
Júnové novinky pre publisherov
Leto nás pripravuje na svoj príchod nádherným počasím, a preto nepochybujeme, že mnohí z vás už vycestovali na výlety a dovolenky. Či už sedíte na terase dobrej kaviarne, doma na záhrade, alebo nás počúvate ako podcast pri bazéne, sme radi, že ste tu opäť s nami. Poďme sa spolu pozrieť na najnovšie výsledky z Dognetu.
Novinky z Dognetu budú aj naďalej vychádzať vo forme článku, videa, ale aj ako podcast. Júnové novinky pre publisherov vám vo videu prinášajú Zuzka a Veronika. 🙂
Zhrnutie mesiaca máj 2023
- Počet konverzií – 76 205
- Vyplatené provízie publisherom – 297 272 €
- Celkový obrat e-shopov – 5 518 682 €
V máji pozorujeme nárast v celkovom počte konverzií o takmer 11 %.
Spoločne ste priniesli 76 205 konverzií, čo je najvyšší počet za posledné 4 mesiace. 🙂
Zastúpenie segmentov v máji 2023
Podiel jednotlivých segmentov na celkovom počte konverzií v sieti nepriniesol v máji veľké prekvapenia. Naďalej dominuje segment Bývanie a nábytok, aj keď jeho podiel na celkovej výške provízií klesol o 4 percentuálne body.
Naopak, o 4 percentuálne body narástol podiel na celkovej výške provízií v segmente Ostatné. K tomu prispelo aprílové spustenie kampane Voyo.sk, ktorá sa hneď umiestnila medzi TOP 10 najlepšie zarábajúcich kampaní v tomto segmente. Nie je sa čomu čudovať, nakoľko rebríčku dlhodobo kraľuje obľúbená kampaň Voyo.cz.
Porovnanie segmentov v mesiacoch apríl vs. máj 2023
Podľa počtu konverzií
Počet konverzií najvýraznejšie narástol v segmente Elektro, a to až o 25 % v porovnaní s aprílom. Najobľúbenejšími boli kampane AndreaShop.sk, kde narástol počet konverzií o viac ako 40 % a Planeo.sk, kde evidujeme nárast o viac ako 50 %.
Nezaostával ani segment Ostatné s nárastom o 23 %, kde neustále dominujú v počte konverzií obľúbené kampane Mall.sk, AutoHotarek.cz a Pepita.hu.
Naopak, športové vybavenie po jarných mesiacoch stráca na popularite, čo sa odrazilo v 19 % poklese počtu konverzií v segmente Šport.
Podľa priemernej hodnoty objednávky
V máji sa zastavil niekoľkomesačný trend rastúcej priemernej hodnoty objednávky. Hoci počet objednávok v sieti narástol, priemerná hodnota objednávky v niektorých segmentoch klesla, a to o 7 eur v segmente Bývanie a nábytok a o 6 eur v segmente Elektro.
Ľudia teda nakupovali viac elektroniky a nábytku, ale za nižšie sumy alebo si vyberali lacnejšie produkty. To môže byť spôsobené neistotou z ďalšieho zdražovania, ale aj šetrením na letné dovolenky.
Podľa priemernej výšky provízie
Nižšie hodnoty objednávok sa odrážajú aj v nižšej výške zarobených provízií. Pokles, našťastie, nie je dramatický a ani v jednom segmente neprekročil 1 euro.
Skokani mája
Skokani sú kampane, v ktorých najvýraznejšie narástol počet konverzií pri porovnaní apríla s májom. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali v apríli aspoň 50 a viac konverzií.
- Kinekus.sk +141 %
- Marimex.sk +119 %
- RO – Sinsay.com +87 %
- Blancheporte.sk +83 %
- Svet-kupelne.sk +81 %
Najšikovnejšími májovými skokanmi sú kampane Kinekus.sk a Marimex.sk, s nárastom v počte konverzií o viac ako 100 %.
Obe kampane ponúkajú záhradný nábytok, bazény, vírivky a ďalšie produkty, ktoré sú neoddeliteľne späté s pekným počasím. Nie je preto prekvapením, že ich ľudia nakupujú práve v tomto období, aby si následne mohli plnohodnotne užiť leto na svojich záhradách.
Najlepšie zárobky publisherov v máji 2023
Kampane s najvyššími zárobkami publisherov
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- 4Home.cz
- Voyo.cz
- 4Home.sk
- Mall.sk
- Zdravestravovani.cz
- Svetla24.cz
- MerkuryMarket.sk
- Planeo.sk
V máji vám opätovne priniesli najväčšie zárobky stálice tohto rebríčka – Moebelix.cz, Moebelix.sk, 4Home.cz, Voyo.cz a 4Home.sk.
Spolu s poklesom konverzií v športovom segmente sa z rebríčka vytratila kampaň Gymbeam.sk, ale aj Venira.cz. Naopak sa sem prebojovali kampane Planeo.sk a Zdravestravovani.cz – tá sa dokonca ocitla hneď na siedmom mieste.
Publisheri s najvyššími zárobkami
Typ |
Počet predajov |
Provízie |
Ostatné |
2 133 |
15 348 € |
Obsah |
2 124 |
13 320 € |
Ostatné |
4 105 |
10 503 € |
Obsah |
2 045 |
9 815 € |
Obsah |
5 821 |
9 572 € |
Ostatné |
1 059 |
8 947 € |
Ostatné |
3 081 |
8 776 € |
Obsah |
1 215 |
7 581 € |
Ostatné |
2 746 |
7 410 € |
Obsah |
968 |
7 219 € |
Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback/voucher portál.
„Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.
Tipy na jún
Mall.sk
Provízia: až 5 %
Ak ste mali v minulosti o propagáciu kampane Mall.sk záujem ale neboli ste schválení, alebo o jej nasadení ešte len uvažujete, teraz je tá najlepšia príležitosť 🙂
Šance na schválenie si zvýšite čo najkonkrétnejším popísaním spôsobu, akým chcete kampaň propagovať (napr. „Plánujem propagovať kupóny, zľavy a akcie na kupónovom webe www.nazovmojhowebu.sk, prostredníctvom newslettera a na podporných sociálnych sieťach). Spôsob propagácie uveďte do administrácie pri požiadaní o pridanie do kampane alebo nám napíšte na riglerova@dognet.sk.
Rucni-naradi.cz
Provízia: až 3 %
Pekné počasie láka na záhrady a do záhradných dielní. Na e-shope Rucni-naradi.cz nájdete všetko pre domácich aj profesionálnych majstrov – ručné a elektrické náradie, záhradnú, meraciu aj čistiacu techniku a mnoho ďalšieho.
Emos.sk / Emos.cz
Provízia: až 5,2 %
Leto je čas, kedy svoje príbytky na kratšiu či dlhšiu dobu opúšťame, a preto treba dbať na zvýšenú bezpečnosť domov a bytov. Širokú ponuku elektroniky do domácnosti, vrátane zabezpečovacích systémov, nájdete v kampani Emos.
Emos patrí k najväčším firmám v Českej republike v oblasti elektro. V ich ponuke nájdete širokú ponuku svietidiel, meteostanice, zvončeky, antény a mnoho ďalšieho. Ponúkajú odborné poradenstvo pri nákupe, dopravu zadarmo bez ohľadu na výšku objednávky a každých 14 dní nové zľavové akcie. Táto kampaň je k dispozícii taktiež pre maďarský, poľský a slovinský trh.
Shop.rukahore.sk / Merch.sk
Provízia: až 10 %
Mnoho ľudí sa okrem dovoleniek teší aj na letné hudobné festivaly, s ktorými sa neodmysliteľne spájajú kampane Rukahore.sk a Merch.sk. Okrem širokej ponuky CD a vinylov ponúkajú taktiež exkluzívny merch slovenských, českých aj zahraničných interpretov, vďaka čomu sa môžu fanúšikovia na obľúbené koncerty patrične pripraviť.
Puaree.cz
Provízia: až 16 %
Pri dlhom pobyte na slnku by sme nemali zabúdať ani na zvýšenú starostlivosť o svoju pleť a pokožku. Odporúčame kampaň Puaree.cz, ktorá ponúka prírodnú pleťovú, telovú aj vlasovú kozmetiku vyrobenú v Českej republike. V kampani sú povolené všetky typy publisherov a v administrácii nájdete zľavový kupón.
Odporúčame sa zamerať na ich bestsellery:
- Očný krém Rich oils & coffee & coenzyme q10
- Pleťový krém Plumeria
- Pleťové sérum Bakuchiol & acai & moroccan tansy
Júnové novinky máme za sebou a nám na záver nezostáva nič iné, než vám popriať krásne leto plné oddychu a zážitkov. 🙂