Januárové novinky pre publisherov

Januárové novinky pre publisherov

V prvom rade vám za celý Dognet tím prajeme len to najlepšie do nového roku. Veríme, že vás v ňom čaká mnoho pekných dní, úspechov a konverzií.

Mnohí z nás sú už pravdepodobne viac ako pripravení vrhnúť sa do nového roka, obzvlášť preto, že ten uplynulý bol veľkou výzvou. Napriek všetkým skúškam, ktoré si pre nás pripravil, sa nám však podarilo prekonať dve pekné hranice. V roku 2022 sme spoločne dosiahli viac ako jeden milión konverzií a zároveň sme v ňom prekročili magickú hranicu 13 miliónov eur vyplatených na províziách. December pritom už tradične predstavoval vyvrcholenie najdôležitejšej e-commerce sezóny každého roka, poďme sa teda pozrieť na to, ako sa nám darilo.

Novinky z Dognetu budú aj naďalej vychádzať vo forme článku, videa, ale aj ako podcast. Januárové novinky pre publisherov vám vo videu prinášajú Zuzka a Veronika. 🙂

 

Zastúpenie trhov v decembri 2022

V decembri nastali výrazné zmeny v počte konverzií na českom a slovenskom trhu. Zatiaľ čo podiel českého trhu na celkovom počte konverzií v sieti poklesol zo 43 % na 34 %, slovenský trh si polepšil a jeho podiel narástol zo 45 % na 51 %. Podiel maďarského, rumunského a poľského trhu narástol o jedno percento.

 

Zhrnutie mesiaca december 2022

  • Počet konverzií – 133 603
  • Vyplatené provízie publisherom – 430 257 €
  • Celkový obrat e-shopov – 8 092 670 €

 

Zastúpenie segmentov v decembri 2022

Aj na záver roka zostal segment Bývanie a nábytok tým najsilnejším. V porovnaní s novembrom sa zvýšil jeho podiel na celkovom počte konverzií o 6 %. Podiel na výške provízií pritom mierne klesol, čo spôsobila nižšia hodnota priemernej objednávky.

V segmente Ostatné vidíme oproti novembru, v ktorom jeho podiel na počte konverzií v sieti až prekvapivo narástol, tentokrát výrazný pokles, a to až o 11 %. Podiel na výške provízií však aj naďalej zostáva stabilnejší a klesol iba o 3 %.

Vo všetkých ostatných segmentoch pozorujeme nárasty v oboch ukazovateľoch od jedného po tri percentá.

 

Zmeny v segmentoch november 2022 vs. december 2022

Najvýraznejšiu zmenu v počte konverzií pozorujeme v segmente Ostatné, kde ich počet klesol až o 43 % a v segmente Financie, kde klesol o 25 %.

Mierny pokles nastal v segmente Zdravie a výživa, zatiaľ čo v ostatných segmentoch pozorujeme drobné nárasty, z ktorého najväčší (10 %) nastal v segmente Móda a krása.

 

Priemerná hodnota objednávky podľa segmentov

Hoci sa počet objednávok v segmentoch Móda a krása a Bývanie a nábytok v decembri o niečo zvýšil, priemerná hodnota objednávky v oboch segmentoch klesla. Najväčší pokles pozorujeme v segmente Elektro, kde klesla priemerná hodnota objednávky až o 32 €.

V segmentoch Šport, Financie a Ostatné priemerná hodnota objednávky narástla, pričom segment Zdravie a výživa zostal bez zmeny.

 

Priemerná hodnota provízie podľa segmentov

Podobné zmeny vidíme aj pri porovnaní výšky priemernej provízie, ktorá oproti novembru klesla v segmentoch Móda a krása, Elektro, Šport a Bývanie a nábytok. V rámci Bývania a nábytku prišlo dokonca k viac ako eurovému poklesu. Naopak nárast vidíme v segmentoch Zdravie a výživa, Financie a Ostatné.

 

Porovnanie priemernej hodnoty objednávky v rokoch 2021 a 2022

V rámci novoročných noviniek sa hodí pridať jednu doplnkovú štatistiku a pozrieť sa na porovnanie s predošlým rokom. Ekonomická situácia v roku 2022 a s ňou súvisiaca inflácia spôsobila, že ľudia nakupovali menej, ale za viac.

Nárast v hodnote priemernej objednávky oproti roku 2021 pozorujeme naprieč všetkými segmentami okrem financií, kde naopak klesla. Najvýraznejšie stúpli hodnoty objednávok v segmentoch Bývanie a nábytok a Šport.

 

Porovnanie priemernej hodnoty provízie v rokoch 2021 a 2022

Rovnaký trend vidíme aj pri porovnaní priemernej hodnoty vyplatenej provízie, ktorá narástla vo všetkých segmentoch okrem Financií a Zdravia a výživy.

Najvyššie provízie ponúkal segment Bývanie a nábytok. Výška priemernej provízie v tomto segmente oproti roku 2021 vzrástla takmer o celé percento.

 

Skokani decembra

Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní novembra s decembrom. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali v novembri aspoň 50 a viac konverzií.

  1. Rmekszer.hu +307 %
  2. Kondela.sk +203 %
  3. Ekszer-eshop.hu +122 %
  4. EredetiAjandekok.hu +101 %
  5. 4home.pl +100%
  6. Sofia.sk +95 %
  7. Balabim.sk +94 %
  8. Mobilego.sk +90 %
  9. Exisport.cz +90 %
  10. Vsetkonamobil.sk +84 %
  11. TimeStore.hu +82 %
  12. Najlepsiehracky.sk +81 %
  13. Bluedigital.hu +80 %
  14. Shirttuning.sk +79 %
  15. Sperky-eshop.sk +73 %
  16. Gekkotoys.hu +73 %
  17. Lazenskakava.cz +70 %
  18. ZlavaDna.sk +67 %
  19. Helveti.cz +65 %
  20. Emobilshop.sk +64 %

V poslednom mesiaci tohto roka sa darilo najmä kampaniam na maďarskom trhu, ktoré obsadili takmer všetky popredné skokanské priečky. Medzi decembrovými skokanmi vidíme e-shopy so šperkami a hodinkami, darčekmi, hračkami, elektronikou či bytovými doplnkami, čo v období vianočných nákupov nie je žiadne prekvapenie.

 

Kampane s najväčšími zárobkami v decembri 2022

  1. 4home.cz
  2. Moebelix.cz
  3. 4home.sk
  4. Moebelix.sk
  5. Vitaful.hu
  6. Mall.sk
  7. Svetla24.cz
  8. AndreaShop.sk
  9. Svetla.sk
  10. Voyo.cz

Prvé priečky v rebríčku najlepšie zarábajúcich kampaní opätovne obsadili slovenské a české kampane 4home a Moebelix. Oproti novembru však kampaň 4home.cz predbehla Moebelix.cz a kampaň 4home.sk predbehla Moebelix.sk.

Do decembrového zoznamu, a to dokonca hneď na 5. miesto, pribudla kampaň Vitaful.hu. Naopak kampaň Baumax.cz tu tento mesiac nevidíme. Mall.sk sa udržal na 6. priečke a do zoznamu sa vrátila kampaň Voyo.cz.

 

Najlepšie zárobky publisherov za december 2022

Typ

Počet predajov

Provízie

Obsah

5 874

27 686

Ostatné

4 864

27 525

Obsah

14 143

23 228

Ostatné

9 745

17 974

Obsah

4 698

15 998

Obsah

3 039

12 447

Ostatné

5 540

11 277

Obsah

1 800

10 409

Ostatné

1 843

10 251

Obsah

1 513

9 345

Ostatné

3 900

8 270

Obsah

849

6 496

Obsah

1 101

5 492

Obsah

974

4 675

Ostatné

2 412

4 673

“Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback/voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.”

 

Tip na január

Január je mesiac nových začiatkov, ku ktorým sa neodmysliteľne viažu novoročné predsavzatia. Jedným z tých tradičnejších predsavzatí, ktoré sme si už asi všetci aspoň raz v živote dali, je žiť zdravšie a aktívnejšie.

Odporúčame vám nášho dlhodobého favorita v oblasti športu, kampaň MyProtein, ktorá je zameraná na športové oblečenie a výživu. Nenechajte si však ujsť ani kampaň KetoMix, ktorá ľuďom pomáha dostať sa na želanú váhu vďaka ponuke keto jedál, namixovaných balíčkov a diétnych plánov a kampaň Mobilego zameranú na športovú elektroniku, smart a fitness hodinky.

Viac o týchto kampaniach a tipy ako ich efektívne propagovať nájdete v článku, ktorý pre vás pripravila Veronika.

Ďakujeme, že zostávate s nami!

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?