Skrytie doplnkových obrázkov v galérii spôsobuje, že 50-80% používateľov ich prehliadne
Ak máte, alebo uvažujete nad XML katalógom produktov, tento článok je presne pre vás.
Tento skvelý článok je od Christiana Holsta preložený a upravený z baymard.com, ďakujeme autorovi. Z článku sme prebrali texty a aj niektoré obrázky.
Obrázky produktov sú jedny z najdôležitejších komponentov v katalógu, pretože priamo ovplyvňujú proces rozhodovania používateľov. Testovanie dokázalo, že skrytie miniatúr doplnkových obrázkov produktu v katalógu – napríklad pomocou manuálneho “kolotoča” so šípkou ako ukazovateľom toho, že obrázkov je tam viac, tak, ako to vidno v nasledujúcom obrázku – spôsobuje, že 50 až 80% používateľov tieto skryté obrázky produktov prehliadne, čo môže viesť k predčasnému opusteniu stránok. No napriek tomu až 30% stránok používa podobné, neúčinné skracovacie vzory.
V elektronickom obchode existujú tri prevažujúce spôsoby skrátenia miniatúr:50 až 80% používateľov tieto skryté obrázky produktov prehliadne, čo môže viesť k predčasnému opusteniu stránok
- Manuálny “kolotoč” – to znamená, že miniatúry sa posúvajú iba vtedy, keď používateľ aktívne klikne na šípku alebo podobnú ikonu.
- Skrátený odkaz – t. j. všetky miniatúry sú odhalené po kliknutí na odkaz
- Automatické “kolotoč” – t. j. miniatúry sa automaticky otáčajú po kliknutí na poslednú viditeľnú miniatúru.
V tomto konkrétnom prípade testovaný subjekt strávil 3 minúty detailným skúmaním 5 miniatúr pod hlavným obrázkom, no k tým skrytým za šípkou sa nikdy nedostal, aj keď môžeme usúdiť, že by pre neho boli dôležité.
Ďalšou formou je využívanie skrátených odkazov – napríklad ako je uvedené v nasledujúcom príklade, kliknutím na odkaz “rozšírené zobrazenie” a následným prezeraním všetkých miniatúr. Takýto prvok je veľmi jemný v porovnaní s inými dominantnými prvkami na stránke a to spôsobuje, že ho užívatelia ľahko prehliadnú.
Ešte horšie ako používať šípky alebo odkazy na kolotoče na označenie existencie skrátených miniatúr produktov vôbec nepoužíva žiadny ukazovateľ, tak, ako to je v prípade automatického “kolotoča”, kde sa na poslednú viditeľnú miniatúru automaticky zobrazí skrátená miniatúra. V praxi to vedie k tomu, že používatelia dôsledne prehliadajú niektoré alebo všetky skrátené miniatúry produktov.
Ako vyriešiť tento problém?
Testovanie odhalilo dva dizajny, vďaka ktorým sa ku všetkým miniatúram dostali všetci používatelia.
- Zobrazenie všetkých produktových miniatúr
Prvým riešením je jednoducho zobraziť všetky miniatúry produktov priamo v galérii, tak ako vidíme na príklade vyššie, a vyhnúť sa skráteniu miniatúr. Testovanie ukázalo, že subjekty nemali žiadny problém s prezeraním miniatúr produktu na stránke produktu, a to aj vtedy, ak miniatúry produktu boli na dva riadky. Samozrejme existujú horná priateľná hranica počtu miniatúr, ktorú budú užívatelia tolerovať, no ak nepresiahnú 10 – 14, tak je toto najprijateľnejšie riešenie
- Odhalenie všetkých dostupných miniatúr po kliknutí na jednu z predvolených miniatúr
Druhé overené riešenie je odhalenie všetkých miniatúr, ktoré sú k dispozícií, ihneď po kliknutí na ktorúkoľvek z predvolených miniatúr zobrazených na stránke produktu tak, ako môžeme vidieť na predchádzajúcom príklade.
Oba tieto dizajny riešia najväčší problém pri skrytých miniatúrach, a to objavenie spúšťacieho systému zobrazenia všetkých miniatúr. Užívatelia nechcú na stránke hľadať nenápadné a nevýrazné tlačidlá, ktoré im zobrazia skryté obrázky, preto to pre nich treba spraviť čo najjednoduchšie.
V skratke: buď zobrazte všetky dostupné miniatúry na stránke produktu, alebo zabezpečte zobrazenie všetkých miniatúr po rozkliknutí jednej z predvolených na stránke produktu. Tým zaručíte, že sa užívateľ bez problémov dostane k všetkým dostupným obrázkom a predídete zbytočným, predčasným odchodom potenciálnych zákazníkov z vášho katalógu. 
