Viacerí publisheri túžia po rankoch kampaní, alebo informácii o priemernej cene za kliknutie. Tak sme pridali v zozname kampaní RANK. Ale nie je to len o priemernej cene za klik, ani o výške provízie. Prečo? Lebo to je úplne irelevantná informácia.

Ako sme určili rank

Rank sme určili na základe výkonu kampane, provízie, správania inzerenta, rýchlosti schvaľovania a vyplácania. Dáta vidíme denno denne a vieme, “čo funguje” a čo nie. Vieme, kto schvaľuje rýchlo a pri kom čakáme na vyplatenie pol roka. Preto je rank celkový a neodvíja sa od nejakej automatickej metriky, ktorá je nereálna.

Priemerná cena za klik v affiliate kampaniach je bullsh*t

Ak by sme brali do úvahy nejaký priemerný výkon z kliku, tak by to bolo značne skreslené. Lebo niekto, kto má traffic z Facebooku sa nemôže rovnať s tým, čo má kliky z tématickej landing page. Tým pádom sa to všetko priemeruje a skresľuje. Nedáva to zmysel ani na porovnanie kampaní, lebo môže prísť nejaký “optimista”, ktorý napúšťa redirectový alebo pop up traffic na dobrú kampaň a zrazu bude priemerný výnos z kliku o 90% nižšie.

Náhodne sme si vybrali 2 publisherov v kampani 4home.sk a jeden mal priemernú províziu za kliknutie 0,05656€ a druhý 0,1506€.

Čiže preto sme to neautomatizovali. Pozrieť si kampane a usúdiť, že tá je lepšia lebo ma vyššiu priemernú cenu za preklik, je proste nesprávne :)

 

NOVINKA: Dognet RANK kampaní
3.67 z 3
The following two tabs change content below.
Štefan Polgári

Štefan Polgári

Executive director at Lead Media
V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.