Ako vyzerá pracovný deň affiliate manažéra

Ako vyzerá pracovný deň affiliate manažéra
Tento článok je písaný z pohľadu prvej osoby – našej affiliate manažérky Katky. Článok písala celý deň, aby vám mohla ukázať čo robí taký bežný pracovný deň a na nič nezabudla.
Pokračujeme teda v pondelok. Dovtedy si publisher premyslí, čo vlastne chce importovať.
Jednému publisherovi posielam XML feedy a dávam nejaké rady ohľadne webu a pre druhého zisťujem od inzerenta, či by nebol nejaký kupónik.
Medzitým mi Nela posiela screenshot s textom „zabav sa“:
Už to budú skoro 2 roky čo som v Dognete a toto je stále ešte slabý odvar toho, čo sú schopní inzerenti napísať do vstupného formuláru.
Štefan (môj šéfko) vie, že moja kreativita je na bode mrazu a že mám problém vymyslieť čo napísať do newsletteru, takže mi píše rovno aj celý obsah a nadpisy 😉 Exportujem teda zoznam publisherov z adminu a importujem do nášho mailing listu. Skočila som si ešte na záchod, kde som vylúštila jedno sudoku – aby som tých čísel v tejto performance firme náhodou nemala málo 😀
Pripravený newsletter posielam šéfovi na kontrolu a čakám. Zatiaľ si vymieňam emaily s budúcimi inzerentmi.
Každý newsletter robím pomocou kópie toho predošlého. Zabudla som odtiaľ teraz vyhodiť poslednú vetičku. Upravujem, posielam znovu test šéfkovi a po odobrení zasielam publisherom.
Štefan zisťuje, či robím na tomto článku 🙂
PS: Áno, dnes mám narodky.
Trikrát týždenne musím dať Štefanovi status o tom, v akom stave sú maďarské kampane. Ak to ešte neviete, tak budeme spúšťať maďarský Dognet – eDognet.hu. Podávam status a chcem otestovať nasadenie kódu prvej maďarskej kampane. Na to si však musím vytvoriť publisherské konto. Registrácia publishera ma redirectla na nejakú divnú thank you page, takže dávam task nášmu developerovi a Štefanovi, nech sa na to pozrú.
Prišiel mi email „[PANEL] SalesLog Notifier„. Je to to isté ako „[PANEL] ClicksLog Notifier“ ale na provízie. V každej kampani mám nastavené ako dlho môže NEPRÍSŤ konverzia. Ak je tento čas dlhší, príde mi to všetko v tomto automatickom emaily a potom robím testovacie objednávky.
Jeden inzerent píše, že mu nejde schvaľovanie provízií – „koliesko sa dlho točí“. Schvaľujem teda namiesto neho.
Publisher mi píše, že chce zľavový kód na kampaň, ktorá ešte nie je ani spustená 😀 Nuž, info o kupóne som už stihla dať do zdieľaného Google Docs.
Budúci inzerent sa ma pýta, ako majú vyzerať bannery a mne už začína škvŕkať v žalúdku.
Tasky na dnes sa mi už pomaly krátia, emaily už prestávajú chodiť, konečne som si našla čas a zapla online chat. V poslednej dobe som naň moc nemala čas a zapínam ho až k večeru.
Mám tu ešte task: „MAM CLEAR INBOX – mozes to skontrolovat“. Toto je taký alternatívny vesmír by Štefan 😀
Mixujem si soylent. To je také jedlo v prášku, na ktorom sem-tam fičím posledného pol roka. Pre viac info kliknite tu. Podľa štatistík newsletteru Fitlist – 80% z vás klikne na odkaz „kliknite tu“ a 20% klikne na „soylent“. Kliknite „tu“ proste stále funguje 😀
9h
Vymieňam si emaily s Astratexom. Zmenili sa podmienky kampane a sú automaticky zamietané tie provízie, ktoré prišli z viacerých zdrojov. Avšak máme tu pár publisherov, ktorým toho bolo zamietnutého naozaj veľa a sem-tam bol sale len pár minút po poslednom prekliku. Inzerent robil revíziu, našiel pár provízií ktoré nemali byť zamietnuté a budú robiť novú, lepšiu verziu systému na kontrolu UTM. Posielam šéfovi info, že mi došla SMS od O2, že nezaplatil faktúru. Vymieňam si ešte pár emailov s inzerentmi ohľadne integrácie budúcich kampaní. Kontrolujem email „[PANEL] ClicksLog Notifier„, ktorý náš dvorný developer naprogramoval s pomocou API. V emaily sú všetky kampane, ktoré nezaznamenali preklik za posledných 24 hodín. Robím teda testovací preklik z môjho účtu a čakám, či sa zapíše. Sem-tam sa totižto stane, že inzerent redizajnuje web alebo programátor si zmyslí, že tento kus kódu netreba a vypadne tracking. Preto máme nastavený monitoring na prekliky aj na provízie. Šéf mi oznamuje, že o 11h bude musieť ísť kočíkovať. IT Ocko ako sa patrí.
10h
Píše mi publisher na Facebooku kvôli tomu, že mu pri XML importe nenahrá obrázky. Cez týždeň som si s ním vymenila desiatky emailov, až sme zistili, že má preplnený hosting. Po vyčistení hostingového priestoru problém pretrváva. Prechádzam s ním PHP nastavenia hostingu, verziu PHP a memory limity vo wp-config.php. Publisher nevedel ako sa prihlasuje na FTP a s hostingom mal minimálne skúsenosti. Kým sme sa dostali k samotnému importu XML bolo 11:40. No zasekli sme sa hneď pri prvom kroku:
12h
S našou sales manažérkou Nelou si vymieňam správy ohľadne spustenia troch kampaní. Niektorí inzerenti si myslia, že môžeme spustiť kampaň bez nasadenia trackingu, iní zase že to spustíme bez zmluvy. Holt, nespustíme.

13h
Konečne sa dostávam k tomu, že mám vlastne aj nejaké tasky na dnes. Otváram naše podio.com. Zisťujem, že naša brigádnička dokončila task na pridanie bannerov do kampane Tipsport.sk a môžem teda kampaň spustiť. Ako vyzerá spustenie kampane:- otestujem tracking (to som spravila pred včerom)
- skontrolujem či sú v admine bannery a klasický textový odkaz
- od Štefana si vypýtam upravené logo na potrebný rozmer a náhľadový obrázok pre Facebook (Štefan je offline – asi kočíkuje. No našťastie som si to od neho vypýtala už včera)
- napíšem popis kampane na našu stránku www.dognet.sk a zároveň aj popis do affil administrácie
- skontrolujem podmienky kampane
- ak má kampaň XML feed, pridám ho na stránku XML feedov
- skontrolujem, či máme v našom internom podio.com všetko vyplnené (výšky provízie, zmluva,…)
- publikujem novú kampaň, v administrácii prepnem kampaň na verejnú
- dám Štefanovi task aby to zavesil na soc. siete
14h
Je piatok a ja mám homeoffice. To znamená, že tu nie je Štefan, ktorý by mi už od 11h vyplakával že je hladný a poďme na obed. Takže som dneska ešte nič nejedla a lejem do seba druhú kávu. Konverzie fičia, musím aj ja. Idem kuknúť Facebook, či mi zase niekto niečo nepíše. Jasné, že áno. Típek chce ísť speakovať na WordCamp – posielam mu odkaz na formulár pre speakerov. Ďalší sa ma pýta: „aká je podľa teba najlepšia reklama?“. Tak sa ho pýtam: „aké je podľa teba najlepšie auto?“. A dopĺňam to tým, že to sa nedá takto všeobecne určiť – treba poznať cieľovku, budget, možnosti,… Späť k taskom. Musím poslať newsletter o našom novom BANEA systéme.


15h
Idem na ďalší task: