Affiliate na mieste predaja

Affiliate na mieste predaja
Existujú rôzne spôsoby, ako pracovať s affiliate kampaňami. Často je veľmi efektívne a vhodné prepojiť offline s online a ťažiť z nevyužitého potenciálu, napríklad na mieste predaja.
Skoro každá firma má dnes svoju webovú stránku. Často sa opakuje chyba, že priamo na stránke umiestňujú reklamu (bannery, Google AdSense a pod.) Zarobia z toho pár centov, ale prichádzajú o pozornosť návštevníka. Tak isto sa stáva, že cez AdSense „robia reklamu“ svojej konkurencii a drahocenného návštevníka predávajú kvôli niekoľkým centom. To je samozrejme zlá stratégia.
Návštevníka si treba udržať a skôr ho cez PPC kampane nakupovať a nie predávať. Je tu však cesta, ako jedným ťahom propagovať svoju stránku a súčasne využiť jej potenciál a značkovú hodnotu pre reklamné účely. Hneď v úvode popíšem modelový príklad, na ktorom je jasne vidieť ideu a možnosti tejto aktivity.
Je tu však cesta, ako jedným ťahom propagovať svoju stránku a súčasne využiť jej potenciál a značkovú hodnotu pre reklamné účely.
Modelový príklad, ako využiť silu webstránky hotela alebo ubytovacieho zariadenia:
- Zaregistrujte sa v .dognete ako klasický publisher.
- Vyberte si kampaň, ktorá sa hodí pre vašu cieľovú skupinu (návštevníkov).
- Kampaň umiestnite na web, ale nie na štandardné pozície. Províziu získavate za predaje a nie kliky (podrobný popis obsahuje každá jedna kampaň, ktorú ponúkame).
- Ideálne je kampaň umiestniť ako článok alebo samostatnú podstránku s jednoducho komunikovateľnou URL (napr. www.hotel.sk/odporucame).
- Zameriate sa na propagáciu tejto špeciálnej podstránky všade, kde sa už návštevník stránky vyskytuje ako reálny zákazník a nie ako potencionálny zákazník, čiže určite nie v rámci hlavnej stránky webu.
- Tak isto je možné využiť priestor v mailingu či už v pravidelných newsletteroch alebo pri prvom využití mailovej databázy klientov.
Hlavná výhoda pre tento typ publishera je, že môže prepojiť offline s online svetom. Teda umiestniť a komunikovať svoju webovú stránku a zároveň oboznamovať už existujúceho zákazníka s tým, že na stránke (v našom prípade hotela) sa môže dočítať zaujímavé informácie.
- Príkladom pre využitie môže byť naša kampaň v spolupráci s Ligsuniversity.sk. Ide o kampaň MBA a BBA online formou. Stačí umiestniť článok alebo podstránku (napr. hotel.sk/mba) na stránku hotela. Výhodou kampane je, že umožňuje umiestniť priamo formulár do článku, a tak maximalizovať pohodlie a efektivitu vzhľadom k návštevníkovi.
- Následne komunikovať adresu formou letákov, malých upútaviek či vhodne umiestnenou formou, napr. v jedálnom menu. Je potrebné využiť silu a meno zariadenia, teda komunikovať túto kampaň ako „Hotel odporúča: Vzdelávanie online formou priamo z domu. Získajte prestížny americký titul pohodlne“.
- Máte v zariadení wifi alebo klasické pripojenie pre návštevníkov? Nie je nič jednoduchšie, ako nastaviť home page pri využívaní internetu na vašu „odporúčaciu“ stránku. Tak sa pri každom pripojení návštevník dozvie o tom, čo hotel odporúča.
- Tým čerpáte návštevnosť na stránku hotela a zároveň získavate provízie za získané predaje cez affiliate sieť.