8 vecí na hranici šamanizmu, ktoré ste si o SEO možno neuvedomili + názory 7 odborníkov

8 vecí na hranici šamanizmu, ktoré ste si o SEO možno neuvedomili + názory 7 odborníkov

Čo chce Google? Zobrazovať čo najlepšie a najrelevantnejšie výsledky. A to si treba stále opakovať, ak robíte SEO. O názor sme poprosil aj SEO expertov z Česka – Pavla Ungra a Filipa Podstavca, Zdeněka Linki Dvořáka a za Slovensko Tibor Peták zo Seochat.sk, Peťo, ktorého poznáte z rozhovoru Black Hat SEO, Lukáša Sitára, ako Customer Analytics Consultant and SEO Advisor v Exponea Ján Januška zo Spotibo.com

1. Nepreceňujte link building

Nie je to ako kedysi. Počul som už viac názorov, že backlinky sú aktuálne dramaticky slabší faktor ako v minulosti. Dnes sú backlinky dobré hlavne na to, aby Google lepšie a častejšie indexoval web. Stále sú jedným z najdôležitejších faktorov, nie sú však samospasné.

To si nemyslím, stále o nich Google hovoří jako třetím nejsilnějším signálu. Ale už nestačí jen získávat odkazy, aby byl člověk nahoře.

Pavel Ungr

Súhlasím s Pavlem, je to stále silný signál. Dôležitá je ale implikácia: najlepší obsah => spätné odkazy na web.

Tibor Peták

Toto bych klidně změnil naopak na „Nepodceňujte kvalitní link building“. Určitě existuje mnoho dotazů, kde se web bez problémů obejde bez jakéhokoli link buildingu. Ale v konkurenčnějších oblastech je právě tím zrnkem, které převažuje misku vah a hraje tak důležitou roli. Nad tím, že by jeho důležitost klesala v průběhu času bychom mohli polemizovat, podle mého názoru jde spíše o to, že Google má nyní více faktorů, kterými dokáže web/URL hodnotit.

Filip Podstavec

 Dramaticky bych určitě neřekl, jen to není taková hitparáda, jako v roce 2011. I když hodně stránek umí získat návštěvnost z vyhledávání bez nebo s minimem odkazů, v konkurenčním prostředí se bez nich neobejdete.

Zdeněk Dvořák

 Linkbuilding a autoritu stránky (nie webu) považujem za najlepší nástroj, pomocou ktorého si môžete vydobiť v čo najkratšom čase pozornosť Googlu. Vďaka spätným odkazom vás Google rýchlejšie nájde a dočasne začne rešpektovať ako autoritatívny zdroj informácií.

Zaradí vás do zoznamu potenciálnych kandidátov (cháp kandidátov na vyššie pozície v SERP), ktorí by mohli svojim obsahom uspokojiť v čo najväčšej miere vyhľadávací zámer zákazníkov (ľudí, ktorí vyhľadávajú) a teda uspokojiť ich potreby = hlavný cieľ Google.

Ak sa do tohto zoznamu dostanete, Google si vás otestuje. Pretože Google neustále AB testuje a vyhodnocuje.

Jednoducho povedané, v prípade, že uspokojíte potrebu ľudí, ktorí sa na vašu stránku prekliknú a vaša stránka bude lepšie optimalizovaná v rámci faktorov, ktoré Google pre daný vyhľadávací výraz považuje za kľúčové, máte šancu sa na dobrých pozíciách udržať (pozíciách, na ktoré vás Google dočasne umiestnil) a dokonca predčiť konkurenciu.

V prípade, že tomu tak nebude, vaše spätné odkazy vám nepomôžu a vo výsledkoch vyhľadávania sa postupne prepadnete do zabudnutia. Takže dobre si zvážte, či je vaša stránka natoľko kvalitná, aby sa vám oplatilo platiť za link building.

Mimochodom pri tom ako Google posudzuje vhodných kandidátov si vždy predstavím scénku z filmu Príbeh o rytierovi. Platí to hlavne vtedy, keď si platíte link building ale váš obsah absolútne nespĺňa vyhľadávací zámer ľudí:

Spätné odkazy a autorita stránky sú teda akýmsi prvotným signálom pre Google, že daná stránka by mohla byť to „pravé orechové“. Ak však zistí, že nespĺňate iné kritériá, bezmilostne vás vykáže na tribúnu.

Lukáš Sitár

Pre získanie top pozícií je často potrebných viac kvalitných odkazov ako v minulosti. Ale myslím, že je to spôsobené skôr rastúcou konkurenciou v link buildingu a tým, ako sa Google zlepšuje vo vyhodnotení kvality odkazov.

Avšak odkazy aj naďalej patria k hlavným pilierom SEO (spolu s prístupnosťou a obsahom). V konkurenčnom prostredí sú rozhodujúce. To bude platiť dovtedy, kým Google nenájde lepší spôsob, ako vybrať z viacerých kvalitných odpovedí tú najlepšiu.

Jano Januška

 

 

2. Analytics, Adsense, Chrome, Android

Prečo Google púšťa von tak masívne a dobré nástroje zadarmo? Operačný systém, prehliadač, analytika. No preto, aby vedel sledovať, čo ľudia robia „po googlení“. Aby vedel, koľko strávil človek na webe, čo robil, či mu to dalo odpoveď, na čo klikal. Proste a jasne, či dostal na danom webe odpoveď.

Ak sa preklikol z vyhľadávania a o pár sekúnd sa vrátil do SERP, asi web nebude veľmi kvalitný. A to je to, čo sleduje. Či web uspokojil to, čo človek hľadal.

Nemusí to být jen o (ne)kvalitě, třeba je web kvalitní a jen není RELEVAntní, prostě tam člověk nenašel, co hledal.

Pavel Ungr

Co víme, tak Google (i podle některých starších testů) data z Google Analytics nepoužívá. Co používá jsou některé informace přímo z browseru, jako třeba Chrome UX reports, které potvrdil, že používá jako jeden z hodnotících faktorů webových stránek (jde o jednu z mála oficiálně potvrzených metrik, používaných jako faktor).

Dwell time, tedy dobu mezi přechodem na stránku z vyhledávání a vrácením zpět do vyhledávání, dokáže měřit pouze na základě informací opětovného zobrazení vyhledávání v SERP, takže tam také nepotřebuje žádné externí zdroje.

Souhlasím ale, že uživatelský zážitek bude (a je) do budoucna jedním z důležitých faktorů pro hodnocení výsledků vyhledávání a Google tomu jde právě měřením takovýchto informací naproti.

Filip Podstavec

Alebo že sa stránka dlho načíta, alebo že je cena produktu privysoká, alebo… Dáta z Google Analytics sa ale podľa všetkého nepoužívajú v Google algoritmoch. Určite nie per web.

Tibor Peták

Ta data jsou jsou jen krok na cestě, že Google dlouhododobě chce, abyste s ním dělali všechno. A aby v tom byl dobrý, potřebuje data o uživatelském chování a spokojenosti.

Zdeněk Dvořák

Myslím, že tieto nástroje sú súčasťou Rank Brainu a Google pomáhajú definovať silu SEO faktorov pre jednotlivé vyhľadávacie dopyty. Pre rôzne dopyty sú dôležitejšie rôzne faktory.

Google môže pomocou týchto nástrojov zisťovať, čo majú najlepšie výsledky (weby) vo výsledkoch vyhľadávania v rámci konkrétnych vyhľadávacích výrazov spoločné/odlišné a čo ľudia považujú za relevantné. Teda patria do skupiny nástrojov, ktorými Google odhaľuje search intent.

Nemyslím si ale, že by Google vyhodnocoval jednotlivé weby na základe metrík napr. z Google Analytics a podľa toho priamo rankoval tieto stránky.

Lukáš Sitár

Nezabúdajme, že Google už dávno nie je len vyhľadávač. To, že má dáta o chovaní užívateľov, je jeho konkurenčnou výhodou v mnohých segmentoch. Dáta sú cena, ktorú platíme za používanie služieb Googlu. Keby ho zaujímalo len to, čo sa deje po Googlení, bol by som pokojnejší :).

Jano Januška

 

 

 

3. Preto nemajú zmysel „vatové“ články

Niekedy sme robili weby tak, že išlo o počet strán. Dnes ide o kvalitu. Ak človek príde zo SERP na „vatu“, tak odchádza a Google o tom vie. Čo asi spraví s webom, z ktorého ľudia „prchajú“ preč?

Niekoľko stranový obsah má význam a veľký, ale ten obsah musí byť TOP. Aby na ňom človek strávil minúty svojho života.

Obsah treba mať vecný a musí dať rýchlu odpoveď. Ak niekto hľadá „letenky londýn“, asi sa nechce prekliknúť na „vata“ článok o histórii Londýna.

Zrovna dotaz “letenky Londýn” bude typ dotazu, který si Google pokrývá (nebo bude pokrývat) vlastními službami. Tedy nějakou přímou odpovědí do SERP, ze které se uživatel dostane přímo na web letecké společnosti.

Obecně ale s výše popisovaným souhlasím. Co je důležité v dnešní době, je uvědomit, co uživatel zamýšlel, když dotaz vkládal. Tedy vžít se do role hledajícího, pochopit o co mu jde a nejlépe odpovědět. O tzv. User-intent mapování nedávno vyšel skvělý článek, který doporučuji si přečíst: User intent mapping on steroids 

Filip Podstavec

Tu by som si nebol tak istý. Ak niekto hľadá letenky londýn je veľká pravdepodobnosť, že ho bude zaujímať aj história ALE až po tom, čo nájde odpoveď na “letenky londýn” riešením je zahrnúť veci, ktoré môžu potencionálne zaujímať človeka na ceste do Londýna a obsah rozumne rozčleniť cez tabuľku obsahu a viac “jump to links”. Google odmeňuje tých, čo mu školia AI a pomáhajú mu chápať relevanciu.

Peťo

Obecně, co nejširší články které pokrývají celou tématiku jsou dobré. Od letenek až po historii a kulturu.

Pavel Ungr

Po prvé, my sme tak weby nikdy nerobili. 🙂 Po druhé, súhlasím s tým, čo napísal Štefan – treba sa sústrediť na to, čo priamo súvisí so záujmom hľadajúceho. Pri letenkách do Londýna to história skoro určite nebude – ale mohlo by ho zaujímať, ktoré letecké spoločnosti lietajú do daného mesta, akú batožinu si môže zobrať, ako vyzerá letisko, kam priletí, ako tam nájde taxíky, a pod.

Tibor Peták

Pokud někdo s článkem o historii Londýna chce cílit na letentky, přeji hodně štěstí:) Nejde o kvalitu, ale primárně o záměr. Co se skrývá za uživatelským dotazem? Podle toho se odvíjí jak forma, tak hloubka obsahu, kterým musím nabídnout. Na dotaz “fotogalerie ložnic” fungují obrázky, na “návod na čistění pračky” dlouhý text nebo video.

Zdeněk Dvořák

Search Intent! Search intent! Search intent!

Zanalyzujte si top výsledky na daný vyhľadávací výraz a zistite, čo Google považuje za relevantné a čím sa viete odlíšiť od konkurencie. 

Pre „letenky Londýn“ by bol nejaký vatový obsah na stránke asi posledné čo by som riešil. Myslím, že v tomto prípade Google považuje za dôležité faktory úplne iné veci. Veľmi dôležité budú technické faktory (napr. responzivita, rýchlosť a bezpečnosť). V tomto prípade sa jedná o veľmi konkurenčné kľúčové slovo, kde detaily rozhodujú, keďže základné SEO techniky a link building riešia všetky weby v top 10.

Zameral by som sa preto tiež na faktory, ktoré konkurencia veľmi nerieši. Napríklad štrukturované dáta a sémantické HTML5. Search CTR považujem za veľmi dôležitý signál pre Google. Ak si všimnete všetky title a meta description sú podobné pre toto kľúčové slovo. Všetci ponúkajú lacné letenky, nikto však nekomunikuje nič unikátne, čo by na prvý pohľad oslovilo potenciálneho zákazníka.

Tu je veľká príležitosť ako sa odlíšiť. Stačí byť trochu kreatívny.

Lukáš Sitár

Neviem o tom, že by niekedy malo zmysel robiť vatu, ak chcem byť hore na konkrétnu frázu. Ale ak chcem byť na top pozíciach pre všetkých “99” alternatívnych výrazov pre “letenky Londýn”, kompromisu sa nevyhneme. Pomôže, ak v obsahu či textoch spätných odkazov zaznie aj “letenka do Londýna” a podobne.

Google sa síce stále lepší v rozpoznávaní kontextu, ale než dosiahne želanú úroveň, ešte to potrvá. Neplatí to len u nás, ale aj na anglicky hovoriacom trhu.

Jano Januška

 

 

4. Sekundy rozhodujú

Ľudia dnes nie sú ako niekedy, kedy im trvalo desiatky sekúnd, kým sa vrátili do vyhľadávania a skúsili niečo iné. Trend, kedy sociálne siete a štýl „surfovania“ učí skôr obsah skenovať, ako čítať, zasiahol aj SEO a optimalizáciu. Ak človek nedostane odpoveď do pár sekúnd – obrázok, nadpis, video… odchádza inde.

A ak odíde, už sa nevráti. A ani sa vrátiť nemôže, lebo Google uprednostní iný obsah, o ktorom vie, že na ňom ľudia trávia viac času resp. dostanú kvalitnejšie informácie.

Tady souhlasím, pokud uživatel rychle nenabyde dojmu, že našel tu správnou stránku, jde často pryč. Nabourat se to dá různě (osnovy obsahu, rozumně dlouhý úvod do obsahu, přidání pole hledání do obsahu, atd.)

Zdeněk Dvořák

Áno, above the fold obsah (to, čo sa vám zobrazí ako prvé pri načítaní stránky) je veľmi dôležitý. Tu je opäť podstatné uvedomiť si, čo sa skrýva za vyhľadávacím dopytom = aký je vyhľadávací zámer. V prípade, že niekto hľadá recenziu televízora, najlepšie bude, ak mu ponúknete video hneď na začiatok.

Ak niekto hľadá informácie a články o niečom, odporúčam využiť APP formulku (Agree, Promise, Preview) hneď na úvod – bez toho, že mu zobrazíte najskôr nejaký nezmyselný titulný obrázok nad článkom, ako tomu na blogoch často býva.

V prípade, že niekto hľadá produkty s nákupným zámerom, tak mu ich zobrazte čo najskôr. Nemusíte pchať kvôli SEO žiadne texty navrch stránky, len preto, že vám niekto povedal, že majú potom väčšiu váhu (toto je dosť častá otázka, či dávať texty na produktových stránkach na začiatok).

Lukáš Sitár

Google síce sleduje metriky, ktoré hovoria o uspokojení užívateľa, ale nepreceňoval by som ich. Je v záujme samotných webov, aby dávali na otázky užívateľov dostatočné odpovede. Už len preto, aby užívateľ neodchádzal z webu frustrovaný.

Toto je vec, ktorá by mala robiť starosti hlavne tým, ktorí si z webu robia obsahovú farmu.

Jano Januška

 

 

5. Nejde len o čas ako taký, ale o krok po ňom

Google vie, čo sa deje po prekliku zo SERP. Ak človek „vydržal na webe“ len par sekúnd, to automaticky neznamená, že bol neuspokojený. Ak tam bol napríklad 4 sekundy a NEvrátil sa do SERP a nepreklikával sa ďalej, to znamená, že bol uspokojený.

Už aj to, že bol na webe 4 sekundy, vrátil sa do SERP a zmenil vyhľadávané KW je de facto pozitívne resp. lepšie, ako keby odišiel a preklikol sa na ďalší výsledok.

Je minimálne otázne, čo všetko Google vie po prekliku zo SERP. Google Analytics dáta nevidí. Google Chrome dáta asi používa, ale tiež nevieme, či per web a v akej miere.

Tibor Peták

Nejde ani tak o to, jak dlouho vydržel na webu, ale především o to, zda po navrácení do SERP Google nepoužil jiný výsledek na stejný dotaz. To je pro Google jasná indikace, že první prokliknutý mu nedal dostatečnou odpověď na jeho dotaz.

Filip Podstavec

Tady nevidím nějakou otázku, na co reagovat. Spokojenost uživatele se určitě nějak sleduje, na tom stojí celý Google a SERP není výjimkou, data nejsou vázaná na zařízení nebo prohlížeč. Boxíky “people also ask” jsou jasným signálem.

Zdeněk Dvořák

Search CTR (pomer preklikov z výsledkov vyhľadávania), Dwell Time (čas, ktorý uplynie medzi kliknutím na výsledok vyhľadávnia a následný návrat do výsledkov vyhľadávania)

a Pogo Sticking (klik na výsledok, veľmi rýchly návrat do SERP a následný klik na iný výsledok vyhľadávania) sú veci, ktoré sa v SEO svete riešia už dlhšiu dobu a ja ich považujem za veľmi dôležité faktory, pretože úzko súvisia s relevanciou stránok.

Priamym dôkazom, že Google rieši napríklad rýchly návrat ľudí späť na výsledky vyhľadávania je „People also search for“ box. Google teda sleduje, či ste klikli na výsledok a vrátili sa späť. Ak áno, tak vám Google ponúkne alternatívne vyhľadávacie dopyty, ktoré ste mohli mať na mysli, pri vašom predchádzajúcom hľadaní.

Mimochodom tieto odporúčané vyhľadávacie dopyty sú dostupné pri každom hľadaní v zdrojovom kóde výsledkov vyhľadávania (akurát nie sú na začiatku viditeľné). Ak by ste si ich chceli zobraziť a využiť na analýzu kľúčových slov odporúčam stiahnuť tento super chrome extension (made in czech republic):

Lukáš Sitár

Odpoveď je v predchádzajúcej otázke :).

Jano Januška

 

 

6. Formátovanie, prehľadnosť a rýchlosť

Weby nemajú len „vyzerať“ ale majú byť hlavne prehľadné a dať čo najlepšiu odpoveď. Preto majú v SEO zmysel H tagy, Title, odstavce, obrázky, videá. Článok nemá byť jeden blok textu, lebo ten sa nedá preskenovať za pár sekúnd. Je to kombinácia správneho formátovania, dizajnu a sémantiky.

Responzívne weby sú tu preto, aby mal človek lepší zážitok a rýchlejšie dostal informáciu. Ak máte responzívny neprehľadný web a máte ho „aby ste ho mali“, môže vám to aj poškodiť. Ak človek dostane odpoveď a ešte aj rýchlejšie s neresponzívneho webu, tak zlý responzívny vám môže urobiť problém. Ale toto je už na úrovni špekulácie a SEO šamanizmu 🙂

Akosi nesúrodý odstavec. 🙂 Title nesúvisí ani s formátovaním, ani prehľadnosťou, ani rýchlosťou. Ak je najlepšou odpoveďou na záujem hľadajúceho jeden blok textu, tak článok môže byť aj jeden blok textu.

Tibor Peták

Myslím, že je důležité říct, co má vliv na SEO přímo, jako třeba odkazy, a věci, které SEO výsledky ovlivňují sekundárně. Formátování a související přehlednost mají vliv na spokojenost (viz výše) a možnost sdílení (kdy ještě lidi sdíleli weby mimo Facebook:)

Zdeněk Dvořák

Tu sa v podstate už opakujeme. Čo je cieľom Google? Ponúknuť ľuďom najlepšie výsledky na základe ich vyhľadávacích dopytov a teda neustále zlepšovať užívateľskú skúsenosť pri používaní vyhľadávača.

Formátovanie, prehľadnosť a rýchlosť zlepšujú užívateľskú skúsenosť ľudí, ktorí sa cez Google dostali na konkrétnu stránku.

Tým pádom celý zážitok z použitia vyhľadávača a následného prezerania stránky je kladný a ujo Google je spokojný so stránkou, ktorú ponúkol vo svojich výsledkoch. A ak je s vašou stránkou spokojný, tak budete spokojní aj vy s vašou pozíciou.

Lukáš Sitár

Nezabúdajme, že Google nie je jediný stroj, ktorý sa snaží čítať obsah na webe. Okrem toho sú tu napr. aj čítačky obrazovky pre nevidiach. Už len kvôli nim by mal byť obsah korektne označený.

Keď má niekto zbastlenú mobilnú verziu, skôr by ho mali trápiť iné veci, než SEO. Avšak v segmente, kde má zobrazenie na smartphonoch či tabletoch minimálny podiel, by som to len kvôli SEO zrejme neriešil. Všetko samozrejme závisí od nákladov.

Jano Januška

 

 

7. Maďarsko a „prázdny“ organik

Celkom teraz hrotíme Maďarsko. Prečo? No, lebo tam je situácia diametrálne odlišná. Google tam funguje tak, ako som písal na začiatku – chce ukázať človeku čo najlepší content, aký má. No, ale v Maďarsku ten content nie je!

V Maďarsku sa dostanete vysoko už len preto, že niečo budete robiť.

Čo to znamená? Že aj so zlým obsahom sa dostanete vysoko a relatívne rýchlo, lebo tam iný obsah proste nie je.

Že by to bolo až také zlé? 🙂

Tibor Peták

S Maďarskem mám krátkou zkušenost 2016/2017 stav webů a SEO mě tak dost překvapil. Pokud se to nezlepšilo, je to velká příležitost.

Zdeněk Dvořák

Videl som video s Johnom Muellerom, kedy sa vyjadroval presne ku krajinám kde Google nemá dostatok relevantného obsahu pre vyhľadávacie dopyty. A v týchto prípadoch stačí mať naozaj aj podpriemerný obsah, ak je konkurencia veľmi nízka.

Lukáš Sitár

Ak je ten obsah jediný, nie je len najhorší, ale zároveň aj najlepší :). Na Slovensku je tiež veľa nepokrytých tém a často aj v konkurenčných prostrediach.

Jano Januška

 

8. Sociálne siete sú tiež súčasťou kvalitného SEO

Príspevok od Peťa

Google síce na trhu sociálnych sietí pohorel to však neznamená, že by sa ich veľký prínos mal ignorovať. Každý kvalitný web by mal riešiť sociálne siete viac ako len “tvorbou fanpage” a “zdieľania článkov” pre tých “pár lajkov”, ktoré sú samozrejme tzv.” Trust Signal” (argumentujú pred Googlom prečo asi niekto na váš web odkázal) avšak sila “lajkov” spočíva v niečom úplne inom ak sa na veci pozeráme zo širšej perspektívy.

Nám sa vďaka aktívnej komunite okolo projektu Fitgo darí zapájať ľudí do tvorby obsahu stránky. Pri správnej komunikácií cez sociálne siete dostanete vaše SEO na novú úroveň. Ľudia pre vás budú tvoriť cielený obsah, budú na vás odkazovať a cez profily sa vám budú ozývať kvalifikovaní redaktori, ktorých zaujala vaša práca. Rovnako diverzifikujete riziko a nespoliehate sa len na jeden Google algoritmus. Riešte sociálne siete – oplatí sa to.

Google  tzv.” Trust Signal” popírá

Pavel Ungr

Gary Illyes při Webmasters Hangout toto popřel, jelikož prý Google nemá sociální signály z Facebook pod kontrolou. Realita ale bude jiná.

Filip Podstavec

Súhlas s Filipem a Pavlem – Google pravdepodobne nepoužíva signály zo sociálnych sietí. Skôr je to tak, že sociálne siete ovplyvňujú iné signály, ktoré už hodnotiacimi faktormi sú.

Tibor Peták

Sociální sítě mohou fungovat jako amplifikátor obsahu, který někde získá odkazy. U nás nebo na Slovensku na to zapomeňte, nejsou tu lidi ani weby, co by něco sami sdíleli. Anglicky/španělsky psaný internet, to je jiný vesmír a šance. Přímé vlivu sociálních sítí na SEO nevěřím, jako signály to nedává smysl (nedostupnost všechno, snadná manipulovatelnost).

Zdeněk Dvořák

Ako by povedal Gary Vaynerchuk: „Social media is just the slang term for the current state of the internet.“ A keďže Google je internetový vyhľadávač, nedávalo by úplne zmysel, ak by Google ignoroval sociálne siete a sociálne signály. Strácal by tak obrovské množstvo informácií o weboch, ktoré zobrazuje svojím používateľom.

Distribúciu obsahu na sociálnych sieťach a signály zo socialných sietí považujem za druhý najúčinnejší nástroj (po link buildingu) ako sa rýchlo dostať do Google hľadáčika a povedať mu niečo takéto (v preklade do ľudského jazyka):

„Haló, tu som! Spravil som super stránku a ľuďom sa to páči a zdieľajú to. Myslím, že by sa to páčilo aj tvojim používateľom. Nechceš túto stránku otestovať vo svojich výsledkoch vyhľadávania?

V druhom najväčšom vyhľadávači na svete (YouTube), ktorý patrí pod Google patria likes/dislikes/shares/comments/subscribes do priamych hodnotiacich faktorov. Problémom je, že nad sociálnymi sieťami (okrem Google+) nemá takú kontrolu, preto musí byť ohľadom sociálnych signálov z týchto sietí oveľa opatrnejší – ja si však myslím, že ich zohľadňuje.

Ďalšia vec je, že sociálne signály častokrát dávajú obraz o kvalite obsahu, ktorý je pre Google prioritný, a korelujú s výsledkami vyhľadávania. Distribúcia obsahu na sociálnych sieťach taktiež pozitívne ovplyvňuje veci typu:

  •      Povedomie o firme a brandové vyhľadávacie dopyty
  •      Autorita firmy a dôveryhodnosť informácií
  •      Tvorba spätných odkazov a bookmarkov
  •      Tvorba užívateľských recenzií
  •      Komentáre na stránke -> viac relevantného obsahu
  •      …

ktoré majú vplyv na rank vašej stránky. Takže, áno, ak to myslíte so SEO vážne, mali by ste mať pripravenú stratégiu distribúcie obsahu aj pomocou sociálnych sietí.

Lukáš Sitár

Ak mám ideu ako prostredníctvom sociálnych sietí zlepšiť obsah na webe alebo získať odkazy, má to zmysel. Môžem tak jednoduchšie osloviť linkerati, resp. tých, ktorí vytvárajú odkazy. Ale to neznamená, že nejakú sociálnu sieť musím využiť. V Spotibo nám najlepšie funguje starý dobrý e-mail.

Priamy vplyv na SEO sociálne siete zrejme nemajú. Dôvody výborne popísal Lukáš Pítra na svojom blogu.

Jano Januška

Tak vidíte. Názory sa rôznia. Máte iný názor? Máte priestor v komentároch 🙂 

8 vecí na hranici šamanizmu, ktoré ste si o SEO možno neuvedomili + názory 7 odborníkov

4.9 z 13



Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?