Affiliate je a bude pre e-shopy aj naďalej ideálny zdroj objednávok

Affiliate je a bude pre e-shopy aj naďalej ideálny zdroj objednávok

Zatváranie väčšiny kamenných predajní presunulo nákupy cez internet. A to aj pri tých odboroch, ktorých predajne fungujú i naďalej. V Dognet vidíme skokový nárast v počte objednávok o 15-50% podľa jednotlivých e-shopov. Online nakupujú i tí, ktorí to doposiaľ odmietali alebo nakupovali iba sporadicky. 

Pozitívom teda môže byť skutočnosť, že po opätovnom otvorení predajní, mnoho týchto zákazníkov pri nakupovaní na internete už ostane. 

Na druhú stranu mnoho e-shopov rieši problém s dodávkami produktov a kapacitami expedície. V oboch prípadoch prijímajú rôzne opatrenia v podobe predĺženia dodacej lehoty, obmedzenia sortimentu a investícií. Častokrát už aj management rieši znižovanie nákladov, reštrukturalizáciu investícií vrátane posudzovania efektivity útrat do online reklamy.

Nech už chcete nárast dopytu ešte viac využiť alebo naopak, máte problémy so sortimentom či logistikou, v oboch prípadoch vám práve affiliate marketing prináša ideálne možnosti riešenia a istotu kontroly nákladov.


Aký je očakávaný vývoj investícií do online reklamy

Podľa agentúry Acomware došlo k poklesu výdajov na online reklamu o 42 % a očakáva sa pokles až 65 %. To sa však affiliate netýka. V Dognet nezaznamenávame žiadne obmedzovanie kampaní, ba práve naopak. Výnimkou sú online lekárne, ktoré nestíhajú pokryť až dvojnásobný dopyt. Ale aj tu, cez zastavenie investícií do iných reklamných kanálov affiliate kampane pokračujú, ibaže s menšími či väčšími obmedzeniami.

Celý článok od Acomware o vývoji a očakávaniach pri investíciách do online reklamy


Prečo je a bude affiliate optimálny zdroj objednávok

Na rozdiel napríklad od PPC alebo RTB, v affiliate platíte len za skutočne doručenú a zákazníkom zaplatenú objednávku. Pokiaľ teda nedostanete od zákazníka zaplatené, a to z akéhokoľvek dôvodu, nič vás reklama u affiliate partnerov nestojí. Zobrazenie reklamy a návštevnosť získavate stále zadarmo, náklady na objednávku máte pod kontrolou v pevne stanovenej výške. 

U Dognet navyše platíte faktúrou po skončení obdobia, nechceme žiadny kredit vopred. Teda v dobe, kedy máte už väčšinu objednávok od zákazníka zaplatených. Affiliate sa tak v podstate financuje sám, bez dopadov do cash flow. Dokážete si predstaviť, že by ste napríklad Google alebo Zoznam požiadali, aby vám vrátil minutý kredit, pretože tretinu sortimentu alebo ľudí v sklade nemáte aktuálne k dispozícií? Alebo že zaplatíte, až keď zaplatí zákazník?

Pokiaľ riešite akúkoľvek situáciu a nie ste si istí, ako ďalej s affiliate, zavolajte alebo napíšte. Máme niekoľko scenárov a ponúkneme vám riešenie priamo pre vás na základe vašej aktuálnej situácie. To vám umožní aj naďalej získať nové objednávky za kontrolované akvizičné náklady.

Držíme vám palce!

Roman Dobiáš
Roman Dobiáš

Mám na starosti aktivity Dognet v České republice. Pokud chcete vědět o affiliate více, zvažujete Váš e-shop do affiliate zapojit, chcete nezávazně posoudit potenciál, kdykoliv zavolejte nebo napište. A to i v případě, že s affiliate marketingem nemáte žádné zkušenosti, anebo naopak jste vyzkoušeli a nebyli spokojeni. Vždy mi jde o to, aby kampaně přinášely inzerentům dlouhodobý užitek a zároveň pro publishery byly atraktivní. Prostě klasické win-win. A pokud mám jakékoliv pochybnosti nebo potenciál nevidím, vždy to sdělím předem.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?