Prečo nie je affiliate pre nové a malé eshopy?

Prečo nie je affiliate pre nové a malé eshopy?

 

V affiliate sieti DOGNET sa stretávame s tým, že o kampaň majú záujem nové alebo maličké eshopy s objemom pod 100 objednávok mesačne. Spoluprácu s takýmito eshopmi bohužiaľ musíme odmietať. Pre sieť nie je možné ísť do každej takejto spolupráce. Výkon kampane by nepokryl náklady na integráciu ani na následnú prevádzku. Zároveň publisheri by o podobnú kampaň zrejme nemali záujem. Samozrejme, môžu existovať výnimky, preto každý eshop posudzujeme individuálne. 

Silné kampane a značka

Prednedávnom sme robili prieskum medzi publishermi, ktorý jasne preukázal, že sa pri výbere kampane rozhodujú podľa tematickej oblasti, provízie a sily značky. Problémom je, že nové a malé eshopy spĺňajú často len prvú z podmienok. Ak eshop nemá známu značku, publisher o ňom nikdy nepočul a nemá dobré alebo žiadne hodnotenia napríklad na Heuréke, nedôveruje mu. 

Nové eshopy bežne nemajú silnú značku. Majú často slabý UX, tiež konverzný pomer a nevedia poskytnúť dobrú províziu.

Hrozby pre publishera v prípade, že sa zapojí do kampane eshopu s príliš nízkym počtom objednávok

Affiliate marketing je hlavne o efektivite a práve efektivita práce publishera je značne ohrozená počas používania takejto kampane. Navyše nie sú vylúčené ani nečakané a rýchle ukončenia spolupráce. Aké sú teda riziká, do ktorých sa publisher púšťa? 

  • Nový a malý eshop môže kedykoľvek skončiť, pretože pre prevádzkovateľa nemusí byť dôležitý. Publisher stráca investovaný čas a peniaze do propagácie kampane.
  • Často práve nové eshopy končia z dôvodu, že majiteľ nemal všetky informácie pred spustením. Chod eshopu prestáva byť udržateľný a po pár mesiacoch môže majiteľ zistiť, že je jednoduchšie s eshopom skončiť. Publisher opäť stráca to, čo do propagácie vložil.
  • Malí a noví hráči na trhu často podceňujú grafiku, použiteľnosť a celkové spracovanie eshopu. Publisher teda prináša návštevnosť, ktorá však nekonvertuje. A kto na tom stráca?  Práve publisher. Je otázkou času, kedy si vyhodnotí, že na propagácii nezarába, alebo dokonca prerába.
  • Ukončenie kampane je pre eshop jednoduchá záležitosť. Publisher však potrebuje čas na stiahnutie reklamných prvkov, čo býva často časovo náročnejšie a pracnejšie. Tento čas mohol venovať propagácii inej fungujúcej kampani.

Prvá skúsenosť publishera s kampaňou je dôležitá

Od prvej skúsenosti s kampaňou a aktuálneho výkonu závisí aj následná spolupráca s publishermi. V dnešnej dobe sa mesačne spúšťajú desiatky nových kampaní. Publisheri sa musia vedieť dobre orientovať v potenciálnom výkone jednotlivých kampaní. Svoj investovaný čas do vytvárania propagácie musia dobre rozvrhnúť, aby sa sústredili na to, že ho aj dostatočne finančne pokryjú. Sú predsa platení iba z provízie. 🙂

Publisheri si kampane pravidelne vyhodnocujú a ak dobre nefungujú, prestanú sa časom o ne zaujímať. Neskôr je už náročnejšie ich opäť  zaujať, aby sa ku kampani vrátili. Majú už svoju skúsenosť a okrem toho sa musia venovať aj iným novospusteným kampaniam. Tiež neustále riešia sezónu, udalosti v eshopoch, zmeny v nastaveniach kampaní a mnohému inému. Práve strate ich záujmu by sme radi predišli a affiliate odložili na neskôr, keď bude eshop silnejší a stabilnejší aj v očiach publisherov.

Čo teda so spustením affiliate kampane?

Chápeme, že prevádzkovatelia eshopov nie sú spokojní s tým, keď odmietneme spoluprácu. Hľadajú nové možnosti, ako podporiť svoj eshop a nevieme im ponúknuť možnosť využiť práve tento kanál. Mrzí nás takáto situácia, pretože by sme radi pomohli eshopu napredovať. Skúšali sme viacero ciest, ako posunúť možnosti affiliate marketingu práve takýmto eshopom. Ukázalo sa, že najefektívnejšou cestou je počkať, až bude eshop na to pripravený. Affiliate marketing vie byť veľmi efektívny. Eshop však už musí mať za sebou určité skúsenosti, ktoré sa prekreslia aj do vyššieho počtu objednávok.

Affiliate kampaň je doplnkový marketingový kanál, ktorý pomôže eshopu fungovať lepšie. Ak nefunguje samotný projekt, affiliate kampaň mu nepomôže. Zlepšenie treba hľadať v projekte ako celku, alebo marketingovom mixe.

Pracujte ďalej na svojom eshope

Ak nedáva aktuálne zmysel spúšťať affiliate kampaň, zamerajte sa na svoje SEO, PPC, UX, mailing a marketingový mix ako taký. Pri pár desiatkach objednávok mesačne by Vám bohužiaľ ani nadštandardný výkon kampane nepomohol v celkových číslach eshopu. Naším cieľom je zvýšiť predaje o 10-15% čisto na províznej báze. Keď budete mať pár stoviek objednávok mesačne, vieme otvoriť otázku spolupráce. Pozrieme sa na možnosti fungovania a čo vie kampaň eshopu priniesť. Odporučíme vhodné nastavenie pre štart, optimalizujeme nastavenia v čase aktívnej kampane a budeme sa usilovať o naplnenie jej potenciálu. 

Chcete vlastnú kampaň a už ste trochu väčší? Stačí sa ozvať, sme tu pre vás.

Petronela Novotná

Country Manager Slovakia

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?