Ako vyzerá pracovný deň affiliate manažéra
Ako vyzerá pracovný deň affiliate manažéra
Tento článok je písaný z pohľadu prvej osoby – našej affiliate manažérky Katky. Článok písala celý deň, aby vám mohla ukázať čo robí taký bežný pracovný deň a na nič nezabudla.
9h
Vymieňam si emaily s Astratexom. Zmenili sa podmienky kampane a sú automaticky zamietané tie provízie, ktoré prišli z viacerých zdrojov. Avšak máme tu pár publisherov, ktorým toho bolo zamietnutého naozaj veľa a sem-tam bol sale len pár minút po poslednom prekliku. Inzerent robil revíziu, našiel pár provízií ktoré nemali byť zamietnuté a budú robiť novú, lepšiu verziu systému na kontrolu UTM. Posielam šéfovi info, že mi došla SMS od O2, že nezaplatil faktúru. Vymieňam si ešte pár emailov s inzerentmi ohľadne integrácie budúcich kampaní. Kontrolujem email „[PANEL] ClicksLog Notifier„, ktorý náš dvorný developer naprogramoval s pomocou API. V emaily sú všetky kampane, ktoré nezaznamenali preklik za posledných 24 hodín. Robím teda testovací preklik z môjho účtu a čakám, či sa zapíše. Sem-tam sa totižto stane, že inzerent redizajnuje web alebo programátor si zmyslí, že tento kus kódu netreba a vypadne tracking. Preto máme nastavený monitoring na prekliky aj na provízie. Šéf mi oznamuje, že o 11h bude musieť ísť kočíkovať. IT Ocko ako sa patrí.10h
Píše mi publisher na Facebooku kvôli tomu, že mu pri XML importe nenahrá obrázky. Cez týždeň som si s ním vymenila desiatky emailov, až sme zistili, že má preplnený hosting. Po vyčistení hostingového priestoru problém pretrváva. Prechádzam s ním PHP nastavenia hostingu, verziu PHP a memory limity vo wp-config.php. Publisher nevedel ako sa prihlasuje na FTP a s hostingom mal minimálne skúsenosti. Kým sme sa dostali k samotnému importu XML bolo 11:40. No zasekli sme sa hneď pri prvom kroku: Pokračujeme teda v pondelok. Dovtedy si publisher premyslí, čo vlastne chce importovať.12h
S našou sales manažérkou Nelou si vymieňam správy ohľadne spustenia troch kampaní. Niektorí inzerenti si myslia, že môžeme spustiť kampaň bez nasadenia trackingu, iní zase že to spustíme bez zmluvy. Holt, nespustíme. Jednému publisherovi posielam XML feedy a dávam nejaké rady ohľadne webu a pre druhého zisťujem od inzerenta, či by nebol nejaký kupónik. Medzitým mi Nela posiela screenshot s textom „zabav sa“: Už to budú skoro 2 roky čo som v Dognete a toto je stále ešte slabý odvar toho, čo sú schopní inzerenti napísať do vstupného formuláru.13h
Konečne sa dostávam k tomu, že mám vlastne aj nejaké tasky na dnes. Otváram naše podio.com. Zisťujem, že naša brigádnička dokončila task na pridanie bannerov do kampane Tipsport.sk a môžem teda kampaň spustiť. Ako vyzerá spustenie kampane:- otestujem tracking (to som spravila pred včerom)
- skontrolujem či sú v admine bannery a klasický textový odkaz
- od Štefana si vypýtam upravené logo na potrebný rozmer a náhľadový obrázok pre Facebook (Štefan je offline – asi kočíkuje. No našťastie som si to od neho vypýtala už včera)
- napíšem popis kampane na našu stránku www.dognet.sk a zároveň aj popis do affil administrácie
- skontrolujem podmienky kampane
- ak má kampaň XML feed, pridám ho na stránku XML feedov
- skontrolujem, či máme v našom internom podio.com všetko vyplnené (výšky provízie, zmluva,…)
- publikujem novú kampaň, v administrácii prepnem kampaň na verejnú
- dám Štefanovi task aby to zavesil na soc. siete