Tipy na vyšší výkon kampane
Affiliate kampaň otvára dvere k zdrojom návštevnosti, ku ktorým sa nedá dostať iným spôsobom. Prináša nové príležitosti, ktoré vám pomôžu zvýšiť predaje, navýšiť sumy jednotlivých objednávok a získať relevantnú, vernú cieľovku. Pozrite si zopár vybraných tipov, ako možno vyťažiť z vašej kampane čo najviac.
Správne načasovanie
Affiliate kampaň je vhodné spustiť takmer kedykoľvek. Neodporúčame však spúšťať kampaň cez najsilnejšiu sezónu (október – december), nakoľko počas nej sa partneri sústredia najmä na kampane, ktoré majú overené a ktoré im najviac zarábajú. Môžu tak vašu novootvorenú kampaň nechtiac prehliadnuť. Plný potenciál kampane vidíme približne po 6 mesiacoch od jej spustenia. Tento čas je potrebný na nazbieranie dostatočného množstva údajov na to, aby sme vedeli vyhodnotiť, či je kampaň pre partnerov zaujímavá, ako sa jej darí a či je potrebné realizovať nejaké zmeny.
„Affiliate kampaň sme spustili roku 2019 a nábeh bol niekoľko mesiacov. Následne sa to už rozbehlo a affiliate mám nosí významnú časť konverzií a stále sa to zvyšuje. Pritom nám nápady na zlepšenie kampane chodia rovno od Dognetu. Nám de facto stačí odpisovať na e-maily.“
Šimon Radil, Online marketing / E-Commerce Möbelix
Ovplyvňujte, čo sa o vás na internete píše
Affiliate spolupráca vám umožňuje priamo ovplyvňovať obsah, ktorý o vašej značke na internete vzniká. Hoci si publisheri tvoria obsah sami, viete nasmerovať ich pozornosť želaným smerom. Nebuďte skromní pri predstavovaní svojho e-shopu. Do popisu kampane uveďte všetko, čo môže prilákať vašich nových affiliate partnerov:
- Príbeh vašej značky,
- tipy kde a ako kampaň propagovať,
- informácie o cieľovej skupine,
- najpredávanejšie produkty,
- tutoriály,
- ocenenia,
- konverzný pomer,
- poskytnutie produktov na recenziu…
…a všetky ostatné benefity a dôvody, ktorými sa odlišujete od konkurencie a prečo u vás zákazníci radi nakupujú.
Partner na skúšku
Váhate, či povoliť niektorých partnerov? Vyskúšajte spoluprácu s jedným či dvoma vybranými partnermi na vopred dohodnuté časové obdobie. Získate tak presný obraz o tom, ako táto spolupráca môže vyzerať. Po testovacom období sa viete na základe skutočných čísel rozhodnúť, či chcete spoluprácu s týmito partnermi prerušiť, ponechať ich v kampani dlhodobo, alebo povoliť ďalších.
Exkluzívny zľavový kupón
Je to časovo obmedzený kupón, ktorý má v dohodnutom období k dispozícii len jeden publisher alebo iba zopár vybraných. Publisher na oplátku e-shop umiestni na konverznejšie miesta – na homepage, do newslettera, vytvorí príspevok na Facebooku a podobne. Jednoducho, vašej kampani venuje extra pozornosť vzhľadom k exkluzivite spolupráce. Kupón môže byť na zľavu alebo na darček k nákupu, avšak mal by byť dostatočne atraktívny a motivujúci.
Vhodné pre: Kupónoví partneri, cashbackoví partneri
Príklad z praxe: Traja cashback a traja kupónoví partneri dostali exkluzívny kupón na darček k nákupu nad 25 EUR a jeho platnosť bola 15 dní. Partneri pripravili rozšírené promo aktivity (lepšie umiestnenie na webe, newsletter, posty na sociálnych sieťach) a táto aktivita viedla k zvýšeniu počtu konverzií maximálne o 210 % a minimálne o 39 % v porovnaní s predošlými 15 dňami.
„Vďaka dlhodobej strategickej spolupráci s inzerentom zo segmentu Zdravie a krása, ktorý nám každý mesiac vystavuje kupón na darček k nákupu pre našich návštevníkov, patrí táto kampaň k našim najúspešnejším. Vďaka exkluzivnému kupónu vieme prinášať inzerentovi vyšší počet konverzií a tým pádom získať aj vyšší počet provízií. Je to win-win spolupráca na oboch stranách.“
Ondřej Bolek, Business Development Manager Tipli
Double cashback
Tento spôsob rozšírenej spolupráce je vhodný pre cashbackových partnerov. Ide o dočasné navýšenie provízie a ako už názov napovedá, aspoň o +50 %. Nakoľko sa partner delí o svoju províziu so zákazníkom, jej navýšenie mu umožní počas dohodnutého obdobia vrátiť zákazníkovi z hodnoty nákupu viac. Kombinácia motivujúcej výšky ponúkaného cashbacku a viditeľnejších umiestnení dokáže priniesť výrazne vyšší počet konverzií.
Vhodné pre: Cashbackoví partneri
Príklad: Inzerent vo svojej kampani ponúka 3 % províziu pre cashbackových partnerov. Kampaň propaguje cashbackový web, ktorý prináša dobrý výkon. Inzerent ponúkne partnerovi double cashback 6 % s cieľom zvýšiť jeho výkon. Počas týždňového double cashbacku dokáže publisher priniesť o 50 % viac konverzií v porovnaní s bežným obdobím.
Flexibilná práca s províziou
Ponúknite partnerom na limitovaný čas vyššiu províziu. Dočasne výhodnejšie podmienky dokážu presvedčiť nových partnerov, aby vašu kampaň neodkladali na neurčito a zapojených partnerov motivujú poskytnúť vášmu e-shopu viac priestoru a konverznejšie pozície. Tento model spolupráce je vhodný pri partneroch, ktorým fungujú kampane z podobného segmentu.
Vhodné pre: Obsahoví partneri, CSS
Príklad: Inzerent vo svojej kampani ponúka 5 % províziu pre obsahových partnerov. Kampaň propaguje obsahový web, ktorý prinášal dobrý výkon. Partner vidí priestor na to, ako inzerentovi priniesť ešte lepšie výsledky pri výhodnejších podmienkach kampane a inzerent zvýši publisherovi províziu napríklad o 2 %. Už pri navýšení o 2 % dokáže publisher priniesť inzerentovi o viac ako 30 % konverzií mesačne.
Súťaže
Aktivácia súťaže so sebou prináša hneď niekoľko výhod; zviditelnenie e-shopu u desiatok až stoviek tisíc lojálnych používateľov cashback systémov, promo vášho brandu, produktu či služby a zároveň tiež príležitosť získať odpovede na otázky, ktoré vás zaujímajú.
Vhodné pre: Obsahoví partneri, cashbackoví partneri, kupónoví partneri
Príklad z praxe: E-shop zo segmentu Móda a krása sa rozhodol aktivovať súťaž a poskytol ceny v hodnote 50 EUR. Partneri promovali súťaž na Facebooku, na svojich web stránkach a v newsletteroch. Počas súťažného týždňa e-shop zaznamenal nárast celkového obratu o +83,8 %.
Peňažný bonus
Pre zvýšenie výkonu kampane má e-shop možnosť motivovať a odmeniť partnerov špeciálnym bonusom za splnenie zadania. Môže to byť odmena za dobré výsledky, nový hodnotný obsah v preferovanej téme či fixná finančná odmena za splnenie konkrétneho zadania.
Vhodné pre: Obsahoví partneri
Pokiaľ vás niektorý z tipov na zvýšenie výkonu kampane zaujal a radi by ste ho vyskúšali či sa len dozvedeli viac, hoďte nám do inboxu správu a naši affiliate špecialisti vám radi poradia. 🙂