NÁPAD NA AFFILIATE PROJEKT #5: Retargetingový web

NÁPAD NA AFFILIATE PROJEKT #5: Retargetingový web
Čo to je retargeting vie asi každý z nás. Má však uplatnenie aj v affiliate marketingu pre publisherov? Áno, má. Treba sa však držať drahých produktov, cieleného trafficu a zdravého rozumu.
Znova tento článok berte ako hypotetickú case study. Neskúšal som to, lebo žiaľ na to nemám priestor. Keď niečo vymyslím, dám to do článku, aby ste si z toho mohli vziať to, čo potrebujete.
Čiže, pár oporných bodov
Idea drahých produktov a retargetingu
Ako som už písal v predošlom článku, je dobré cieliť na drahé produkty. Som zástancom rýchlych výsledkov a podpory affilu cez PPC – nie len čakať na SEO výsledky. Prejdime si teraz vymyslený scenár výroby nového affil webu.- Vyberieme si tému, napríklad kuchynské roboty, ktoré sa predávajú cez viaceré „affil friendly“ eshopy. A sú dosť drahé.
- Vytvoríme recenznú stránku, kde ich porovnáme. Nemusíme reálne mať tie prístroje doma, ale tak, bolo by to fajn.
- Získame kvalitné informácie a spravíme fakt hodnotný affil web o kuchynských robotoch. Nemusí byť obsiahly, ale vecný. A samozrejme vyberáme drahé prístroje, ktoré ale majú nejaký objem prirodzeného vyhľadávania.
- A teraz konečne k tomu trafficu a kampani
- Budete kupovať „hyper cielený“ traffic z vyhľadávača. Teda napríklad konkrétne označenie robota „robotoman xb5874 ultra“ alebo „kuchynský robot robotoman xb5874 ultra“
- Vyhneme sa slovám ako „kuchynský robot“ a pod. Tie sú pre nás nezaujímavé (sú cielené, ale nie hyper cielené).
- Za kliky môžeme platiť najvyššiu sumu, lebo chceme všetky.
- Na web dostaneme extrémne cielenú návštevnosť, ale len rádovo v jednotkách alebo nízkych desiatkach denne.
- Zbierame retargeting listy
- podľa landing pages (napríklad robotoman xb5874 ultra) vytvoríme špecifické retargetingové listy.
- aby sme vedeli osloviť extrémne cielene konkrétnych návštevníkov.
- retargetingových listov bude minimálne toľko, koľko produktov.
- Pokročilé veci
- Neviem, či sa to technicky dá, ale zaraďovať ľudí môžeme do retargetingového listu až vtedy, keď sú na webe napríklad 10 sekúnd.
- Tým vyčleníme ľudí, ktorí to fakt chcú a nie len „surfujú“.
- Špeciálne cieľovky
- V retargetingových listoch máme zrazu pár ľudí, ktorých ideme naháňať (retargetovať).
- Keďže tam máme len pár ľudí a väčšinou sa platí za zobrazenie (pri banneroch, Facebooku a pod), tak môžeme investovať toľko, koľko treba (maximum), lebo je to lacné (pár centov za 1000 zobrazení).
- Začneme to do nich pumpovať „Vyberte si ten správny robot robotoman xb5874 ultra, poradíme, kde ho kúpiť najvýhodnejšie!“. Cez bannery, na Facebooku, textové reklamy …
- Máme retargetingové listy na Facebooku, v Adwords, ETARGET, Sklik … všetko čo sa dá, len aby sme ho mohli čo najlepšie znova osloviť.
- Ako dlho to do nich pumpovať je na vás a A/B testingu. Či si dať 2 dni pauzu, alebo týždeň a začať znova. Záleží to od toho, aký nákupný cyklus produkt má a koľko trvá urobiť nákupné rozhodnutie. Kuchynský robot sa kupuje raz za život, preto rozhodnutie trvá asi kúsok dlhšie.
- Chcete ich späť
- Cieľ je jasný – dostať ich spať a skonvertovať ich.
- Z retargetingu ich môžeme posielať už na inú landing page v rámci webu, nie len tam, kde sme ich získali.
- Vytvorte si nové landing pages, kde už budete tlačiť človeka k nákupu a nebude tam toľko informácií ako na normálnej landing page – aby sa nestratil.
- To všetko za účelom vyššej pravdepodobnosti konverzie.

- Promujte drahé výrobky (napríklad kuchynské roboty), ktoré stoja aj 500€ a pri 4% provízii je to už zaujímavé.
- Človeka naháňajte, retargetujte a snažte sa ho skonvertovať.
- Máte teda hypoteticky 20€ na to, aby ste človeka chytili spať a predali mu to. Za tú cenu sa oplatí ísť za ním aj osobne domov 😀