Strážite si pri affiliate kampani zdroje trafficu?

Strážite si pri affiliate kampani zdroje trafficu?

Stále sa stretávame s tým, že inzerenti zabúdajú na kontrolu zdrojov trafficu, ktoré im affiliate kampane prinášajú. Potom počúvame od publisherov, že “tam to neriešia, tam im to je jedno”. Tým “tam” myslia iné affiliate siete, ktoré všetku zodpovednosť za kvalitu trafficu hádžu na inzerentov a nijak to proaktívne neriešia.

Prenesenie zodpovednosti

Je veľmi dôležité, aby konverzie, ktoré prichádzajú cez affiliate kampaň, mali aj reálnu pridanú hodnotu. Od publisherov vieme, že ich iné siete vyplácajú aj za konverzie, ktoré nie sú úplne čisté. Proste sieť nerieši publisherov a hádže to na inzerenta a jeho zodpovednosť. Inzerent si má sám strážiť, koho pustí do kampane a následne, čo sa v kampani deje. Sieť predáva technické riešenie a nie službu.

Stráženie kvality

V sieti Dognet kvalitu proaktívne riešime. Každý deň globálne kontrolujeme konverzie a ich pôvod. Ak tam vidíme nejaké nejasnosti, hneď kontaktujeme publishera a riešime to s ním. Samozrejme, aj nám sa pár krát stalo, že nám niečo ušlo. No denne vylepšujeme procesy tak, aby sme tomu čo najviac bránili a chránili kvalitu.

Chceme a poskytujeme affiliate program ako službu inzerentovi. Nie len ako technické riešenie, ktoré musí ovládať a strážiť inzerent sám.

Predstavte si, že by ste si pri inzercii v obsahovej sieti Google museli samostatne kontrolovať weby, kde sa zobrazuje vaša reklama. To samozrejme robiť nemusíte, lebo aj Google to rieši za vás.

Vylúčení publisheri

Nechceme čakať, kým sa inzerent ozve s problémom. Presne to nám publisheri píšu, že ich máme “nechať tak”, kým na to nepríde inzerent. To je ale nesprávne riešenie a žiadna affiliate sieť by to dopustiť nemala. Proste to nie je fér. Realita je ale kúsok iná. Zameriavame sa na kvalitný traffic od obsahových publisherov s jasnou pridanou hodnotou. 

Čo je hlavný problém?

  • Redirect traffic z domén, ktorý neprináša pridanú hodnotu
  • Bidding na značkové kľúčové slová v rámci PPC. Najčastejšie kupónové weby a cashback systémy inzerujú na kľúčové slová ako “NázovEshopu kupón”, “NázovEshopu zľava”  a podobne. To nie je správne a je to parazitovanie na značke. V našej sieti to netolerujeme, no iné siete s tým problém nemajú. Proste čakajú, kým na to príde inzerent sám.
  • Neznámy traffic skrytý cez presmerovania. Musí byť úplne jasné, odkiaľ traffic pochádza. Inzerenti platia za stovky konverzií, ktoré reálne affiliate kampaň nepriniesla alebo len s minimálnym podielom. U nás máme prehľad o tom, čo kto robí, aj keď refferal v štatistike chýba. Poznáme publisherov a ak je niečo „podozrivé“, riešime to. 

Hľadajte službu a nie technické riešenie

Mať vo firme full-time kolegu, ktorý by mal 100% znalosti affiliate marketingu, je náročná úloha. Delegujte správu a robte len najnevyhnutnejšie kroky pri správe programu. Urobíme maximum preto, aby sme vám ustrážili kvalitu trafficu. A to je štandardná služba, ktorú od nás dostanete. Nemusíte si za to priplácať, ani o ňu žiadať.

Sme tu pre vás.

Strážite si pri affiliate kampani zdroje trafficu?

3.7 z 3



Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?