Nasadenie tracking kódu na WooCommerce cez GTM

Nasadenie tracking kódu na WooCommerce cez GTM

 

Návod pre nastavenie GTM pre eshopy na systéme WooCommerce.

  1. vytvorte si konto na https://tagmanager.google.com/#/home
  2. pridajte vašu webovú stránku. Tag Manager vám vygeneruje kód, z ktorého si zoberiete vaše ID. Vzor: GTM-XXXXXX
  3. vaše GTM ID vložte v administrácii WooCommerce do pluginu DuracellTomi’s Google Tag Manager for WordPress. Viac informácii v článku o tomto plugine.
  4. v nastaveniach pluginu zaškrtnite všetky možnosti v Integration – WooCommerce


  5. v Tag Manageri vytvorte nový tag pre sledovanie preklikov „Affil Dognet – click tracking“ ako custom HTML kde vložíte kód pre sledovanie preklikov. Triggerom je každá stránka (All pages)
  6. v Tag Manageri vytvorte novú premennú (Variable). Názov „ecomm_pagetype„. Premenná je typu Data Layer Variable. Názov premennej v Data Layeri je „ecomm_pagetype“

  7. rovnakým postupom ako v bode 6 vytvorte premenné „transactionId“ kde Data Layer Variable Name je ecommerce.purchase.actionField.id, „transactionProducts“ s premennou ecommerce.purchase.products a „ecomm_totalvalue“ s premennou ecomm_totalvalue
  8. vytvorte ďalšiu vlastnú premennú, tentokrát typ Custom Javascript a nazvite ju „price_netto„. Vložte doň kód:
    function(){
        try{
            var value = {{ecomm_totalvalue}};
    		var netto = 0;
      
            netto = value / 1.2;
            return netto;
        }
        catch(e){
        }
    }

  9. vytvorte ďalšiu vlastnú premennú v GTM typu Custom JavaScript s názvom productList a vložte doň tento kód:
    function(){
        try{
            var list = "";
            var tp = {{transactionProducts}};
    		var x = 0;
      
            if (tp){
                for (x=0; x<tp.length; x++){
                  list += tp[x].name;
    	     list += ", ";
                }
            }
            return list;
        }
        catch(e){
        }
    }

     

  10. v Tag Manageri vytvorte nový trigger s názvom Sale Page. Tento trigger bude pre DOM ready „Some DOM Ready Events“ v ktorých sa ecomm_pagetype rovná hodnote „purchase“



     

  11. vytvorte tag pre sledovanie predajov „Affil Dognet – sale tracking“ ako custom HTML, kde vložíte kód pre sledovanie predajov. Triggerom je Sale page. V rozšírených nastaveniach nastavte, aby sa tag spúšťal iba raz na stránku.
  12. publikujte všetky zmeny

V prípade potreby nás kontaktujte, GTM vieme nastaviť aj za vás 😉

 

 

Click tracking kód

„XXXXXXXXXXX“ treba nahradiť za ID vášho účtu a „YYYYYY“ treba nahradiť za ID vašej kampane.

 

<script type="text/javascript" id="pap_x2s6df8d" src="https://login.dognet.sk/scripts/fj27g82d"></script>
<script type="text/javascript">
PostAffTracker.setAccountId('XXXXXXXXXXX');
try {
var CampaignID='YYYYYYYY';
PostAffTracker.track();
} catch (err) { }
</script>

 

Sale tracking kód

„XXXXXXXXXXX“ treba nahradiť za ID vášho účtu a „YYYYYY“ treba nahradiť za ID vašej kampane.

 

<script type="text/javascript" id="pap_x2s6df8d" src="https://login.dognet.sk/scripts/fj27g82d"></script>
<script type="text/javascript">
PostAffTracker.setAccountId('XXXXXXXXXXX');
var sale = PostAffTracker.createSale();
sale.setCampaignID('YYYYYYYY');
sale.setTotalCost({{price_netto}});
sale.setOrderID({{transactionId}}); 
sale.setProductID({{productList}}); 

PostAffTracker.register();
</script>
Katka Novotná

Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?