NÁVOD: landing page s 35% zhodnotením investície!
Základom dobrého publishera je kvalitný web. Samozrejme, ideálne je mať pre každú kampaň vlastný affiliate web. Ako to však urobiť čo najefektívnejšie? Pripravili sme návod, ako vytvoriť za niekoľko hodín landing page. Počas nasledujúcich 3 dní sme získali návratnosť investície na úrovni 35%!
Proces
Každá affiliate kampaň, ktorú u nás nájdete, je špecifická. Propaguje určitý produkt, eshop alebo službu. Preto je najlepšie si prispôsobiť webstránku produktu a následne využívať rôzne druhy online marketingu a získavať návštevnosť tak, aby čo najlepšie konvertovala na predaje.
Technika
Niektoré kampane, ako napríklad NaturHouse, Avon Lady, Cetelem, Pôžičkomat a pod. obsahujú iframe. Tak môže návštevník vykonať akciu priamo na stránke. Ostatné však vyžadujú prechod na stránku inzerenta – ideálne cez call-to-action button. Vašou úlohou je teda vytvoriť ideálny web pre spracovanie návštevníka na konverziu. Alebo ho na konverziu čo najviac pripraviť. Tejto téme sme sa venovali v článku „Pripravte návštevníka na drahší nákup„.
Systém
V rámci článku budeme pracovať s termínom „landing page“. Je to vlastne stránka, na ktorú budete získavať návštevnosť. Systémov, akým takúto stránku vytvoriť je niekoľko. Rozdiel je v tom, čo tieto systémy dokážu.
- Samostatná stránka – ak ovládate HTML, CSS a podobné veci, viete si stránku pripraviť aj sami. Či už od začiatku, alebo si upravíte nejakú šablónu, ktorých môžete nájsť tisíce.
- WordPress – jeden z najznámejších systémov na tvorbu stránok ponúka veľa možností ako si „vyklikať“ webstránku. Použite napríklad OptimizePress. Stačí nainštalovať WordPress a tvoriť.
- CMS na tvorbu landing pages – v tomto článku sa budeme venovať tvorbe landing pages cez špeciálne, tomu prispôsobené systémy. My sme zvolili Instapage.com, ktorý sa nám osvedčil najviac.
Instapage
Pri hľadaní ideálneho systému pre landing page sme vyskúšali viacero riešení, no Instapage sme vyhodnotili ako najlepšie. Prečo?
- Systém sa dá zadarmo vyskúšať.
- Má vynikajúce prostredie na tvorbu obsahu.
- Obsahuje základné analytické nástroje.
- Umožňuje plnohodnotný A/B testing spojený s analytikou.
- Podporuje SEO funkcionality.
- Má neobmedzené množstvo domén, ktoré môžete pridať.
- Veľmi ľahko sa pripravuje mobilná verzia stránky.
Modelový príklad projektu
Ako tému pre ukážkovú minisite sme zvolili kampaň ZelenýŽivot.sk. Predávajú kvalitné produkty a v rámci spolupráce vedia publisherom poskytnúť tovar na recenziu. Téma detoxikácie a „zeleného“ životného štýlu je dnes v móde a veľmi vyhľadávaná. Aj preto padol výber na ňu.
Analýza kľúčových slov
Inzerent ponúka veľa výrobkov. Od chlorelly, cez kolostrum až po vitamín C. Zapáčil sa nám „zelený jačmeň„. Prezreli sme si ho v Google Keywords Tool a zistili sme, že sa slová okolo tejto témy celkom vyhľadávajú. Boli to stovky dopytov mesačne, čo nám vyhovuje. Je to jedno z menej konkurenčných slov. Ostávalo už len pripraviť landing page.
Projekt Zelenýjačmeň.org
Ako prvú sme vybrali doménu projektu. Chceli sme zhodu v kľúčových slovách. Dostupných bolo niekoľko možností, no vybrali sme „.ORG“, ktorá evokuje „organický“, teda prírodný, zdravý. Registrovali sme doménu zelenyjacmen.org a pridali ju do Instapage administrácie. Samozrejme, do Instapage si viete pridať aj subdomény alebo si vytvoriť projekt na subdoméne, napr. nejaký-projekt.instapage.com.
Tvorba obsahu
Základná idea landing page bola vytvoriť recenziu, kde produkt odprezentujeme, vyskúšame a popíšeme. Keďže je tu možnosť reálne produkt mať , mohli sme ho nafotiť a aj pripraviť video, čo je veľkou výhodou. Takúto možnosť má každý publisher, ktorý má záujem o tvorbu kvalitného obsahu. Produkty vieme u inzerentov do veľkej miery „vybaviť na recenziu“. Stačí sa ozvať.
Keďže sme išli cestou, kedy posielame návštevníkov na stránku inzerenta, neintegrovali sme iframe. Do stránky sme zakomponovali niekoľko call-to-action tlačidiel. Pozor však na ideu stránky. Stránka má byť síce predajná, no má byť autentická. Nie zameraná priamo na predaj. Ľuďom chceme ukázať produkt. Ako vyzerá, ako sa používa. Vytvoriť kvalitný obsah a ukázať, že daný produkt je dobrý a hodný kúpy. Ukázať ho v návštevníkovi tak, aby ho chcel. Aby už potom nerozmýšľal či kúpiť tento, alebo nejaký z iného eshopu.
Kvalitný obsah a informácie
Nezabúdajte, čo by mohlo návštevníka zaujímať. Zaujíma ho kvalita, autentické informácie a materiály. A nie fotky stiahnuté od inzerenta. Čo ďalej?
- Video a fotografie nemusia byť profesionálne. Skôr naopak! Zachyťte produkt taký, aký je. Nepotrebujete fotoštúdio ani fotoaparát za 2000€. Stačí mobil a papier A2, aby bolo všetko jasne vidno.
- Nezabudnite vyzdvihnúť kvalitu eshopu. Hodnotenie Heuréky, spokojnosť zákazníkov.
- Píšte o produkte, vyskúšajte ho. Píšte recenziu, nie PR článok! Každý produkt má aj svoje výhody, ale aj nevýhody. Tie ľudí zaujímajú tiež.
Zdroje trafficu (návštevnosti)
Ako zdroj trafficu sme si vybrali PPC kampaň cez systém Google Adwords. Nasadenie kampane je veľmi rýchle. Tiež sa dajú nakúpené kliky presne cieliť na kľúčové slová. To je rozdiel medzi Google Adwords a napríklad Facebook Ads. Pokiaľ na Facebooku si vyberáte potenciálne publikum, na Google cielite na ľudí, čo aktívne problém riešia.
Ako začať s Google Adwords?
Práca s Google Adwords síce nie je úplne jednoduchá, no nie je to ani atómová fyzika. Samotný Google poskytuje výbornú nápovedu, kde sa dozviete všetko potrebné. Tiež sa dá zvoliť aj LIVE CHAT a prípadne sa opýtať. Naprieč internetom nájdete množstvo tutoriálov, článkov, návodov, ako na Google Adwords. Hlavne, nebojte sa toho. Prípadne môžete skúsiť nejaké školenie.
Odporúčame študijný materiál od veľkej PPC autority Petry Větrovskej. Krok po kroku vysvetlí ohľadom PPC takmer všetko a nielen pre Google Adwords.
5 vecí, na ktoré si určite dávať pri Adwords pozor
- Pozor na to, akú cenu ponúkate za kliknutie. Je lepšie počkať a získať denne menej, ale lacnejších klikov. Neskôr môžete pridať, no až keď budete vedieť, koľko môžete za klik na ktorom kľúčovom slove dať.
- Sledujte, ktoré slová konvertujú. Zapnite si v Adwords sledovanie cieľov. Uvidíte, koľko ľudí a presne z ktorého kľúčového slova urobilo akciu – konverziu. V prípade iframe to je jednoduché. No ak máte landing page podobne ako my, cieľom je kliknutie na call-to-action a prechod na stránku inzerenta. Z toho už budete približne vedieť, ktoré kľúčové slovo je lepšie a ktoré horšie. Za ktoré sa oplatí priplatiť a ktoré naopak, treba obmedziť.
- Pripravte viacero reklamných sád – vytvorte viacero inzerátov. Systém ich bude sám skúšať a uprednostňovať tie, ktoré majú vyššiu CTR. Pripravte ich pokojne aj desiatky. Efektívny inzerát znižuje cenu za preklik, pretože de facto pri rovnakom počte zobrazení na ňom Google zarobí viac.
- Sledujte presne, za aké slová platíte – niekedy sa môžu pripliesť do zoznamu aj slová, o ktoré nemáte záujem resp. nekonvertujú. Vypnite ich. Sledujte to minimálne jeden krát denne. Radšej získajte denne menej kliknutí, ale lacnejších a efektívnejších. Hlavne v úvodnej, testovacej fáze kampane.
- Dopĺňajte kľúčové slová – sama administrácia vám ponúkne, aké nové slová sa dajú pridať. Nebojte sa ich mať aj desiatky. Len je potrebné sledovať, ktoré konvertujú a ktoré sú relevantné. Napríklad v našom prípade je relevantné slovo „zelený jačmeň cena“, ale samostatný „jačmeň cena“ už neefektívny nie je. „Jačmeň cena“ už označuje aj jačmeň pre chov zvierat. Prípadne „jačmeň“ je už úplne mimo cieľa, pretože označuje aj chorobu oka.
- Veľa článkov, návodov a informácií nájdete aj na projekte Preklik.sk
Zisky a náklady testovaného obdobia
Testovali sme len pár dní, aby sme vám ukázali, že to funguje. Kampaň sme zapli 10.3.2015 a ukončili 13.3.2015. Celkový rozpočet na PPC kampani 18,31€ a získané provízie za 24,71€! Takže to funguje! Zisk je 6,4€. Investíciu sme teda zhodnotili o 35%!
Screenshot z Dognetu
Iné príklady landing pages
Pripravili sme pre vás pár ďalších príkladov, ktoré sme vytvorili cez Instapage.
Aké kampane odporúčame na landing pages?
- TPD.sk – veľký eshop, široký sortiment a veľa možností vybrať si efektívne a málo konkurenčné kľúčové slová
- NaturHouse / TvojaDiéta.sk – kampane s iframe formulárom a veľmi dobrým cielením
- Coreshop.sk / Topánky.sk – cielenie na konkrétne značky tovaru
- každá jedna naša kampaň sa dá uchopiť a propagovať cez landing pages. Stačí si vybrať
Prípadne sledujte expirujúce domény na projekte reborn.domains a registrujte si silné domény, ktoré majú históriu a návštevnosť. Stačí si vybrať doménu, k nej príslušnú kampaň a vytvoriť landing page/minisite.
Ďalšie možnosti propagácie vašich projektov:
- PPC kampaň cez ETARGET
- SEO – landing page / microsite sa dá vybudovať rýchlo, SEO sa robí dlhodobo.
- Facebook Ads – cez Facebook sa dajú kupovať presne cielené publiká. Tak isto ako Adwords alebo ETARGET pracuje s modelom PPC.
- Remarketing – oslovujte návštevníkov, ktorí vás už navštívili. Stačí ich znova osloviť cez remarketing. Viac o remarketingu na Wikipedii alebo Adwords.
Na čo nezabudnite!
- NEVZDÁVAJTE SA – pri počiatočnom neúspechu sa nevzdávajte! Treba to skúšať. Funguje to, len si musíte nájsť svoju cestu.
- ANALYZUJTE– nezabudnite presne analyzovať. Čo prináša predaje a čo nie. Ktoré reklamné kanály, kľúčové slová a pod.
- INVESTUJTE ČAS – investície nie sú len o peniazoch. Dajte svojim projektom svoj čas! Je to otázkou týždňov až mesiacov a nie pár hodín, či dokonca minút.
- SME TU PRE VÁS – ak by ste mali otázky, sme tu 🙂
Ďalšie materiály
Dalšie desiatky článkov nájdete v sekcii pre publisherov. Stačí si ich prečítať. Písali sme ich pre vás!