Affiliate projekt s recenziami bez reálnych produktov. Ako na to?
Affiliate projekt s recenziami bez reálnych produktov. Ako na to?
Predvčerom mi napadla jedna úvaha ohľadom recenzných affiliate webov. Hľadal som jeden tovar, no nevedel som nájsť nejaký web, kde by to niekto zrecenzoval alebo porovnal. Potom som si uvedomil, že vlastne na recenzný web by človek ani nemusel mať tie veci doma. Stačí googliť a dať získané informácie dokopy.
Aj na Noci Affiliate Marketingu II sme robili web, kde sme s Vladom recenzovali popkorovač. Mali sme ho reálne pri sebe, fotili, natáčali. Napadlo mi však, že ak chce niekto robiť recenzný web, nemusí hneď nakupovať tovar a robiť klasické recenzie. Dá sa to celkom pekne uľahčiť.
Google a recenzie
Recenzný web má poskytnúť človeku užitočné informácie o produkte, aby sa vedel rozhodnúť. Na jednej strane reálna recenzia je fajn, ale je to jednostranný pohľad na tovar, s ktorým sa niekto iný nemusí stotožniť. Prečo teda neurobiť recenziu zo všetkého, čo sme k danému tovaru alebo téme našli na internete? Dať to do kopy, porovnať a stať sa ako keby rozhodcom.Recenzia auta ako príklad recenzného webu
Pekný príklad je modelová situácia recenzného webu na autá. Proste napríklad „Vyberáme veľké SUV“. Ak by to robil jeden človek a mal doma 10 SUVčiek, tak by bola recenzia jednostranná. Redaktor by mohol byť zaujatý, prikláňať sa napríklad k BMW, aj keď je v princípe to VOLVO lepšie auto. Zoberme si druhý prípad. Redaktor si sadne, „vygooli“ si tých 10 SUVčiek, prečíta si všetky recenzie ako EN, tak SK a CZ. Prehľadá fóra, prečíta si proste na internete všetko o tých autách a urobí z toho prienik. Získa nezaujatý, priamy pohľad. Nakoniec z toho môže byť lepšia recenzia, ako keby mal na pár hodín každé z tých áut doma. Získaním a spracovaním informácií z internetu vie človek spraviť lepšiu recenziu, ako keby mal tovar na pár hodín doma.
A to sa dá urobiť s telefónmi, popkornovačmi, ryžovarmi, slúchadlami, pneumatikami, zeleným jačmeňom … so všetkým. Recenzie sú na Heuréke, Pricemanii, Alze, všade. Treba len googliť. Samozrejme, nie všetko na internete je pravda, ale treba si uvedomiť, že ani redaktor nie je neomylný. Nakoniec je rozhodnutie na používateľovi.
Teda, ak máte prehľad o nejakej téme alebo ste našli lačné kľúčové slová v Adwords, hor sa do toho 🙂 To, že ste reálne tovar nikdy nevideli neznamená, že neviete investovať čas, prehľadať internet a dať do kopy kvalitné dáta, fotky a videá.