Ako bolo na Ecommerce Summit 2020 vo Vyšehrade

Ako bolo na Ecommerce Summit 2020 vo Vyšehrade

Tohtoročná konferenčná sezóna bola bieda, avšak koncom augusta sa nám podarilo zúčastniť sa na prvej a asi aj poslednej post-karanténnej konferencii tento rok – na konferencii Ecommerce Summit 2020 v maďarskom Vyšehrade. Ako dlhoroční členovia a sponzori združenia Ecommerce Hungary sme tam predsa nemohli chýbať. 🙂

Keďže do poslednej chvíle sme nevedeli, či budú otvorené hranice (pár dní na to Maďarsko naozaj hranice zatvorilo), namiesto stánku sme tento rok zobrali len naše energeťáky, ktoré mali jednoznačný úspech. Ale čo tam vlastne zaznelo?

Po rekordnej jari podpriemerné leto

Celkovo by sa to dalo zhrnúť tak, že kým začiatok roka priniesol nečakaný rast, tak druhá polovica zatiaľ vyzerá byť výrazne pod plánom a nikto netuší, čo sa udeje koncom roka (veru ani my). Roky spoľahlivo fungujúce grafy a predikcie zrazu každý môže hodiť do koša a musí sa snažiť o maximálnu flexibilitu. Detailnejšie čísla o korona-vývoji v maďarskom ecommerce nájdete na stránke GKI Digital.

Stále veľký potenciál na rast

V panelovke, kde sa zúčastnili najväčší hráči na maďarskom trhu (Edigital/Emag, Alza, Aqua) bolo síce cítiť mierne napätie z rastúceho konkurenčného boja. Všetci sa však zhodli na tom, že online trh má ešte stále pred sebou veľkú cestu a konkurencia si navzájom chtiac-nechtiac pomáha, keďže reklamné kampane veľkých eshopov nepriamo pomáhajú aj tým menším.

Namiesto druhého dňa raňajky s vládnymi predstaviteľmi

Keďže kvôli aktuálnej situácii sa celá konferencia odohrávala v obmedzenom režime, namiesto plnohodnotného druhého dňa konferencie sme mohli vidieť prednášky predstaviteľov maďarských kontrolných inštitúcií, ktoré predstavili svoje plány digitalizácie a kontroly práv spotrebiteľov, tu však nezaznelo nič svetoborné.

Avatar
Dávid Puha

Head Of Business Development

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?