Novembrové novinky pre publisherov
Tohtoročný nábeh sezóny si dával trochu načas, no je tu november a s ním prišlo aj sychravejšie počasie, ktoré e-commerce sezóne prospieva viac ako slnečný október. V novembri je aj najväčší nákupný “sviatok” Black Friday, ktorý už tradične tvorí prvý vrchol sezóny.
Októbrové novinky v podobe videa aj podcastu Vám prináša Júlia a Paco.
Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa, ale aj ako podcast.
Zastúpenie trhov v októbri 2021
Zastúpenie jednotlivých trhov na celkovom počte konverzií v sieti zostáva stabilné a výrazne sa nemení. Stále má najväčší podiel slovenský trh so 48%, nasleduje český s 39% a rovnako ako minulý mesiac maďarský s 9%. Rumunský a poľský trh sa podieľajú 2%.
Zastúpenie segmentov v októbri 2021
Na tomto grafe vidíte zastúpenie jednotlivých segmentov podľa počtu konverzií aj podľa výšky vyplatených provízií v mesiaci október.
Najväčší podiel má stále segment bývania a nábytku, ktorý tvorí až 38% konverzií siete ale na províziách sa podieľa dokonca až 52%.
Za ním nasleduje segment ostatné, ktorý sa podieľa na celkovom počte konverzií 19% a 13% na výške provízií. Segmenty móda a krása a elektro sa podieľajú rovnakým pomerom, 13% na celkovom počte konverzií a 11% na výške vyplatených provízií.
O niečo menej má segment zdravie a výživa, za ním nasleduje šport a aktuálne takmer zanedbateľným pomerom segment financií.
Zmeny v segmentoch október 2021 vs. september 2021
Konečne sa na grafoch objavuje postupný rast smerom k top e-commerce sezóne, ktorý sme už očakávali v minulom mesiaci. V každom jednom segmente sme zaznamenali medzimesačný nárast, pričom najvyšší bol v segmente ostatné, kde sa počet konverzií medzimesačne zvýšil o viac ako 50%.
Zmeny v segmentoch október 2021 vs. október 2020
Tento rok nezaznamenávame taký dramatický nárast ako tomu bolo po minulé roky. Spôsobuje to viacero faktorov a určite sa pod to podpísala aktuálna situácia, minulý rok bol anomálne silný a tohtoročný október bolo aj mimoriadne pekné počasie, čo affilu a celému e-commerce nikdy príliš neprospievalo.
Aj napriek tomu vo väčšine segmentov zaznamenávame medziročný nárast. Najvýraznejší bol v segmente Zdravie a výživa, Ostatné, Bývanie a nábytok a Elektro. Segment financií je porovnateľný a mierny pokles vidíme v segmentoch Móda a krása a šport.
Skokani
Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní septembra a októbra. Pre relevantnosť výsledkov sme brali do úvahy len kampane, ktoré mali už v septembri aspoň 50 a viac konverzií.
- Heliumking.hu +286%
- Pneumatiky.cz +270%
- Heliumking.sk +205%
- DobryTextil.cz +107%
- Magnet-3pagen.cz +106%
- Astoreo.hu +82%
- Magnet-3pagen.sk +79%
- Idea-nabytok.sk +78%
- PantaRhei.sk +75%
- NajlepsieHracky.sk +72%
- Astoreo.cz +67%
- Uzasnedarceky.sk +64%
- Panskaelegancia.sk +61%
- Kokiskashop.cz +60%
- Heliumking.cz +59%
- Velkykosik.sk +57%
- Nabbi.sk +57%
- Ochutnejorech.cz +56%
- Domtextilu.sk +56%
- Darcekovy-raj.sk +56%
Vrchol rebríčka skokanov, teda kampaní, ktoré si najviac polepšili v počte konverzií v októbri v porovnaní so septembrom, nie je vôbec prekvapivý. Objavili sa v ňom kampane Heliumking.hu, sk aj cz, ktoré si polepšili pravdepodobne kvôli Helloweenskym párty. Prekvapením nebude ani kampaň Pneumatiky.cz, keďže práve beží sezóna prezúvania pneumatík.
Kampane s najväčšími zárobkami
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- 4home.cz
- Svetla24.cz
- Baumax.cz
- MerkuryMarket.sk
- 4home.sk
- Kondela.sk
- Andreashop.sk
- Svetla.sk
V rebríčku najlepšie zarábajúcich kampaní sa po mesačnej pauze znovu objavila obľúbená kampaň Kondela.sk a to na 8. mieste. Rebríčku stále dominujú kampane Moebelix.sk a Moebelix.cz. Na treťom mieste sa v októbri objavila tradične silná kampaň 4home.cz.
Najlepšie zárobky publisherov za október 2021
Typ | Počet predajov | Provízie |
Obsah | 4 355 | 23 987.92 |
Obsah | 4 425 | 21 407.31 |
Obsah | 7 221 | 15 710.18 |
Obsah | 1 908 | 14 964.92 |
Ostanté | 3 124 | 14 090.59 |
Ostatné | 1 548 | 12 508.63 |
Ostatné | 5 030 | 11 905.05 |
Obsah | 2 626 | 11 030.84 |
Obsah | 1 618 | 8 889.95 |
Ostatné | 3 639 | 8 682.42 |
Ostatné | 2 201 | 7 500.13 |
Ostatné | 1 354 | 7 133.43 |
Ostatné | 1 994 | 4 577.84 |
Ostatné | 907 | 3 995.85 |
Obsah | 591 | 3 918.27 |
Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback voucher aj CSS partnerov.
Pomaly sa začínajú zvyšovať aj zárobky publisherov. Väčšinu tabuľky najlepšie zarábajúcich publisherov stále tvoria tí obsahoví a sú aj na prvých 4 priečkach.
Najsilnejší publisher si za október polepšil o takmer 24 tisíc €, druhý o viac ako 21 tisíc € a tretí o skoro 16 tisíc €.
Tip na november – nezabudnite na Black Friday
Začal nám mesiac november, v e-commerce sfére známy už aj v našich končinách obľúbeným nákupným “sviatkom” Black Friday, ktorý tento rok pripadá na 26.11.
Je možné, že tento rok Black Friday bude možno o niečo slabší ako sme očakávali. Tento rok sa stretlo viacero faktorov, ktoré spôsobujú, že ľudia nakupujú menej. Určite to ale neznamená, že z Black Friday sa nepokúsime vyťažiť maximum.
Pre našich publisherov sme si už štandardne pripravili zoznam akcií, zliav, kupónov a iných aktivít, ktoré e-shopy pred po a počas Black Friday chystajú. Nezabudnite si sledovať tie kampane, ktoré Vás zaujímajú. Nie všetci inzerenti ešte majú všetko naplánované a pripravené a preto do dokumentu neustále pribúdajú nové informácie.
V dokumente je aj zaznačená možnosť, či má inzerent v danej kampani záujem o extra promo. Ak je zaznačené áno, je možnosť získať exkluzívny kupón, zvýšenú províziu alebo inú výhodu, výmenou za extra propagáciu na Vašej strane. Ak má kampaň povolený komunikačný modul, môžete si to dohodnúť priamo s inzerentom cez administráciu.
Pokiaľ používate náš zľavový a kupónový feed, všetky akcie a kupóny budú nahrané aj v ňom.
Know-how tip
Určite ste už zachytili, že sa nám podarilo sfunkčniť dlho očakávanú novinku – komunikačný modul priamo v administrácií.
Komunikačný modul slúži na priamu komunikáciu medzi publishermi a kampaňou. Primárne je určený na vykomunikovanie špeciálnych spoluprác v rámci danej kampane. Výsledok tejto komunikácie je následne potrebné oznámiť Dognetu, mimoriadne dôležité to je napríklad v prípadoch kedy je potrebné zvýšiť províziu a podobne.
Komunikačný modul nemajú automaticky spustené všetky kampane, ale musia nám jeho zapnutie odobriť. Postupne komunikujeme vo všetkými kampaňami a komunikačný modul im priebežne spúšťame. Čoskoro bude táto informácia dostupná aj v popise kampane. Aktuálne to viete zistiť tak, že pôjdete do svojej administrácie v ľavom panely otvoríte “komunikačný modul” a kliknete na tlačidlo “Pridať novú správu”. Otvorí sa Vám nová správa a v okne kampane si viete vybrať iba tie, v ktorých ste schválený a ktoré majú zároveň aktivovaný komunikačný modul.
Tipy na používanie komunikačného modulu
- Napíšte do kampane ak potrebujete získať podklady, grafiky, špeciálne rozmery bannerov a podobne
- Máte možnosť vyjednať si lepšie podmienky v kampani či už dočasne alebo trvalo výmenou za extra promo
- Skúste osloviť kampaň so záujmom o napísanie recenzie na ich produkty. Buď Vám budú vedieť poslať produkty alebo aspoň viac informácií a detailnejšie fotografie.
- Pokiaľ viete pracovať so zľavovými kódmi, vyskúšajte získať exkluzívny kód, ktorý nikto iný nebude mať k dispozícií
Možností je samozrejme omnoho viac a je len na Vás ako komunikačný modul budete využívať. Zdôrazňujem ale, že komunikačný modul nemá slúžiť na spamovanie inzerentov. Využívajte ho len v relevantných prípadoch a vždy sa snažte čo najlepšie popísať nie len to čo od kampane vyžadujete ale aj to, čo to danej kampane prinesie.
To je od nás na dnešné novinky všetko, prajeme všetkým silný Black Friday a veľa konverzií. 🙂