Kedy a ako začínajú affiliate publisheri s affiliate marketingom?

Kedy a ako začínajú affiliate publisheri s affiliate marketingom?

Aby sme lepšie pochopili prvotné predstavy začínajúcich publisherov o affiliate marketingu, spravili sme prostredníctvom dotazníku prieskum medzi partnermi zapojenými v sieti Dognet a pýtali sme sa, ako vnímajú ich začiatky s affiliate marketingom.

Do prieskumu sa zapojili aj aktuálne začínajúci partneri, ale aj partneri, ktorí sa affiliate marketingu venujú už dlhé roky a tí si zaspomínali, aké boli začiatky pre nich. Celkovo sa prieskumu zúčastnilo 128 publisherov. A teraz Vám výsledky tohoto prieskumu prinášame v ultimátnom článku, v ktorom nájdete nielen kopu motivácie, ale aj užitočné rady.

 

Základné údaje na úvod

Na úvod nás zaujímalo pár základných, štatistických údajov. Zistili sme, že viac ako 84% partnerov, ktorý sa zúčastnili prieskumu sú muži.

 

Najviac publisherov svoje prvé affiliate projekty rozbiehalo medzi 26 a 35 rokom života. No našli sa aj takí, ktorí začínali veľmi skoro – dokonca už na základnej škole a aj takí, čo začínali v zrelšom veku, po päťdesiatke.

 

Väčšina publisherov, ktorí sa zúčastnili tohoto prieskumu, majú svoje projekty v slovenskom jazyku – až 62%. Zhruba tretina opýtaných má väčšinu svojich projektov v českom jazyku, 2% majú narovnako v českom a slovenskom jazyku a 3% opýtaných majú svoje projekty primárne v angličtine.

 

Ako dlho trvalo, kým začal affiliate projekt zarábať?

A teraz už prichádzame k zaujímavejším informáciám, ktoré budú pre začínajúcich publisherov určite dôležité. Jednou z takýchto informácií je, ako dlho v priemere trvá, kým začne affiliate projekt zarábať prvé peniaze.

 

Medzi publishermi sa našlo aj niekoľko začiatočníkov, ktorých weby zatiaľ nezarábajú – takých bolo 9% z opýtaných.

Najväčšiu skupinu tvorili publisheri, ktorých weby začali zarábať behom prvých troch mesiacov od spustenia – tých bolo až 34%. Druhou najpočetnejšou skupinou sú publisheri, ktorých projekty začali zarábať do pol roka – 23% a tesne za nimi, 21%, bolo takých, ktorí začali zarábať v priebehu prvého roka.

Iba u 13% publisherov trvalo viac ako rok, kým ich projekt začal zarábať.

Viac ako polovici opýtaných publisherov začali zarábať ich affiliate weby v priebehu prvého pol roka. Skvelá informácia pre všetkých, ktorí sa obávate, že to bude trvať roky. Iba minimu publisherov sa nepodarilo začať na ich webe zarábať najneskôr do roka.

 

Je affiliate marketing hlavný zdroj príjmu?

Ďalej nás zaujímalo, či sa dá affiliate marketingom uživiť ako jediným, hlavným zdrojom zárobku. Zistili sme, že iba pre 16% publisherov je affiliate marketing hlavným zdrojom príjmu. Pre 84% publisherov tvorí skôr doplnkový zdroj príjmu a venujú sa zároveň aj iným aktivitám.

 

Máte iné rovnocenné aktivity popri affiliate marketingu?

Ďalšou logickou otázkou teda je, aké sú to teda tie ďalšie aktivity, ktorým sa okrem tvorby a starostlivosti o affiliate weby venujú, keďže väčšina publisherov má popri affiliate marketingu aj iné rovnocenné aktivity. Pýtali sme sa teda, aké sú to, s možnosťou zakliknúť aj viac možností.

 

Pre najväčšiu časť, až 78% je to práca, resp. podnikanie v inej oblasti. Okrem toho sa opakovali aj odpovede ako škola, či rodičovstvo. 12% opýtaných sa okrem affiliate marketingu nevenuje žiadnej inej zárobkovej činnosti.

Väčšina publisherov sa okrem tvorby a starostlivosti o affiliate weby venuje aj iným činnostiam. Aj keď najčastejšie je to podnikanie alebo práca, affiliate marketing môže byť skvelým zdrojom extra príjmu aj pre študentov alebo rodičov na rodičovskej dovolenke. Napríklad popri rodičovstve môžete zužitkovať svoje skúsenosti a propagovať kampane zamerané na detský sortiment.

Na webe Dognetu v sekcii Kampane, vždy nájdete aktuálny zoznam e-shopov, ktoré sú k dispozícií na používanie. Jednoducho si v nich viete filtrovať podľa toho, čo Vás zaujíma. V tomto prípade to môžu byť napríklad e-shopy, ktoré ponúkajú detský sortiment. 

Kampane s produktami pre deti

 

Aká bola hlavná motivácia začať?

Zaujímavá otázka bola aj to, aká bola motivácia publisherov, aby začali s affiliate marketingom.

 

Medzi absolútne najčastejšie sa opakujúcu odpoveď bolo zdroj príjmu. Takto odpovedalo až 42% opýtaných. Vášeň pre tému a voľnočasová aktivita je tiež veľkou motiváciu začať. Hlavnou motiváciou to bolo až pre 18% respondentov oboch prípadoch.

12% si povedalo za vyskúšanie nič nedám a išli do toho. 10% malo iné dôvody. Najčastejšie to bola diverzifikácia príjmov, privyrobenie si popri materskej, či voľnosť, ale aj túžba naučiť sa a vyskúšať niečo nové. 

 

Aké obavy Vám bránili začať?

Zaujímalo nás tiež, aké boli najčastejšie obavy, ktoré potenciálnym publisherom bránili vrhnúť sa na tvorbu affiliate webu a propagáciu kampaní. V tejto otázke mali znovu možnosť zakliknúť aj viac odpovedí, ktoré vystihovali ich obavy. Najčastejšie publisheri zvolili možnosť, že najväčšou obavou, ktorá im bránila pustiť sa do toho, bol nedostatok skúseností. No bez toho, aby ste začali, skúsenosti nenaberiete. Takže túto obavu odporúčame hodiť za hlavu a jednoducho sa do toho pustiť.

 

Ďalšími najpočetnejšími obavami boli časová investícia a finančná investícia. S časovou investíciou treba jednoznačne počítať. Affiliate marketing nie je, minimálne v začiatkoch určite, pasívnym príjmom a treba sa mu venovať. O niečo optimistickejšie to je s finančnou investíciou. Pokiaľ v úvode neplánujete delegovať tvorbu obsahu či webu na externistov, finančné náklady budú minimálne.

Pokiaľ je aj Vašou najväčšou obavou nedostatok skúseností, ktoré sa inak ako praxou nabrať nedajú, pripravte sa aspoň po teoretickej stránke. Študujte všetky dostupné materiály, knihy z Dognet.store navštevujte webináre a pýtajte sa skúsenejších na internetových fórách alebo Facebook skupinách, ako napr. Topaffilak.cz alebo Affiliate podpora Dognet.

Mali ste nejaké skúsenosti s tvorbou webstránok?

Mnohých z Vás určite poteší, že väčšina publisherov pred tým, ako začala s tvorbou affiliate webov nemali žiadne, alebo len minimálne skúsenosti s tvorbou webstránok. Verím, že toto môže byť pre mnohých z Vás niečo, kvôli čomu ste sa do toho zatiaľ nepustili. Ale ako vidíte, skúsenosti sa dajú nabrať “po ceste” a väčšina publisherov začínala rovnako s minimom skúseností.

 

Všetko ohľadom tvorby webstránok, ale aj získavania návštevnosti, SEO, nasadzovania affiliate kampaní a mnoho ďalších užitočných informácií nájdete aj v najnovšej knihe z dielne Dognetu – Tvorba zarábajúceho webu Krok za Krokom, ktorú teraz viete získať spolu knihou Tvorba úspešného zarábajúceho blogu úplne zdarma ako bonus. 

Chcem knihu

Aký je najväčší prínos affiliate marketingu do života?

V nasledujúcej otázke mohli účastníci prieskumu vybrať viacero možností a pýtali sme sa ich, aký je najväčší prínos affiliate marketingu do ich životov. Jednoznačne najčastejšie publisheri zaklikávali možnosť Nové skúsenosti – až 71%. Podobne často okolo 40% až 45% zaklikávali možnosti Robím čo ma baví, Sloboda a samozrejme Peniaze.

 

Motivácia priamo od skúsených publisherov na záver

A na záver už len niekoľko rád v originálnom znení od samotných publisherov. Sú to rady, ktoré by v súčasnosti odkázali svojmu mladšiemu ja a ktoré Vás jednoznačne namotivujú.

  • “Neodkladaj to a začni hneď”
  • “Treba sa tomu venovať, skúsiť viac webov a študovať čo najviac dostupných materiálov”
  • “Kopíruj úspešných”
  • “Furt to nelaď na krásu, ale sypej nový obsah”
  • “Buď vytrvalý”
  • “Neváhaj a choď do toho za každých okolností”
  • “Nebáť sa trochu aj riskovať a investovať do projektu”
  • “Neboj sa požiadať o pomoc, rozširuj stránku postupne ak môžeš, dobre plánuj”
  • Dělej 2 projekty paralelně, více ne. Vyhni se silně konkurenčním tématům typu finance. Fokusuj se na úzkou niku, ale s potenciálem i horizontalniho růstu”
  • Neboj sa a začni hneď. Nie je to jadrová veda. Všetko sa postupne naučíš.”
  • “1. Zameraj sa na jednu tému / segment 2. Nezanedbávaj SEO 3. Čerpaj informácie / nechaj si dobre poradiť 4. Maj trpezlivosť”
  • Paid traffic is good trafiic”
  • Dělej jen smysluplné články pro lidi a ne pro vyhledávače”
  • Zameriavať sa na produktove clanky”
  • Ničoho sa neboj, vykašli sa na hejty a odrádzanie a buď trpezliva. Nechci výsledky hneď.“
  • Prostě někde začni, přestože projekt není perfektní. Žádný projekt nebyl na začátku dokonalý!”
  • “Začni skôr a venuj tomu viac času”
  • Začni sa skôr učiť, ako robiť stránky a upravovať fotky”
  • Nerozmyslaj stale nad technickym riesenim, ale radsej vypusti aspon *nieco* von. :)”
  • Venovať mu čas denne, vytrvalosť, pravidelné publikovanie.”
  • Viac komunikuj, networkuj, buď aktívny v komunite, neboj sa pýtať.”
  • Hlavne začať. Nečakať kým bude všetko dokonalo pripravené. Proste začni. Taktiež vydržať. Najmä pri webe, kde je základ organická návštevnosť. Je to beh na dlhú trať. Takže nevzdať sa a vydržať.”
  • Neskákat z jednoho tématu na další. Vybrat si pečlivě nějakou niku a vydržet u toho.”
  • Začni, zkoušej metodou pokus / omyl, vzdělávej se”
  • “začni skôr, viac makaj, neboj sa investovať, venuj tomu aspoň 2 hodiny denne, skúšaj nové kampane, opri sa do toho poriadne”
  • “Už včera bolo neskoro začať, neboj sa riskovať a choď do toho naplno.”
  • “Vyzkoušej a uvidíš, maximálně se to nepovede. A hlavně důležitý je originální obsah, který pomáhá.”
  • “Podívej se na videa, přečti knihy o Affiliate. Až budeš chápat o co se jedná. Vyber si téma, zaregistruj si doménu, spusť webhosting a WordPress a začni vytvářet žádaný obsah co nejdříve. Postupně až začnou chodit návštěvníci začni web monetizovat. A pokračuj ve vzdělávání o SEO a PPC a Webová analytice a už s tím nikdy nepřestaň. Nenech se odradit čekáním na konverze a pořád přidávej kvalitní obsah. :-)”

 

Pokiaľ by ste si z tohoto prieskumu mali odniesť aspoň niečo, tak nech to sú najčastejšie sa opakované rady publisherov ich mladšiemu ja – začni hneď a neodkladať to, vzdelávaj sa, buď trpezlivý a nevzdávaj sa pri prvom neúspechu

 

Nezabudnite sa prihlásiť na nás najbližší webinár pre začínajúcich publisherov a pokiaľ potrebujete s čímkoľvek poradiť, sme tu vždy pre Vás na hello@edognet.com 

 

 

Júlia Bačíková
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?