Decembrové novinky pre publisherov

Decembrové novinky pre publisherov

November zvykne byť v e-commerce najsilnejším mesiacom v roku. Ľudia už objednávajú darčeky, je Black Friday, dni sa skracujú a počasie sa zhoršuje a teda celkovo sa nakupuje viac. Tento rok je však kvôli mnohým vonkajším vplyvom netradičný a nákupné správanie spotrebiteľov sa výrazne mení. Poďme sa spoločne pozrieť na to, ako sa to odrazilo na číslach a štatistikách v Dognete. 

Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa, ale aj ako podcast. Decembrové novinky pre publisherov vám vo videu prináša Júlia a Zuzka. 🙂 Zuzka, pre väčšinu z vás nová tvár, vás bude vo videách od teraz sprevádzať omnoho častejšie. Júlia si dá menšiu pauzu na materskej „dovolenke“, a teda bude ju plne nahrádzať nielen vo videách ale aj vo všetkých ostatných záležitostiach. Takže v prípade akýchkoľvek otázok sa na ňu neváhajte obrátiť na riglerova@dognet.sk

 

Zastúpenie trhov v novembri 2022

V novembri výraznejšie poklesol podiel rumunského trhu na celkovom počte konverzií v sieti Dognet a to z 3 % na 1 %. O niečo si polepšil český trh, ktorého podiel sa zvýšil na 43 % z 41 %, podiel poľského trhu o jedno percento poklesol a slovenského naopak o 1 % narástol. Podiel maďarského trhu zostal bez zmeny. 

 

Zhrnutie mesiaca november 2022

  • Počet konverzií – 153 403
  • Vyplatené provízie publisherom – 507 105 €
  • Celkový obrat e-shopov – 10 009 362 €

 

Zastúpenie segmentov v novembri 2022

Najvýraznejšia zmena nastala v segmente ostatné. V novembri pri porovnaní s októbrom sa podiel na celkovom počte konverzií zvýšil až o 10 %, pričom podiel na výške provízií sa zvýšil len o 3 %. 

Najsilnejším naďalej zostáva samozrejme segment Bývanie a nábytok, kde však nastal mierny pokles, a to o 2 % v počte konverzií aj výške provízií.

V segmente Móda a krása nastal mierny pokles, rovnako v segmentoch Zdravie a výživa a Financie.

 

Zmeny v segmentoch október 2022 vs. november 2022

Pri porovnaní októbra a novembra došlo snáď k najdramatickejším medzimesačným zmenám. Vo všetkých segmentoch sledujeme nárast v počte konverzií. Absolútne najviac, o takmer 170 %, to bolo v segmente Ostatné

Zaujímavý rast ale sledujeme aj vo všetkých ostatných segmentoch. Najviac, teda o +/- 80 %, to bolo v segmentoch Bývanie a nábytok, Elektro a Šport.

 

Priemerná hodnota objednávky podľa segmentov

Síce počet objednávok vo väčšine segmentov dramaticky narástol, hodnota jednotlivých objednávok bola vo väčšine prípadov o málo nižšia. To pozorujeme v segmentoch Bývanie a nábytok, Elektro, Financie, Ostatné a veľmi mierne aj Šport. 

Bez zmeny zostal segment Móda a krása (kde ale na druhú stranu bol aj prepad v počte objednávok) a hodnota objednávok narástla aj v segmente Zdravie a výživa. 

 

Priemerná hodnota provízie podľa segmentov

Podobne to je aj pri porovnaní priemernej hodnoty provízie podľa segmentov. Priemerná vyplatená provízia mierne stúpla v segmente Móda a krása a Zdravie a výživa. Naopak, pokles vidíme v segmentoch Bývanie a nábytok, Financie, Ostatné a veľmi mierne Elektro a Šport. 

 

Skokani novembra

Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní októbra s novembrom. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali v októbri aspoň 50 a viac konverzií.

  1. Kaercher.com/sk +482 %
  2. Klarstein.hu +327 %
  3. Kokiskashop.cz +254 %
  4. Mall.sk +246 %
  5. EXIsport.cz +219 %
  6. Tesla-electronics.eu +215 %
  7. Cosori.hu +204 %
  8. Najlepsiehracky.sk +189 %
  9. 4home.sk +176 %
  10. Kokiskashop.sk +174 %
  11. Eyerim.sk +165 %
  12. Malirske-platno.cz +162 %
  13. MyProtein.cz +144 %
  14. Delimano.sk +141 %
  15. Astoreo.cz +139 %
  16. TimeStore.cz +139 %
  17. PGS.sk +138 %
  18. Kampotskypepr.cz +137 %
  19. Born2be.hu +136 %
  20. Bux.sk +136 %

V tomto mesiaci sa skokani naozaj “posnažili”. Vidno, že idú Vianoce, keďže sa v nich objavili najmä e-shopy s typicky predvianočným sortimentom – knihy, hry hračky, elektronika, vianočné svetielka, výzdoby a podobne. 

 

Kampane s najväčšími zárobkami v novembri 2022

  1. Moebelix.cz
  2. 4home.cz
  3. Moebelix.sk
  4. 4home.sk
  5. Svetla24.cz
  6. Mall.sk 
  7. Svetla.sk
  8. Baumax.cz
  9. Andreashop.sk
  10. MerkuryMarket.sk

Tento mesiac sa poradie najlepšie zarábajúcich kampaní trošku pomiešalo. Na prvých troch priečkach sú kampane Moebelix.cz, 4home.cz a Moebelix.sk.

Zo zoznamu oproti minulému mesiacu vypadla kampaň Voyo.cz a namiesto nej sa znova dostala kampaň Mall.sk, aktuálne na 6. Priečke. 

 

Najlepšie zárobky publisherov za november 2022

Typ Počet predajov Provízie
Ostatné 5 431 39 421
Obsah 5787 32944
Ostatné 13230 27457
Obsah 15923 26301
Obsah 4954 20121
Ostatné 8676 18486
Obsah 3067 15169
Obsah 1966 13681
Ostatné 4898 12398
Ostatné 4759 11001
Obsah 1797 10969
Obsah 1401 8778
Ostatné 5078 7253
Ostatné 2846 6372
Obsah 1024 5414

“Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback/voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.”

 

Tip na december

December sa nesie v znamení Vianoc. S obľúbeným sviatkom celého roka prichádza aj zhon a nakupovanie darčekov. Kolegyňa Veronika si pre Vás tentokrát pripravila rozsiahlejšiu tému s tipmi na darčeky. 

Okrem toho sme sa na konci článku pozreli aj na kampane ponúkajúce oblečenie na hory.

A keďže tento krát to je naozaj rozsiahle, môžete si rovno pozrieť všetky tipy odporúčania a štatistiky v samostatnom článku.

Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Zarábajúci affiliate web
E-book zadarmo

Zarábajúci affiliate web

Už len jeden krok vás delí od získania e-booku, ktorý vám ukáže cestu k zarábaniu na webe formou affiliate marketingu

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?