Pre inzerenta s obrovským e-shopom, kde poskytuje stovky, alebo dokonca tisíce produktov, je určite ťažšie nastaviť províziu, ktorá by zodpovedala aj jeho, aj publisherovej predstave.

Neprerobiť, zarobiť a zároveň poskytnúť zaujímavú odmenu publisherovi je naozaj výzva a stanoviť jednu plošnú províziu na všetky produkty sa inzerentovi zdá byť nemožné. To inzerenta zneistí, čo vedie len k strate záujmu o spoluprácu, a teda o možnosť posunúť ďalej svoj e-shop. Inzerent nevie nájsť spôsob, ako nastaviť správnu províziu a v pracovnom tempe pustí možnosť získať ďalší marketingový kanál, ktorý mu privádza zákazníkov do obchodu.

Povedzte mi, ako mám nastaviť jednu províziu, keď mám tak rôzne nacenené produkty …

Prečo je to tak? Kde je problém?

Inzerent má produkty, kde má maržu nastavenú tak, že by vedel poskytnúť aj napríklad 20%-nú províziu a v prípade predaja by bol stále ziskový. Na iných produktoch by bol pri predaji v strate keby uviedol čo i len 1% z čistej ceny. Je jasné, že na luxusnom fotoaparáte je iná marža ako na nabíjačke na mobilný telefón, a preto aj iný priestor na odmenu v rámci spolupráce.

Ako teda nastaviť jednu plošnú províziu? Dá sa to vôbec?

Dá sa to. Návštevnosť, ktorú prinesie do e-shopu affiliate kampaň je zhruba rovnaká ako celková návštevnosť e-shopu. Preto je možné priestor na províziu spriemerovať podľa celkového predaja a na základe toho určiť jednotnú províziu. Je zrejmé, že na niektorých produktoch to bude vychádzať na hranici s pokrytím nákladov na predaj produktu, na inom však tá istá provízia spôsobí vyšší zisk.

Čo môže pomôcť?  

Veľmi dobré je spísať si štatistiky z iných marketingových kampaní, napr. PPC. Z toho vyhodnotiť predajnosť, na ktorej sa tiež dá stavať v prípade určenia provízie pre affiliate kampaň. Inzerent sa nemusí obávať, že by prerobil. Stále je spolupráca nastavená v štýle CPA, teda platí len za akciu – konverziu – predaj. Neplatí nič navyše, iba za reálny predaj.

Sekundárny zisk, s ktorým nikto nepočíta.

Ďalšou vecou je, že každý zabúda na to, čo affiliate ponúka okrem okamžitého zisku. Inzerent získava nových zákazníkov, ktorí sa do obchodu vrátia a nakúpia opäť. Tentokrát však nepôjdu hľadať štýlom pokus-omyl. Budú presne vedieť kde nakúpili a pôjdu do obchodu priamo, mimo kampane. Nehovoriac o referenciach a postupnom šírení spokojnosti s nákupom medzi svojich známych.

Čo z toho vyplýva?

Keď to zhrnieme, inzerent by mal myslieť pri určovaní provízie pre affiliate kampaň na to, kde sa pohybuje priemerný priestor zisku a zároveň myslieť na to, že províziou neplatí len aktuálnu akciu, ale aj následné procesy. Jedným z nich je aj dlhodobý záujem klienta, ktorý sa o kampani dozvedel práve vďaka affiliate kampani.

Ako nastaviť províziu vo veľkom e-shope s tisícami produktov?
5 z 2
The following two tabs change content below.
Petronela Pivarčiová
Nela je v online marketingu relatívne nová, ale o to viac sa zaujíma o affiliate marketing. V sieti DOGNET sa stará o obchodné veci, takže inzerenti, s dôverou sa na ňu môžete obrátiť :)
Petronela Pivarčiová

Latest posts by Petronela Pivarčiová (see all)