Netradičný traffic, strašiak zvaný GDPR či Bitcoin affiliate – ako bolo na prvom ročníku AFFILHERO CONF.?

Netradičný traffic, strašiak zvaný GDPR či Bitcoin affiliate – ako bolo na prvom ročníku AFFILHERO CONF.?

Ako postaviť funkčný online katalóg? Dá sa zarábať Bitcoinom aj cez affil? Prežijú affiliate projekty GDPR? Aj o týchto témach sa diskutovalo minulú sobotu v Brne na prvej česko-slovenskej konferencii pre affiliate publisherov, ktorú spoločne zorganizovalo osem affiliate sietí, vrátane Dognetu. Pre tých, ktorí nestihli prísť, sme spísali krátky sumár.

Vyše stovka affiliate publisherov a nadšencov si našla čas v sobotu, aby sa porozprávali o novinkách, trendoch, tipoch a trikoch v oblasti affiliate. Deň bol rozdelený do dvoch častí, v prvej polovici boli workshopy pre úzku skupinu prihlásených, neskôr poobede sa pokračovalo prednáškami v plnej sále. Celkovo sa zúčastnilo konferencie asi 120-130 ľudí. 

Všetky fotky nájdete v albume na Facebooku

Práca s WP All Import, lacný traffic a ako na obsahový plán

Konferenciu otváral Jaroslav Janíček s detailným návodom, ako na prácu s pro verziou pluginu WP All Import, od nastavenia filtrov pri importe až po rozbehnutie cronov. Pôvodne plánovaný workshop Michala Majgota sa zo zdravotných dôvodov nemohol uskutočniť, takže ho zaskočil náš Štefan s témou low-quality trafficu. Števo nám predstavil všetky možné zdroje trafficu od adultu až po Taboolu – poučenie je, že môžeme získať síce ohromný traffic za relatívne málo peňazí, ale návštevy z týchto zdrojov sú vhodné len pre veľmi špecifické projekty. Taktiež musíme dopredu myslieť na capping, aby sme peniaze nespálili za pár sekúnd. Sériu workshopov ukončil Peťo Chodelka, ktorý sa podelil o skúsenosti s tvorbou obsahového plánu a manažovaní externistov – zaujímavý bol príklad z maďarského trhu, kde Peťo spolupracuje s dvoma externistami, ktorí sa navzájom kontrolujú.

 

Všetky fotky nájdete v albume na Facebooku

 

Od cashbackov až po Bitcoiny

Ondra Hájek nám doniesol detailné štatistiky o prekryve kupónových webov a cashbackov s ostatnými zdrojmi affiliate trafficu, podľa týchto štatistík bol reálny prekryv len niekde na úrovni 6%. Na prednášku na mieste reagoval aj Ondřej Martinek, ktorý mal síce iné skúsenosti, každopádne zhodli sa na tom, že k programom treba pristupovať individuálne.

Všetky fotky nájdete v albume na Facebooku

Najbúrlivejšiu diskusiu počas dňa vyvolala jednoznačne prednáška o GDPR od Petry Dolejšovej, ktorá veľmi záživným a vecným prístupom nás oboznámila s hrozbami (ne)zavedenia GDPR do praxe. Zhrnúť by sa to dalo tak, že od budúceho roka budete musieť užívateľa dopredu oboznámiť so všetkým, čo plánujete s jeho údajmi robiť, kde a ako ich budete uchovávať a hlavne všetko by ste mali mať do detailu zdokumentované. Treba mať jednoducho PAPÍR.

Štefanova téma bola zaujímavá najmä pre tých, ktorí plánujú v budúcnosti svoj projekt predať. Okrem spôsobu valuácie projektu sme sa mohli zoznámiť napríklad aj s Jožom, ktorý môže byť vo firme buď extrémne dôležitý a nenahraditeľný alebo úplne zbytočný – ani jedného ani druhého Joža by sme zamestnávať nemali, najmä ak firmu chceme predať.

Na záver sme sa pozreli do budúcnosti, o ktorej sme sa na konci dozvedeli, že je už aj celkom prítomnosť. Karel Fillner nám totiž ukázal hneď zopár príkladov, ako kryptomeny využiť v affile, keďže už teraz existuje zopár programov (aj keď značne okrajových), ktoré na svoje fungovanie si vystačia s kryptomenami.

Všetky fotky nájdete v albume na Facebooku

Nasledovala už len zaslúžená afterka spojená s networkingom do neskorej noci, kde sa živo diskutovalo (nielen o affile). Ak je niečo, čo vás zaujalo, čo by ste vylepšili alebo čo vám chýbalo na konfere, napíšte nám, budeme radi za inšpiráciu do druhého ročníka 🙂

Ďalšie fotky z akcie nájdete tu.

Netradičný traffic, strašiak zvaný GDPR či Bitcoin affiliate – ako bolo na prvom ročníku AFFILHERO CONF.?

5 z 3



Dávid Puha

Marketér s otvorenou hlavou, ktorý má rád hmatateľné výsledky. V uplynulých rokoch spolupracoval s desiatkami klientov z celého sveta a spoluvytváral kampane zamerané na konverzie. V Dognete má na starosti expanziu na nové trhy.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?