Pracujete s XML feedom? Je nutné si pravidelne aktualizovať ceny a obsah

Pracujete s XML feedom? Je nutné si pravidelne aktualizovať ceny a obsah

Práca s XML feedmi nie je ľahká a hlavne netreba zabúdať na aktualizáciu obsahu. Publisherom to môže začať robiť problémy.

Berte to z našej strany ako upozornenie a pravidlo, ktoré netreba brať na ľahkú váhu.

Ak neaktualizujete dáta z XML feedov, môže sa stať viacero vecí:

  • Nebudú vám sedieť ceny, čo môže spôsobiť sťažnosť pre zavádzanie zákazníka. Za obsah na webe ste zodpovedný a v prípade kontroly Štátnej obchodnej inšpekcie bude publisher ten, ktorý uvádzal zlé informácie. Nie sieť, ani inzerent, ale zodpovednosť nesie médium. 
  • V prípade, že by sa vec dostala až do štádia, že by z toho mohol mať problém inzerent, nesiete plnú zodpovednosť za jeho propagáciu. 
  • V prípade neaktualizácie produktov, popisov, dostupnosti a cien vás môže inzerent vyradiť z kampane a v prípade, že to zanedbáte opakovane, zvážime vylúčenie z celej siete. 
  • Sami si znižujete konverzný pomer, pretože človek hľadá jednu cenu a nachádza inú. Ak je cena vyššia, je nahnevaný a odchádza. O to nemá záujem ani sieť, ani inzerenti a ani návštevníci.

Nechceme vás strašiť, ale reálne sme riešili problém so sťažujúcim sa návštevníkom. V katalógu našiel jednu cenu a na webe inzerenta o polovicu vyššiu. S čím samozrejme nebol spokojný. A samozrejme to hneď chcel riešiť so SOI-kou. 

Riešenie

Ak neviete zabezpečiť aktualizáciu cien aspoň niekoľko krát týždenne, ideálne by bolo pri cene alebo niekde v jej okolí uviesť dátum, pre ktorý cena platí. Napríklad „Uvádzaná cena platí pre 30.5.2018“. Tým by sa dalo vyhnúť obvineniu zo zavádzania. 

Dbajte teda nie len na „import“ ale aj následnú aktualizáciu. Samozrejme, v prípade problému ho budeme aktívne riešiť a spolupracovať, len si treba uvedomiť, že publisher je zodpovedný za svoj obsah, jeho aktuálnosť a správnosť.

Pracujete s XML feedom? Je nutné si pravidelne aktualizovať ceny a obsah

5 z 3



Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?