8 tipov ako si vycvičiť redakciu na používanie affiliate kampaní

8 tipov ako si vycvičiť redakciu na používanie affiliate kampaní

Hneď v úvode si treba uvedomiť, že affiliate nie je len o banneroch, na ktoré nikto nekliká a už vôbec nikto nenakupuje. To je predsudok, s ktorým sa stretávame denne. Samozrejme, umiestnenie affiliate bannerov na úkor CPT kampaní neprinesie vyššie zárobky. Je tu však niekoľko vecí, ktoré môžete na webe využiť a dokonca naučiť svoju redakciu pracovať tak, aby ste vyťažili z textového obsahu maximum.

1. Čo článok, to téma. Čo téma, to affiliate kampaň

Každý článok má svoju tému a publikum. Raz sa píše o móde, raz o nábytku, inokedy o financiách. Keďže v našej sieti nájdete kampane od výmyslu sveta, nič nebráni takmer akýkoľvek článok obsadiť affiliate odkazmi.

Odkazy môžete umiestniť ako klasický textový hyperlink, ako call to action button, ako banner, ako čokoľvek. Stačí myslieť kreatívne. Kampaní je dosť, už len ich správne využiť.

affiliate-kampane-pre-clanky

2. Redakciu to nezaťaží

Ako vysvetliť redakcii, čo a ako? Hlavné je ich nevystrašiť. Ako to už býva, každá vec “navyše” je intergalakticky ťažká a nezvládnuteľná. Hlavné je vysvetliť fakt, že je to len o tom osvojiť si kampane a myslieť na ne pri písaní, resp. nasadzovaní článkov.

3. Affiliate manuál

Najjednoduchšie je urobiť pre redaktorov zoznam relevantných kampaní. Vybrať napríklad 10 potenciálnych a dať ich na zoznam. Základ affiliate je v affilačnom linku, ktorý obsahuje jedinečný kód. Ten nesmie chýbať pri žiadnom affilliate odkaze.

Skúste im teda vybrať kampane a napísať aj konkrétne, aký link majú použiť. Každá kampaň obsahuje aj “Klasický textový odkaz”. Ten je pre vás univerzálnym riešením.

affiliate-manual

Príklad:

Kampaň: Metalshop.sk

Link: http://www.metalshop.sk/?a_aid=53e37860ecb97&a_bid=55a1c919

Kampaň: Bestdesign.sk

Link: http://www.bestdesign.sk/?a_aid=53e37860ecb97&a_bid=0150a1e2

Kampaň: Ligsuniversity.sk

Link: http://www.ligsuniversity.sk/?a_aid=53e37860ecb97&a_bid=a348722c

4. Kampaň môže ísť do špeciálneho, ale aj úplne obyčajného článku

Ak je na to priestor a čas, je ideálne si naplánovať nejakú tému na článok s hlavným zreteľom na affiliate kampane. Venovať sa napríklad večerným topánkam, štýlovému nábytku do obývačky, ako zdravo schudnúť alebo ako sa vzdelávať online.

Potom stačí písať o téme všeobecne a odporučiť priamo inzerenta affiliate kampane. Nemusí to byť hard-sell článok. Proste vecný, informačne hodnotný a zaujímavý článok.

Samozrejme, kampane sa dajú umiestniť aj do klasických článkov. Či už priamo do textu ako obrázok alebo odporúčanie. Niekedy stačí dopísať peknú vetu do článku a odkázať na kampaň. Prípadne vhodne doplniť aj celý odsek textu. Fantázii sa medze nekladú.


Niekedy stačí dopísať peknú vetu do článku a odkázať na kampaň.

Niektorí publisheri proste do stredu článku natvrdo pridajú vetu typu: “Hľadáte štýlové kabelky? Máme pre vás riešenie!” a z toho odkaz na kampaň. Jednoduché a účinné.

5. HTML komponenty

Pre redakciu sa dajú pripraviť už hotové HTML komponenty, ktoré len mierne upravia. Či už je to nejaký box s call-to-action buttonom, rozbaľovací panel alebo HTML banner. Niektoré kampane dokonca obsahujú iframe formuláre, ktoré do článku stačí len vložiť a zbierať provízie. Je to výhoda, lebo akcia sa tak realizuje priamo na webe a človek nemusí ísť na inú stránku.

html-affiliate

Dobrým príkladom sú pôžičkové kampane či kampaň Avon Lady. Tam je model CPL (cost-per-lead), kedy sa platí za kontakt. Ten sa môže odovzdať ako na stránke inzerenta, tak cez iframe formulár.

6. Vyhodnocovanie je jednoduché

Ak chcete sledovať, ktorý článok najviac zarobil alebo ktorý redaktor je najšikovnejší v umiestňovaní, máme riešenie. Stačí za affiliate odkazy pridávať parameter “&data”. Pre každý článok môže byť špeciálne data ID (napríklad nejaké číslo) a pre redaktora data ID 2. V prehľadoch potom pekne vidno, ktorý článok alebo redaktor je úspešný. Viac o tom v článku “Ako presnejšie sledovať kliky a predaje”.

7. Nebojte sa no-follow

Affiliate kampane nie sú koncipované ako linkbuildingové aktivity. Budeme len radi, ak odkazy budete dávať do atribútu no-follow. Nemusíte posielať svoj link juice z webu preč.

8. Plánovanie je plne na vás

Sila affiliate je v tom, že nikto nikomu nič nediktuje. Kedy sa to nasadí, kde a ako, je plne na publisherovi. Nelimituje takmer nič. Treba sa len držať popisu kampane.

vlastne-planovanie

Ako teda ďalej?

  • Zaregistrujte sa u nás. Všetko je zadarmo, žiadne záväzky.
  • Vyberte si relevatné kampane, ktoré chcete.
  • Urobte krátky manuál pre redakciu (zaberie to max. 5 minút).
  • Vysvetlite, o čo ide. Ukážte im na nejakom článku, ako na to a ako pridať odkazy.
  • Dohliadnite na to, nech si to vyskúšajú.
  • Pár článkov odsledujte, či a ako im to ide.
  • Redakcia si na túto novú vec ľahko zvykne a prinesie to dlhodobé a stabilné výsledky.

Chcete sa poradiť? Sme tu pre vás

8 tipov ako si vycvičiť redakciu na používanie affiliate kampaní

5 z 2



Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?