
Ako ovplyvní publisherov nový „tlačidlový zákon“?
Ako v Česku, tak aj na Slovensku sa chystá novelizácia zákona, ktorá priamo vplýva na fungovanie e-commerce a e-shopov. Pre e-shopy sa mení niekoľko vecí. Výborné video na túto tému má spracovaný napríklad Shoptet, ktoré pripravili spoločne s právničkou Petrou Dolejšovou. To, ako sa k tomu postavia e-shopy, je na nich. Ako to však zasiahne affiliate publisherov?
Pre tých, čo dodržiavajú pravidlá, nepríde žiadna zmena
Zmeny v zákone sa týkajú hlavne inzerentov, teda e-shopov. Publisheri v sieti Dognet musia dodržiavať VOP siete, a preto by mali mať všetko v súlade s novým zákonom. Ten upravuje niektoré veci, ako napríklad:
- Komunikovanie reálnych zliav – publisheri siete musia preberať informácie z webových stránok inzerentov a pravidelne ich aktualizovať. Teda ak publisher preberá informáciu z e-shopu, tak to má správne. V prípade, že by e-shop mal zlú informáciu, môže za to práve inzerent a nie publisher.
- Reálne recenzie – zákon rieši aj tzv. „fake“ recenzie e-shopov. S tými ale publisheri viac-menej nerobia. Každá recenzia na e-shop musí byť preukázateľne od reálneho zákazníka. Takto to má nastavené napríklad Heuréka, kedy sa k recenzii dostane len nakupujúci s odkazom.
- Reálne informácie o produktoch – publisher nikdy nesmie zavádzať, klamať alebo si vymýšľať pri popisoch produktov. Teda napríklad sľubovať funkcionality, ktoré produkt nemá. To vyplýva aj z VOP a berieme to ako samozrejmosť.
- Aktuálna cena – publisheri musia pravidelne aktualizovať ceny produktov, aj keď ich preberajú cez XML feed. Teda návštevník affiliate webu by mal vidieť tú istú cenu ako na e-shope. Ak publisher nevie aktualizovať ceny napríklad na dennej báze, je dobré k cene napísať dátum, z ktorého cena pochádza. Viac nájdete v článku Pracujete s XML feedom? Je nutné si pravidelne aktualizovať ceny a obsah.