Decembrové novinky pre publisherov
November zvykne byť v e-commerce najsilnejším mesiacom v roku. Ľudia už objednávajú darčeky, je Black Friday, dni sa skracujú a počasie sa zhoršuje a teda celkovo sa nakupuje viac. Tento rok je však kvôli mnohým vonkajším vplyvom netradičný a nákupné správanie spotrebiteľov sa výrazne mení. Poďme sa spoločne pozrieť na to, ako sa to odrazilo na číslach a štatistikách v Dognete.
Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa, ale aj ako podcast. Decembrové novinky pre publisherov vám vo videu prináša Júlia a Zuzka. 🙂 Zuzka, pre väčšinu z vás nová tvár, vás bude vo videách od teraz sprevádzať omnoho častejšie. Júlia si dá menšiu pauzu na materskej „dovolenke“, a teda bude ju plne nahrádzať nielen vo videách ale aj vo všetkých ostatných záležitostiach. Takže v prípade akýchkoľvek otázok sa na ňu neváhajte obrátiť na riglerova@dognet.sk.
Zastúpenie trhov v novembri 2022
V novembri výraznejšie poklesol podiel rumunského trhu na celkovom počte konverzií v sieti Dognet a to z 3 % na 1 %. O niečo si polepšil český trh, ktorého podiel sa zvýšil na 43 % z 41 %, podiel poľského trhu o jedno percento poklesol a slovenského naopak o 1 % narástol. Podiel maďarského trhu zostal bez zmeny.
Zhrnutie mesiaca november 2022
- Počet konverzií – 153 403
- Vyplatené provízie publisherom – 507 105 €
- Celkový obrat e-shopov – 10 009 362 €
Zastúpenie segmentov v novembri 2022
Najvýraznejšia zmena nastala v segmente ostatné. V novembri pri porovnaní s októbrom sa podiel na celkovom počte konverzií zvýšil až o 10 %, pričom podiel na výške provízií sa zvýšil len o 3 %.
Najsilnejším naďalej zostáva samozrejme segment Bývanie a nábytok, kde však nastal mierny pokles, a to o 2 % v počte konverzií aj výške provízií.
V segmente Móda a krása nastal mierny pokles, rovnako v segmentoch Zdravie a výživa a Financie.
Zmeny v segmentoch október 2022 vs. november 2022
Pri porovnaní októbra a novembra došlo snáď k najdramatickejším medzimesačným zmenám. Vo všetkých segmentoch sledujeme nárast v počte konverzií. Absolútne najviac, o takmer 170 %, to bolo v segmente Ostatné.
Zaujímavý rast ale sledujeme aj vo všetkých ostatných segmentoch. Najviac, teda o +/- 80 %, to bolo v segmentoch Bývanie a nábytok, Elektro a Šport.
Priemerná hodnota objednávky podľa segmentov
Síce počet objednávok vo väčšine segmentov dramaticky narástol, hodnota jednotlivých objednávok bola vo väčšine prípadov o málo nižšia. To pozorujeme v segmentoch Bývanie a nábytok, Elektro, Financie, Ostatné a veľmi mierne aj Šport.
Bez zmeny zostal segment Móda a krása (kde ale na druhú stranu bol aj prepad v počte objednávok) a hodnota objednávok narástla aj v segmente Zdravie a výživa.
Priemerná hodnota provízie podľa segmentov
Podobne to je aj pri porovnaní priemernej hodnoty provízie podľa segmentov. Priemerná vyplatená provízia mierne stúpla v segmente Móda a krása a Zdravie a výživa. Naopak, pokles vidíme v segmentoch Bývanie a nábytok, Financie, Ostatné a veľmi mierne Elektro a Šport.
Skokani novembra
Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní októbra s novembrom. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali v októbri aspoň 50 a viac konverzií.
- Kaercher.com/sk +482 %
- Klarstein.hu +327 %
- Kokiskashop.cz +254 %
- Mall.sk +246 %
- EXIsport.cz +219 %
- Tesla-electronics.eu +215 %
- Cosori.hu +204 %
- Najlepsiehracky.sk +189 %
- 4home.sk +176 %
- Kokiskashop.sk +174 %
- Eyerim.sk +165 %
- Malirske-platno.cz +162 %
- MyProtein.cz +144 %
- Delimano.sk +141 %
- Astoreo.cz +139 %
- TimeStore.cz +139 %
- PGS.sk +138 %
- Kampotskypepr.cz +137 %
- Born2be.hu +136 %
- Bux.sk +136 %
V tomto mesiaci sa skokani naozaj “posnažili”. Vidno, že idú Vianoce, keďže sa v nich objavili najmä e-shopy s typicky predvianočným sortimentom – knihy, hry hračky, elektronika, vianočné svetielka, výzdoby a podobne.
Kampane s najväčšími zárobkami v novembri 2022
- Moebelix.cz
- 4home.cz
- Moebelix.sk
- 4home.sk
- Svetla24.cz
- Mall.sk
- Svetla.sk
- Baumax.cz
- Andreashop.sk
- MerkuryMarket.sk
Tento mesiac sa poradie najlepšie zarábajúcich kampaní trošku pomiešalo. Na prvých troch priečkach sú kampane Moebelix.cz, 4home.cz a Moebelix.sk.
Zo zoznamu oproti minulému mesiacu vypadla kampaň Voyo.cz a namiesto nej sa znova dostala kampaň Mall.sk, aktuálne na 6. Priečke.
Najlepšie zárobky publisherov za november 2022
Typ | Počet predajov | Provízie |
Ostatné | 5 431 | 39 421 |
Obsah | 5787 | 32944 |
Ostatné | 13230 | 27457 |
Obsah | 15923 | 26301 |
Obsah | 4954 | 20121 |
Ostatné | 8676 | 18486 |
Obsah | 3067 | 15169 |
Obsah | 1966 | 13681 |
Ostatné | 4898 | 12398 |
Ostatné | 4759 | 11001 |
Obsah | 1797 | 10969 |
Obsah | 1401 | 8778 |
Ostatné | 5078 | 7253 |
Ostatné | 2846 | 6372 |
Obsah | 1024 | 5414 |
“Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback/voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.”
Tip na december
December sa nesie v znamení Vianoc. S obľúbeným sviatkom celého roka prichádza aj zhon a nakupovanie darčekov. Kolegyňa Veronika si pre Vás tentokrát pripravila rozsiahlejšiu tému s tipmi na darčeky.
Okrem toho sme sa na konci článku pozreli aj na kampane ponúkajúce oblečenie na hory.
A keďže tento krát to je naozaj rozsiahle, môžete si rovno pozrieť všetky tipy odporúčania a štatistiky v samostatnom článku.