Je affiliate marketing to pravé pre váš biznis?

Je affiliate marketing to pravé pre váš biznis?

Affiliate marketing je veľmi efektívny. No pred tým, ako sa na to vrhnete, treba zvážiť či bude efektívny aj pre váš biznis. Niektoré dvojice k sebe neodmysliteľne patria. Laurel a Hardy, Mulder a Scullyová, Batman a Robin či Chewbacca a Han Solo. Tak isto ako tieto slávne dvojice aj váš e-shop a affiliate marketing sa môžu stať nerozlučnou a neporaziteľnou dvojkou. Tak isto ako Mulder musí mať určite vlastnosti, aby mohol fungovať so Scullyovou, aj váš e-shop musí mať určité predpoklady na to, aby preň mal affiliate marketing nejaký význam. Ako teda zistiť, či je affiliate marketing práve tou vašou Scullyovou? Pred tým ako sa rozhodnete využiť služby affiliate siete, alebo si spraviť vlastný program, položte si tieto otázky: 1. Máte jasnú predstavu o Vašej cieľovej skupine? Affiliate partneri musia čo najdokonalejšie pochopiť vašu cieľovú skupinu, inak by nemohli zacieliť reklamu na tých správnych ľudí. Ak sami neviete, kto je vaša cieľovka, nemôžu to vedieť ani oni. 2. Je váš e-shop už zabehnutý? Affiliate je vhodný skôr ako doplnkový kanál. Preto je dobré, aby e-shop už bol zabehnutý a mal určitý počet objednávok, ktoré affiliate pomôže navýšiť. Províziu platíte iba z príjmu, ktorý by ste bez neho nedosiahli. 3. Máte dobre spravený web? Publisheri síce môžu na Váš web pritiahnuť návštevníkov, no ak je váš e-shop neprehľadný, dlho sa načítava a nie je zrovna “user friendly”, aj návštevník presvedčený, že u vás nakúpi môže odísť skôr, ako svoj nákup dokončí. 4. Máte trpezlivosť vytrvať? Affiliate bude slúžiť ako stabilný marketingový kanál, no nemôžete od neho čakať zázraky na počkanie. Musíte počítať s tým, že kým sa kampaň rozbehne a publisheri ju objavia, to chvíľu trvá. Častokrát dokonca vzniknú práve samostatné projekty, ktoré sa sústreďujú len na propagáciu vášho e-shopu. No chce to čas. 5. Je váš zákazník konečný zákazník a neodchádza náhodou nakupovať často do offline sveta? Aby vám táto forma marketingu priniesla úžitok, musíte predávať konečnému zákazníkovi. Tiež je dôležité, aby vaši zákazníci nechodili nakupovať primárne do offline sveta. Aj keď sa to mnohým nezdá, stále existujú veci, ktoré si síce ľudia vyhľadajú online, no konečný nákup radšej uskutočnia v kamennej predajni. 6. Využíva affliate marketing vaša konkurencia? Ak sa neviete stále rozhodnúť, či ísť do toho, skúste pozisťovať, či ho využívajú podobné e-shopy vo vašom segmente. Ak áno a vy spĺňate vyššie uvedené, mali by ste do toho ísť určite. Ak nie, no vy spĺňate vyššie uvedené, mali by ste do toho ísť tiež a využiť to vo svoj prospech ako konkurenčnú výhodu. Ak ste si na väčšinu týchto otázok odpovedali kladne, určite by ste mali zvážiť zapojenie affiliate marketingu do svojho marketingového mixu a vytvoriť tak ďalšiu nerozlučnú dvojicu.
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Affiliate marketing pre e-shopy
E-book zadarmo

Affiliate marketing pre e-shopy

Už ste iba jeden krok od e-booku, ktorý vám pomôže získať kľúčové informácie o správnom nastavení a fungovaní vašej affiliate kampane

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?