IP tracking – ako funguje a ako ho správne nastaviť
Čo je a ako funguje IP tracking
IP tracking sa používa pre zaznamenanie konverzie sprostredkovanej affiliate partnerom v situácii, kedy nemožno použiť bežné meranie konverzie cez cookie, napríklad:
-
- objednávka bola dokončená na inom zariadení než preklik, t. j. na inom zariadení zákazníka alebo nejakým iným členom domácnosti na svojom zariadení
- pri zmazaní cookies z prehliadača (či už úmyselným alebo neúmyselným) medzi preklikom a odoslaním objednávky
- pri absolútnej blokácii potrebných cookies (ITP) na strane prehliadača (Safari)
Dnes už celkom bežná situácia, kedy si niekto prezrie a preklikne na reklamu v mobilu, ale potom sa na tovar chce pozrieť na väčšom monitore na notebooku, PC či tabletu. Alebo sa chce podeliť s iným členok domácnosti, ktorý potom nákup na svojom zariadení aj dokončí. Do ďalšieho zariadenia zadá priamo adresu e-shopu, ale žiadne údaje o spojitosti objednávky s preklikom od affiliate partnera sa, samozrejme, na ďalšie zariadenie neprenesie. A Publisher tak nedostane províziu, hoci na ňu má preukázateľne nárok. Pre zrovnanie si napríklad predstavte, že Vám dodávateľ priviezol tovar a predal ho podľa bežných postupov v sklade. Ale vy mu poviete, že to prebral niekto iný než skladník, a preto za tento tovar nezaplatíte.
Použitie IP trackingu v systéme Post Affiliate Pro v Dognete
Systém Post Affliate Pro (PAP), ktorý pre správu a meranie affiliate kampaní využíva aj Dognet, používa ako iné systémy primárne Cookies. Každopádne, vzhľadom k stále rastúcim obmedzeniam ich využívania, sleduje PAP zdroje a užívateľov a zapisuje provízie na základe mnoho ďalších parametrov. Tými sú v presnom poradí:
-
- Unikátny kód kupónu influencera
- Pevne zadané ID publishera
- 1st a 3rd party cookies
- HTML5 Web Storage cookies
- Flash cookies
- User Agent a IP adresa
- IP adresa
Cieľom je, aby meranie výkonu affiliate kampane bolo čo najpresnejšie, pokiaľ bežné a stále viac obmedzované cookies nemožno využiť.
Všetko o technickom spôsobe merania affiliate kampaní v Dognete sa dočítate v článku „Prečo a ako vznikajú rozdiely v meraní affiliate marketingu v Google Analytics“.
Ako nastaviť IP tracking
Záleží teda len na cieľoch affiliate kampane a hlavne na znalosti nákupnej cesty, či IP tracking povolíte a na akú dobu, alebo necháte vypnutý.
Pokiaľ viete, že existuje medzi preklikom a objednaním aj niekoľko interakcií na viacej zariadenia v domácnosti, odporúča sa ho mať zapnutý, ale adekvátne nastaviť dobu platnosti. Naopak, ak viete, že výrazná väčšina objednávok je urobená ihneď, na rovnakom zariadení a že zákazníci nepoužívajú v objednávkovom procese viac zariadení, môžete ho pokojne vypnúť.
Rovnako, ako meranie s použitím cookies, i IP tracking nie je dokonalý a 100%. Môže totiž nastať situácia, že na IP adrese, kde vznikol preklik, objedná niekto úplne iný, kto je pripojený na rovnakej IP adrese. To sa môže stať napríklad v kancelárii alebo dokonca na jedno sídlisku. Ale stále platí, že aby bola zaznamenaná konverzia affiliate partnerovi a vyplatená provízia, musí sa tak stať v inzerentom nastavenom stanovenom časovom limite. Teda čas medzi preklikom potenciálneho zákazník z webu affiliate partnera do odoslania objednávky „iného zákazník“ na rovnakej IP adrese nesmie byť dlhší než e-shopom nastavený limit pre affiliate kampaň.
Sami teda posúďte, ako pravdepodobná situácia to je a aký pomer týchto objednávok voči tým, ktoré by neboli vôbec zaznamenané a podľa toho sa môžete rozhodnúť. A teda ako chcete pristupovať k partnerom, ktorí na svoje riziko Vašu kampaň propagujú, teda publisherom.
IP tracking v Dognete je transparentný a nastaviteľný parameter kampane
Affiliate siete, ktoré nepoužívajú IP tracking, riešia vyššie uvedené situácie, kedy nemožno použiť cookie ani iný presný technologický spôsob merania, častokrát tak, že „nezmerateľné konverzie“ proste nejak matematicky „dopočítajú“. Teda napríklad v situácii, kedy Safari používa v kampani 7 % užívateľov, resp. je zaznamenaných 7 % preklikov bez konverzie, u týchto 7 % z toho User Agenta, dopočítajú priemerný počet objednávok podľa priemerného konverzného pomeru danej kampane. Aj to je spôsob, prečo nie. Ale problém je, pokiaľ o tom inzerent nemá ani páru a nikde sa to nedozvie.
V Dognete je povolenie IP trackingu súčasťou zmluvy rovnako ako nastavenie všetkých kľúčových parametrov kampane. Je teda plne transparentný, nie je používaný bez vedomia inzerenta, ktorý ho môže a nemusí využiť. Naviac, jeho povolenie a dobu platnosti je možné kedykoľvek zmeniť.