Reštart affiliate kampane vám prinesie zvýšenú efektivitu

Reštart affiliate kampane vám prinesie zvýšenú efektivitu

Migrácia affiliate kampane do inej siete je niekedy náročná. Môže však priniesť mnoho priaznivých vecí, ktoré dlhodobo kampaň zefektívnia a prinesú zvýšenú kvalitu konverzií. A v neposlednom rade aj pridanú hodnotu, ktorú ocení každý inzerent.

Migrácia s jasnými cieľmi

V rámci affiliate siete Dognet sme riešili už niekoľko migrácií inzerentov, či už zo samostatných programov, alebo z iných affiliate sietí.

Dôvodov pre migráciu bolo vždy niekoľko:

  1. slabý servis, angažovanosť a podpora siete,
  2. nízka kontrola trafficu,
  3. nekvalitný traffic,
  4. zlý UX systému pre správu programu,
  5. slabé know-how inzerenta, alebo dodávateľa.

Každý z týchto bodov je pre nás priorita a staviame na tom našu sieť. Našim cieľom nie je to, aby sme „vyreportovali“ čo najviac konverzií, ale aby sa efekt prejavil na celkovom počte konverzií inzerenta.

Affiliate kampaň spúšťame ako službu a nie ako technické riešenie

Nefunguje to tak, ako Facebook Ads, či Google Adwords. Nepustíme vás „do systému“ a budeme čakať, čo si nastavíte. Kampane prevádzkujeme ako službu a chceme, aby mali klienti podmienky nastavené férovo hneď od začiatku. Nečakáme, kým na to klient príde sám.

Komunikácia a support, či už pre publisherov alebo inzerentov, je pre nás prioritou. Kontrolujeme kvalitu trafficu a zamietame neefektívne spolupráce. Nečakáme, kým sa ozve inzerent. Robíme všetko preto, aby sme neefektivite predchádzali. Snažíme sa vytvoriť čo najlepšie podmienky pre dlhodobú efektivitu kampane.

Obavy z migrácie

Niektoré affiliate siete na trhu si nie sú isté ako svojim produktom, tak kvalitou svojich služieb. Tým pádom majú postavené veľmi jednostranné zmluvy, ktoré bránia odchodu inzerentov. V zmluvách často nájdete extrémne vysoké pokuty a dlhé výpovedné lehoty, len aby si klientov držali „nasilu“.

Najčastejšie obavy:

  1. pokuty a podpísaná exkluzivita,
  2. zníženie efektivity programu po migrácii,
  3. obmedzenia vyplývajúce zo zmluvných podmienok.

Z našej praxe vieme, že zmluvy sú popodpisované veľmi nešťastne. No je z toho cesta von. Najhoršie, čo sa môže stať je, že sa kampaň na nejaký čas vypne a obmedzí.

Prechodné obdobie pri migrácii

Medzi pozastavením kampane v inej sieti a spustením v sieti Dognet bude možno krátke obdobie, kedy bude musieť byť affiliate kampaň vypnutá, resp. obmedzená. To je spôsobené zmluvnými podmienkami. To však, ako nám z praxe vyplýva, nie je problémom.

Nový REštart kampane

Potom, čo sa kampaň premigruje do siete Dognet, sa začína odznova.

  1. nastavia sa férové podmienky pre rôzne skupiny publisherov,
  2. kampaň sa zamyká a kontrolujú sa publisheri, ktorým je kampaň sprístupnená,
  3. informujú sa publisheri a kampaň beží v novom, lepšom nastavení.

Pravda je taká, že na česko-slovenskom trhu neexistuje veľký publisher, ktorý pôsobí len v jednej sieti. Spravidla funguje vo všetkých a vyberá si kampane. Ak sa teda kampaň presunie pod inú sieť, proste si upraví trackovacie kódy a používa ju ďalej.

A technická otázka? Lokálna sieť sa vie dynamicky prispôsobiť a dovolím si tvrdiť, že nášmu technickému riešeniu oproti konkurencii nič dôležité nechýba – skôr naopak. Pracujeme na technológiách, ktoré sú do praxe zavádzané rádovo rýchlejšie, ako keď sa jedná o globálne riešenie.

Bez výraznej straty

Migrovali sme už niekoľko kampaní. Aj keď by sa mohlo zdať, že inzerent odpojením affiliate kampane príde o tisícky konverzií mesačne, opak je pravdou. Dopad zle nastavenej affiliate kampane na celkový výkon inzerenta (napríklad eshopu) je dramaticky menší.

Áno, v medziobdobí môže padnúť výkon eshopu o niekoľko percent, ale po znova-naštartovaní kampane sa výkon vráti a ušetrené financie sú dosť významné.

Reštartovaním kampane inzerent získa:

  1. benefity, ktoré naša sieť poskytuje,
  2. poradenstvo a správne nastavenie kampane,
  3. porovnateľné, resp. lepšie technické riešenie,
  4. zníženie nákladov na affiliate a zefektívnenie celého kanálu,
  5. lepšieho partnera na prevádzku aj komunikáciu kampane.

Čiže, nie je sa čoho obávať. Zmena môže priniesť veľké benefity a obavy z migrácie sa dajú efektívne eliminovať. Ak sa rozhodnete pre zmenu, sme tu pre vás. 🙂

Reštart affiliate kampane vám prinesie zvýšenú efektivitu

5 z 2



Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?