde do vášho showroomu, alebo predajne pozrieť si produkt, aby urobili recenziu? Predpokladám, že bazény nepošlete niekomu domov. 😀

Ak by bol zo strany publisherov o to záujem, sme otvorení možnosti spolupráci. 

 

Akých je TOP 10 najpredávanejších produktov v obchode? 

Bazén Florida 3,05×0,76

Bazén Florida 3,05×0,91

Bazén Florida 3,66×0,76

Bazén Florida 3,66×0,99 PRISM

Bazén Orlando 3,66×0,91 – biele

Bazén Florida 3,05×0,76 RATAN

Bazén Florida 3,05×0,91 RATAN

Bazén Tampa 3,66×0,91m

Vírivka Pure Spa – Bubble HWS

Trampolina 305 cm

Trampolina 366 cm

 

 

Na samotný koniec, je niečo, čo by ste chceli odkázať publisherom, ktorí vás propagujú, alebo ktorí vás ešte nepropagujú? 

Brand MARIMEX je úspešná a hodnoverná značka, ktorá si svoje miesto na trhu buduje poctivo už mnoho rokov a preto spojenie s úspešným publisherom môže byť vzájomne veľmi prospešné.

 

Perfektné. Veľmi pekne ďakujem, že sa nám podaril takýto príjemný rozhovor. Verím, že to bude pre publisherov určite prínosné. Nech sa Vám aj naďalej darí.

Ďakujem za rozhovor a verím, že som priblížil spoločnosť MARIMEX publisherom.

 

Petronela Pivarčiová
Petronela Pivarčiová

Country Manager Slovakia

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?