Neustále sa nám na online chate opakujú otázky – “Ako prepojiť Dognet s Facebook-om“. Rozhodla som sa preto napísať návod pre úplných začiatočníkov, ako robiť affiliate na Facebook-u 😉

Hneď na úvod malá informácia: Facebook netreba nijak špeciálne prepájať s Dognetom.

Ako na affiliate na Facebook-u?

V prvom rade budete potrebovať Facebook stránku. V tomto článku sa nebudem zaoberať tým, ako vytvoriť FB stránku, lebo návodov je na internete viac ako dosť. Affiliate marketing sa dá robiť aj pomocou Vášho osobného profilu, no nebudete môcť propagovať príspevky a seba reklamou. Je len na Vás či si vyberiete FB stránku, alebo osobný profil. Ja odporúčam FB stránku.

morezdravia-fb-01

 

Keď už máte Facebook stránku, musíte si premyslieť, čo budete propagovať a ako to budete komunikovať. Ja mám Facebook stránku o zdraví, takže si vyberiem niečo z oblasti zdravia. Napríklad si vyberiem kampaň Bohatstvo-prírody.sk a na stránke si nájdem konkrétny produkt, ktorý chcem propagovať. Prehľad všetkých kampaní nájdete na stránke Kampane.

 

morezdravia-fb-04

 

Vybrala som si Aloe Vera gél. URL odkaz tohto produktu je: http://www.bohatstvo-prirody.sk/plesne/aloe-vera-gel-100-z-duziny-aloe-200-ml/

Teraz pôjdem do administrácie, aby som zistila aký je môj affiliate odkaz pre kampaň Bohatstvo-prírody.sk. V administrácii v ľavom menu kliknem na “Propagácia” – “Banery a odkazy”.

 

morezdravia-fb-02

 

Následne si vyfiltrujem kampaň Bohatstvo-prírody.sk a rovno si vyfiltrujem iba odkazy, aby som ho rýchlejšie našla. Po použití filtra nájdem môj klasický textový odkaz.

Môj klasický textový odkaz je: http://www.bohatstvo-prirody.sk/?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=3a963e3e

 

morezdravia-fb-03

 

Môj klasický textový odkaz smeruje na hlavnú stránku, no ja chcem smerovať ľudí priamo na konkrétny produkt. Spojím teda URL produktu a môj klasický odkaz do jedného odkazu podľa návodu v článku Úprava affiliate adries.

URL odkaz produktu je: http://www.bohatstvo-prirody.sk/plesne/aloe-vera-gel-100-z-duziny-aloe-200-ml/

Môj klasický textový odkaz je: http://www.bohatstvo-prirody.sk/?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=3a963e3e

URL odkaz na produkt s mojimi trackovacími údajmi: http://www.bohatstvo-prirody.sk/plesne/aloe-vera-gel-100-z-duziny-aloe-200-ml/?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=3a963e3e

Zoberiem výsledný URL odkaz a vložím ho do Facebook príspevku na mojej FB stránke:

 

morezdravia-fb-05

 

Z URL adresy sa mi automaticky vytiahne nadpis, popis a fotka. Aby to bolo pre mojich čitateľov zaujímavejšie, pridám vlastný text a obrázky.

 

morezdravia-fb-06

 

Facebook automaticky skracuje URL odkazy, takže sa nemusíte báť vložiť dlhý odkaz do príspevku. Takto vyzerá môj príspevok s affiliate odkazom po publikovaní:

 

morezdravia-fb-07

 

Fotky, ktoré do príspevku pridávam, sú vždy z free fotobánk. Websupport spravil výborný prehľad free fotobánk v článku Kde nájsť obrázky zadarmo pre váš web. Odporúčam 😉

 

Načo si dávať pozor pri affiliate marketingu na Facebook-u?

Facebook sa snaží čo najviac tlačiť ľudí, aby si zaplatili reklamu pre svoje príspevky. Pri Vašich príspevkoch budete mať možnosť “Propagovať príspevok” alebo “Boost”, či inú možnosť. Určite to ponúkne aj Vám. Avšak POZOR! Skontrolujte si najprv podmienky affiliate kampane, či je to povolené. Na stránke Kampane kliknite na názov konkrétnej kampane, čím sa dostanete na detail a podmienky.

Napríklad v podmienkach kampane Bohatstvo-prírody.sk je napísané, že “Priama PPC kampaň je zakázaná“. To pre mňa znamená, že nemôžem propagovať môj príspevok. V príspevku je totižto priamy odkaz na stránku inzerenta/kampane a propagáciou môjho príspevku by som vlastne vytvorila priamu PPC reklamu.

Propagovať môžete len príspevky, ktoré smerujú na kampane, kde je v podmienkach napísané “Priama PPC kampaň je povolená” 😉

 

PS: Pokiaľ nemôžete propagovať svoje príspevky kvôli podmienkam kampane, stále môžete propagovať Facebook stránku ako takú 😉

morezdravia-fb-08

 

Ako robiť affiliate marketing na Facebooku – návod pre začiatočníkov
5 z 2
The following two tabs change content below.
Katka Novotná

Katka Novotná

Affiliate Manager
Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.