Predstavujeme inzerenta: Studio Moderna

Predstavujeme inzerenta: Studio Moderna

Opäť sme sa rozhodli navštíviť jedného z našich inzerentov a porozprávať sa o tom, ako fungujú, čo pripravujú, čo v eshope ide a aj v čom napríklad vidia budúcnosť. Tentokrát je to náš inzerent, firma Studio Moderna, ktorá zastrešuje eshopy, teda aj kampane Dormeo.sk, Delimano.sk, Topshop.sk, Wellneo.sk, Wallkmaxx.sk a Rovus.sk. Prajem príjemné čítanie. 🙂

Nela: Je tu som mnou pán Július Komáromy, Retail manager a pani Zuzana Pélyová,  Internetová manažérka. Chcela by som Vás poprosiť, aby ste sa predstavili, čo robíte vo firme, čo je Vašou dennou náplňou a aká je história firmy.

 

 

Zuzana: Ako internetová manažérka mám na starosti supervising a koordináciu chodu e-commerce, či už nastavených kampaní alebo manažment produktového portfólia s umiestnením do vhodných kanálov. Pripravujem budgety, ktoré rozdeľujem podľa efektivity. Zároveň nastavujem stratégie pre internetové oddelenie približne s ročnou predikciou a sledujem, ktorým smerom sa hýbeme. Tieto stratégie uvádzame do reálu. Tiež mám na starosti 7 tímových členov, ktorí sú mojimi šikovnými pomocníkmi počas každého dňa v práci.

Július: Ja som tu za retail, čiže za kamenné predajne, ktoré vlastníme. Máme TOPSHOP a DORMEO predajne. Nie som tu náhodou, lebo s internetom sme vo veľmi úzkej spolupráci. Jednak máme menšie kampane, ktoré sa týkajú iba internetu a retailu. Navzájom si pomáhame, napríklad cez predajne zbierame databázu a naopak internet nám pomáha nasmerovať zákazníkov na predajňu. Dokopy máme zhruba 80 ľudí vrátane mňa. Na starosti mám celý retail, medzi čo patrí chod predajní, otváranie nových pobočiek, plánovanie tovaru ako aj stratégiu celého retailu a jeho smerovanie na nadchádzajúce obdobie.

Nela: Mohli by ste zhrnúť nejakú krátku históriu firmy, ako sa to vlastne celé začalo?

 

 

Július: Začalo to v 92. v Slovinsku, existuje oficiálna a neoficiálna verzia. Neoficiálna verzia je zábavnejšia a taká odľahčená. Bol pán, ktorý mal nápad a pán, ktorý mal peniaze. Ten, ktorý mal nápad, vymyslel kozmodisk a ten, ktorý mal peniaze figuroval ako investor, a tak sa spojili 🙂 Ten, ktorý mal peniaze bol Sandi Cesko, vlastne náš majiteľ ešte donedávna. Kozmodisk dal testovať svojej rodine a známym. Spätná väzba bola neuveriteľná a tak sa rozhodol, že do neho investuje. Takže na tomto produkte vybudovali celú našu firmu.  Na Slovensko prišla Studio moderna hneď potom, ako bola prvá možnosť komerčnej televízie Markíza. A začali sme ako DRTV firma, ktorá mala primárne televízne spoty. Tie prinášali novinky a revolučné produkty, ktoré dovtedy na Slovensku neboli a zákazníci si ich mohli objednať priamo domov. Aj tento spôsob bol do istej miery revolučný na tú dobu.Týmto sa riadime doteraz, byť inovatívny a umožniť zákazníkom zdravý spánok a životný štýl. Pričom naše veľké množstvo predajných kanálov umožňuje omnichannel prístup.

Nela: Čiže Studio Moderna má korene v Slovinsku a na Slovensku je to pobočka?

Zuzana: Je to samostatná firma. Naša centrála pre 21 krajín je práve Slovinsko. Fungujeme v spolupráci s tými ostatnými krajinami a s centrálou, ale za najdôležitejšie a smerodajné rozhodnutia sme zodpovední sami.

Július: Sme holdingová spoločnosť. Máme centrálu a potom jednotlivé pobočky po krajinách. Ako povedala kolegyňa – každá krajina máme vlastné samostatné fungovanie.

Nela: Predpokladám, že v každej krajine máte nejaké showroomy, nejaké kamenné predajne, viete povedať v akom počte, povedzme na Slovensku máte koľko predajní?

Július: Na Slovensku máme 22 predajní. Jedná sa o klasické predajne, nie len showroomy. Medzi 2015-17 sme ich zdvojnásobili, mali sme 9 a teraz ich máme už 22. Prvá predajňa bola v roku 2004 tu v Bratislave. To bolo hneď v zápätí, keď sme zistili, že má význam na Slovensku podnikať. V iných krajinách máme dokopy 444 predajní. Posledná krajina, v ktorej sme otvorili je Kazachstan. Tam máme tuším 3 predajne. Otvorili sme minulý rok. Kazachstan je nepopísaná tabuľa a hlavne obrovská krajina. To podstatné na danej krajine je priestor, ktorý vieme vyplniť.

Nela: Odporúčate e-shopom pozerať sa na tú krajinu?

Július: Áno, minimálne ten, kto tam chce ťažiť nejaké nerastné suroviny tam nájde celú periodickú tabuľku. 🙂 Ale áno, preto aj nejdeme na západ. My sme sa zamerali ako firma na Východ. Čechy sú najzápadnejšou krajinou, ďalej už nejdeme. Ideme na východ, tam je to zaujímavé, a trh nie je tak presýtený.

Nela: Sklad má každá krajina vlastný, alebo je to inak?

Zuzana: Náš sklad je v Poľsku a distribuujeme odtiaľ.

Nela: Takže máte nejaké zdieľané sklady pre určité krajiny?

Zuzana: Áno, napríklad V4. 

Július: Mali sme sklad aj na Slovensku, ale zmenili sme to na Poľsko, pretože je to efektívnejšie v rámci logistiky. Väčšina krajín z našej skupiny má však lokálne sklady.

 

 

Nela: V súvislosti s týmto offline riešením, keď sa bavíme o kamenných predajniach, plánujete ešte zdvojnásobovať svoje prevádzky, alebo otvárať nové predajne?

Július: Nie. Sme v každom krajskom meste, čiže Slovensko má tri mestá nad 100 000 obyvateľov, Bratislava, Košice a Prešov. Keď si zoberiete pomer, ktorý vieme pokryť v danom meste, tak otvoriť predajňu v 25 000 meste je trocha ekonomické šialenstvo. 😀 I keď teraz i nákupné centrá sa budú otvárať v menších mestách. Ale pre nás je dôležité pokryť krajské mestá a tie sú pokryté, niekedy aj 2-3 krát. Takže zatiaľ neplánujeme nejaké rozširovanie, a chceme zastabilizovať existujúce teamy predajcov, nakoľko pri rapídnom rozširovaní sme nemali toľko času venovať sa našim kolegom – predajcom.  V rámci rozširovania by sme chceli pokračovať v stratégii „byť bližšie k našim zákazníkom“, a preto rozvíjame PopUp koncept, ktorý nás dosť oslovil. Vidíme v tom obrovský potenciál a je to aj pre zákazníka zaujímavé, ak môže reálne vidieť naše produkty, ktoré vidí iba online alebo v TV reklamách. Je to aj o zážitku a prepojení online a offline sveta.

Nela: Pop-up obchody mám chápať ako postavený stánok?

Július: Zväčša tak, teraz máme za sebou tri takéto akcie. Jeden bol v Považskej Bystrici, Liptovskom Mikuláši a v Spišskej Novej Vsi. V spolupráci s nákupným centrom sa dohodneme, ak majú prázdny priestor, že by sme ho radi využili na mesiac, my tam postavíme obchod a na mesiac máme predajňu TOPSHOP OUTLET. Takto vieme otestovať aj mesto aj nákupné centrum či sa nám hodí do budúcna zvažovať otvoriť tam  dlhodobo predajňu. Internet nám pri tom musí samozrejme pomáhať, pretože v meste nemáme ešte silnú zákaznícku základňu a potenciálni zákazníci o nás nevedia. Preto cez sociálne siete a interný emailing dostanú o našej budúcej predajni potrebné informácie.

 

 

Nela: Pociťujete nejakú konkurenciu na Slovensku?

Zuzana: Áno, je tu konkurencia, či už slovenská výroba alebo zahraničný dovoz. Samozrejme, každý jeden z našich brandov má svojho konkurenta. Stále je tam potreba nejakej evolúcie a developmentu. Osobne si myslím, že pokiaľ nebudeme držať tento trend stále v takých obrátkach, ako je to teraz, je možné, že by sme stratili našu popularitu a pozíciu na trhu.

Július: Máme výhodu, čo možno konkurencia nemá. My máme k dispozícii print, TV, veľkoobchod, callcentrum, maloobchod, internet. Jednoducho ako omnichannel, to je také krásne nafúknuté slovíčko. 🙂 Náš zákazník je v strede a my ho vieme kontaktovať zo všetkých uhlov. A zároveň zákazník nás môže rovnako kontaktovať z ktorejkoľvek strany. A to je výhoda.

Nela: Zameriavate sa na niektoré eshopy viac ako na ostatné, sú pre Vás niektoré prioritné?

Zuzana: Tak u nás máme 6 hlavných podstránok. Základom je teda Topshop, ktorý nám drivuje  primárne topicové kampane. Potom máme značky, ktoré sa venujú priamo produktom. To sú Dormeo, Delimano, Rovus, Walkmaxx a Wellneo. Hlavným našim stavebným kameňom je Dormeo, kde predávame celé portfólio matracov, vrchných matracov, prikrývok a všetkého, čo sa týka zdravého spánku a oddychu. Delimano sa venuje primárne kuchynským spotrebičom a cookware. Rovus je zameraný na upratovanie a čistenie. Tam nájdete portfólio s vysávačmi, čistiacimi prostriedkami, pomocníkmi na žehlenie a klimatizáciu. Walkmaxx ponúka špecifickú obuv so zaoblenou podrážkou. Potom máme značku Wellneo, ktorá podporuje zdravý životný štýl a tiež, ako už je z názvu zrejmé, wellness – a teda kvalitný relax.

 

 

Nela: Sú to všetko produkty obrandované podľa názvu eshopu, alebo máte tam aj nejaké iné značky? 

Zuzana: 90 % produktov je označkovaných práve tým brandom e-shopu. Primárne sú to naše produkty. Pokiaľ vidíme priestor aj pre nejaký externý produkt, tak prečo ho nepriradiť k našim a využiť tým potenciál.

Nela: Prešla by som k sezónnosti produktov, mohli by ste postupne prejsť e-shop po e-shope? Začnime napr. s Dormeom.

Zuzana: Pokiaľ ideme po jednotlivých ročných obdobiach tak pre Dormeo je zaujímavá jarná a zimná sezóna. Samozrejme počas leta a jesene sú tu kampane, ktoré sú zamerané skôr na tenšie matrace a vrchné matrace. Či už to je obdobie, kedy idú deti do škôl alebo na internáty. Dodatočne si objednávajú vrchný matrac, ale, ako som už spomínala, pre Dormeo je dôležitá práve zima a jar.

 

 

Čo sa týka značky Delimano, tam je sezonalita kratšia. Fokus je zameraný na špecifické obdobia, kedy sa viac varí. Hlavná sezóna je pred Veľkou nocou a pred Vianocami. Nedá sa povedať, či je to zima alebo jar. Pre všetky značky je zaujímavé práve predvianočné obdobie. Vtedy sa ľudia rozhodujú, ako nakúpiť pre svojich blízkych, čiže naše široké portfólio veľmi pomáha. Sezóna pre životný štýl, ktorý ponúka Wellneo, je jar a leto. Walkmaxx je celoročný, keďže ponúkame celoročný sortiment obuvi. Tam by som to nebrala do úvahy klasickú sezónnosť. Samozrejme je tam obuv, ktorá je zaujímavá práve na jar. To sú práve Leisure shoes. ktoré majú vtedy najväčší predaj. Ide o teniskovú obuv s atraktívnymi farbami. Čo sa týka Rovusu, tak je to klasické upratovacie obdobie čiže jar a jeseň. 

 

 

Nela: Viete vybrať aj konkrétne TOP produkty?

Zuzana: V každom kanáli sú odlišné TOP predávané produkty. Cez internet sú najzaujímavejšie matrace iMemory S plus a iMemory Silver, čo sú typy najznámejších matracov, pretože ponúkajú najviac možností pre konečného spotrebiteľa s veľmi dostupnou konečnou cenou. V poslednom období sa do popredia dostávajú tie najluxusnejšie matrace. Vnímam nárast záujmu o naše najdrahšie matrace, a to Air Select a Air Comfort. Samozrejme netreba zabúdať na vrchné matrace. Doteraz sme mali kampaň Silver Plus Topper s 50% zľavou, čiže ľudia si mohli za polovicu kúpiť kvalitný topper na internát, na chalupu alebo niekde na gauč. Zaznamenali sme naozaj veľký záujem o tento typ produktu a tešili sme sa aj veľkému predaju. To je za Dormeo. Potom určite treba spomenúť obľúbené doplnkové produkty Warm Hug, čo je prikrývka s vankúšom dostupná vo viacerých farbách. To je celoročný TOP. 

V rámci Delimano, tam je úradujúcim lídrom cookware Stone Legend Copperlux. Teraz sa snažíme dostať do popredia so spotrebičmi, ktoré máme. Sú to práve teplovzdušná fritéza alebo nový kuchynský robot.

 

 

Nela: Viete nejaké vybrať v Topshope?

Zuzana: V Topshope máme taktiež tieto značky, ale máme tam aj špecifické produkty. Napríklad tento rok sme mali vysoký záujem o produkt Tornadica – kultivátor pôdy. Predávalo sa to naozaj na niekoľko stoviek kusov s veľmi dobrými ohlasmi u našich zákazníkov. Jeho zameranie je na jarnú a jesennú sezónu a vyzdvihujem, je to made in Russia. V Rovuse záleží od tej sezóny, momentálne máme ohrievače, v letnom období to boli klimatizácie, či už ventilátory alebo ochladzovače vzduchu, na jar sú to skôr upratovacie potreby ako vysávače alebo mopy.

Nela: Je ešte niečo, čo chcete podporiť, v rámci týchto e-shopov? Niečo, čo si myslíte, že sa bude skvele predávať, ale zákazníci to ešte neobjavili? Máte nejakého takého skrytého žolíka, ktorý myslíte, že prerazí v najbližšom období.

Zuzana: Ja vidím potenciál v značke Rovus, keďže je pomerne nová. Spustili sme ju tento rok v marci. Je tam portfólio, ktoré sa aktuálne buduje a bude sa rozširovať. Nezabúdame ani na overenia a práva a vlastníme niekoľko certifikátov ku každému z uverejnených produktov. Veľkú rolu hrá aj ich samotný vývoj. Kedysi sme mali malý ohrievač do zástrčky, teraz už máme vysoké výkonné ohrievače, ktoré fungujú na systéme oscilácie, majú diaľkové ovládanie a vyhrievajú aj väčšie miestnosti. Každý rok inovujeme tieto produkty, vylepšujeme aj ich dizajn a naozaj si vážime zákaznícky feedback, aby sme ich mohli zdokonalovať. 

 

 

Nela: Je niečo také, čo práve nešlo, aj keď očakávania boli, že to pôjde lepšie?

Július: Dosť veľa vieme zamiešať aj kampaňami. Jar je spojená s upratovaním. To je fakt, ktorý samozrejme vždy chceme využiť. To ťažšie je urobiť kampaň mimo sezóny. Výhodu nám poskytuje práve množstvo našich predajných kanálov a úzka spolupráca medzi nimi s dôrazom na zákazníka uprostred. Výhoda Topshopu je priniesť niečo extravagantné, funkčné a nové s pridanou hodnotou a úžitkom. Urobí to ten “wau” efekt. Napríklad značka Rovus to dokázala urobiť. Mop ako taký bol nezaujímavý produkt. Potom prišla konkurencia s točiacim mopom, urobilo to menšie povedomie. Ale náš Sprejmop sprejuje čistiaci prostriedok. Je to upgrade klasického mopu a uľahčenie práce pre zákazníka. To je to “wau”.

Zuzana: Tým základným pilierom pre internet nie je ani tak samotný advertising, ako recenzie zákazníkov. Preto aj spolupráca s publishermi je pre nás veľmi dôležitá, pretože recenzie sú to, čo presvedčí a predáva. Ľudia potrebujú odporúčanie, že ten produkt, ktorý si u nás idú objednať, je dobrý a kvalitný. A hlavne: budú s ním spokojní na dlhšiu dobu.

Nela: Nejaké blízke plány v rámci e-shopu, čo môžete prezradiť, budú nejaké nové produkty?

Zuzana: V roku 2020 budú nové produkty, ktoré ešte nebudem prezrádzať, pretože musia byť najskôr ošetrené rôznymi právami a tiež musíme mať dostatočné kvantity, aby sme ich mohli vôbec zalistovať. To je jedna vec a druhá vec, čo sa týka e-shopu, tak bude implementácia nového systému. Dátum presný nepoviem, ale nový systém je už potrebný. Aktualizácia tých systémov je nevyhnutná k tomu, aby sme udržali nasadený trend. Verím tomu, že s novou aktualizáciou, príde aj takáto personalizácia weblayerov pre zákazníka, čo zlepší používateľskú skúsenosť ako takú.

 

 

Nela: Vrátim sa k produktom, máte aj nejaký časový harmonogram, napr. každý kvartál musí vyjsť nový produkt?

Július: Novinky sú dôležité na oboch kanáloch. Aj na internete a najmä na retaily. Ak neprichádzajú aj noví zákazníci, ostávajú stále tí istí. Čo je samozrejme super ak máte loajálnu zákaznícku základňu, ale v istom momente zistíte, že príde zákazník, ukáže Vám 100 eur, chce ich minúť a nemá na čo. Všetko, čo by chcel od Vás, už má. Čiže je veľmi dôležité mať nové portfólio produktov.

Zuzana: To je základ marketingu alebo základ fungovania celej spoločnosti. Sme zameraní, aby sme mali neustále nové portfólio, čiže ani nie každý štvrťrok, ale každé 2 mesiace vychádza nejaký nový model. Prípadne kampaň na nejaký nový produkt v jednotlivých brandoch. Zákazník je tak schopný informáciu zaregistrovať a premýšľa. Následne stíha jeho kúpu a potom už vychádza nový produkt.

Nela: Je niečo konkrétne, čo by ste chceli, aby sa na to publisheri zamerali?

Zuzana: Z tohto hľadiska som veľmi spokojná, publisheri to robia dobre. Sama som úzko spolupracovala s niektorými z nich. Určite tam je trošku pomalšia reakcia publisherov na nové portfólio produktov. Ale tak funguje affiliate marketing. Keď im napíšem, že máme novú položku na trhu, tak ono to dlhšie trvá, kým sa dostane recenzia na svetlo. Rozumiem, že to vyžaduje určitý postup, ale je nutné s tým rýchlejšie prísť, pretože ten produkt má nejakú životnosť. Kým stihne vyjsť recenzia, tak daný produkt už môže byť v stagnujúcej pozícií. Už nemusí byť tak zaujímavý pre konečného spotrebiteľa a aj takto publisher stráca predaje.

 

 

Nela: Skúste zhodnoť zatiaľ spoluprácu s Dognetom, či už čo sa týka publisherov alebo siete.

Zuzana: Moja skúsenosť je veľmi pozitívna. Je to nielen z hľadiska komunikácie medzi publishermi a medzi našou spoločnosťou ale aj na základe spolupráce medzi Studio Moderna a Dognetom. Sú tam rôzne výhody, ktoré by sme pri žiadnej inej affiliate sieti určite nezískali. Ďalšia výhoda je aj rýchlosť reakcie. Teším sa, že patríme medzi VIP klientov a vidíme ten rozdiel v starostlivosti.

 

 

Nela: Odkaz pre publisherov na záver?

Zuzana: Keď niečo potrebujú, je tu priestor na otázky. Určite im radi vyjdeme v ústrety. Či už to je recenzia produktu, ktorý prichádza na sklad, alebo požiadavka na pridanie do svojho portfólia. Ak potrebujú zistiť, ako to funguje alebo nejaké fotografie, prípadne rozhovory s brand manažérmi, vieme to zabezpečiť. Práve brand manažéri ovládajú produktové portfólio a špecifiká do detailov.

Nela: Veľmi pekne ďakujem za Váš čas a kopu hodnotných informácií o Vašich produktoch a eshopoch. Verím, že článok bude pre publihserov zaujímavý a mnoho si z neho odnesú, aby lepšie vedeli pracovať s Vašimi affiliate kampaňami.

 

Petronela Pivarčiová
Petronela Pivarčiová

Group Business Manager

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?