Viacerí publisheri túžia po rankoch kampaní, alebo informácii o priemernej cene za kliknutie. Tak sme pridali
v zozname kampaní RANK. Ale nie je to len o priemernej cene za klik, ani o výške provízie. Prečo? Lebo to je úplne irelevantná informácia.
Ako sme určili rank
Rank sme určili na základe výkonu kampane, provízie, správania inzerenta, rýchlosti schvaľovania a vyplácania. Dáta vidíme denno denne a vieme, „čo funguje“ a čo nie. Vieme, kto schvaľuje rýchlo a pri kom čakáme na vyplatenie pol roka. Preto je rank celkový a neodvíja sa od nejakej automatickej metriky, ktorá je nereálna.
Priemerná cena za klik v affiliate kampaniach je bullsh*t
Ak by sme brali do úvahy nejaký priemerný výkon z kliku, tak by to bolo značne skreslené. Lebo niekto, kto má traffic z Facebooku sa nemôže rovnať s tým, čo má kliky z tématickej landing page. Tým pádom sa to všetko priemeruje a skresľuje. Nedáva to zmysel ani na porovnanie kampaní, lebo môže prísť nejaký „optimista“, ktorý napúšťa redirectový alebo pop up traffic na dobrú kampaň a zrazu bude priemerný výnos z kliku o 90% nižšie.
Náhodne sme si vybrali 2 publisherov v kampani 4home.sk a jeden mal priemernú províziu za kliknutie 0,05656€ a druhý 0,1506€.
Čiže preto sme to neautomatizovali. Pozrieť si kampane a usúdiť, že tá je lepšia lebo ma vyššiu priemernú cenu za preklik, je proste nesprávne 🙂